استاندار در دیدار رییس و اعضای خانه مطبوعات:

رسانه ها بازوان اصلی مدیریت ارشد استان هستند

۱۳۹۵/۰۱/۱۶ - ۱۳:۳۳:۵۱
کد خبر: ۳۸۸۱۷۹
رسانه ها بازوان اصلی مدیریت ارشد استان هستند
استاندار قزوین: رسانه ها بازوان اصلی مدیریت ارشد استان و چشم بینای مسئولین و مردم می باشند که می توانند همه چیز را ببیند و از طرفی زبان گویا و گوش شنوای مسئولین و مردم باشند تا بتوانند اعتماد و اطمینان همه را در جهت همدلی، انسجام و توسعه جلب کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین در دیدار رییس و اعضای خانه مطبوعات استان با ایشان که در محل استانداری انجام شد، اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامی و به برکت نظام جمهوری اسلامی، رسانه های جمعی بویژه رسانه های غیر دولتی به تبادل اطلاعات و تحلیل مسائل اقدام می کنند و البته اثرگذاری زیادی هم در سطح جامعه دارند.

وی افزود: بنده خودم را عضو جامعه رسانه ای می دانم و کاملا با مسائل و مشکلات، کمبودها و نارسایی های این حوزه بویژه رسانه های خارج از دولت آشنایی دارم.

استاندار در ادامه به اهمیت رسانه ها اشاره کرد و گفت: امروزه به رسانه های جمعی بعنوان رکن چهارم دموکراسی در دنیا نگاه می کنند چراکه رسانه ها در شکل دادن و جهت دهی به نوع اندیشیدن، قضاوت، باورها و رفتارهای افراد نقش دارند و همدلی و همراهی رسانه ها می تواند این نقش آفرینی و اثرگذاری را در سطح افکار عمومی بیشتر کند.

وی ادامه داد: در طول دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و در دوره های مختلف نقش رسانه ها همواره  نقش پیشتاز و بی بدیلی بوده و اصحاب رسانه همیشه نقش محوری را در رشد و تعالی جامعه و ارتقای سطح آگاهی مردم بر عهده داشته اند.

استاندار با اشاره به نقش رسانه ها در انتخابات اخیر بیان داشت: رسانه ها در تبیین، تشویق و ارتقای سطح فکری و بینش سیاسی و اجتماعی آحاد مردم در زمینه انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی نقش قابل توجهی بر عهده داشتند و توانستند به خوبی در این عرصه نقش آفرینی کنند.

وی افزود: نقش رسانه ها در جامعه مثل نورافکن است که می توانند به ابعاد و جنبه های مثبت و منفی موضوعات و مسائل مختلف بپردازند و هنجارها، ارزش ها و اولویت های جامعه را به صورت کارشناسی و تخصصی، اطلاع رسانی و در سطح جامعه مطرح کنند و به بازیگران فعال در تمام حوزه ها تبدیل شوند.

همتی بیان کرد: رسانه ها می توانند چشم بینای مسئولین و مردم باشند و از طرفی زبان گویا و گوش شنوای مسئولین و مدیران دستگاهها و مردم باشند و این نقش ایجاد تعامل و ارتباط دوسویه باید توسط رسانه ها بعنوان یک حلقه واسط به خوبی ایفا شود.

استاندار گفت: مطبوعات باید منافع ملی را بر منافع فردی، حزبی، جناحی، گروهی و قبیله ای مقدم بدارند و از دید مصالح و منافع نظام و مردم به تحلیل موضوعات و جهت گیری ها بپردازند و سعی کنند با زبان کارشناسی و حرفه ای موضوعات را مطرح و از طریق مدیران و مسئولین دستگاه ها پیگیری کنند و البته باید مراقبت کنند به چارچوب ارزش های نظام، رهبری و قانون اساسی خدشه و لطمه ای وارد نشود.

وی با بیان اینکه"اگر مسائل به شکل کارشناسی و با زبان منطق و تخصص مطرح شود قطعا مورد پذیرش همه قرار می گیرد" تصریح کرد: امسال که از سوی مقام معظم رهبری بعنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده، جهت گیری ها و تلاشهای ریاست جمهوری و هیات دولت نیز بر این قرار دارد که در جهت اقتصادی درون زا، عدالت محور، برون گرا، مردمی و شفاف حرکت کند و بگونه ای در جهت تقویت نظام اقتصادی کشور و فعال کردن ظرفیت های تولید داخلی گام بردارد که در برابر شوک های اقتصادی مقاوم و پایدار باشد.

استاندار با اشاره به دشمنی مستمر استکبار جهانی با نظام جمهوری اسلامی گفت: رسانه ها می توانند با تبیین و تشریح جهان بینی و ایدئولوژی اسلامی به عنوان مبانی نظامی که زیر بار زور و فشار نظام استکباری نمی رود نقش خود را در حفاظت و حمایت از مصالح و منافع کشور به خوبی ایفا کنند.

همتی با اشاره به موفقیت طرح برجام بیان داشت: برجام موفقیت بزرگی بود ولی هنوز تعدادی از شرکتهای خارجی با سفارش شفاهی آمریکایی ها از نزدیک شدن به ایران ترس و واهمه دارند اما جمهوری اسلامی با تکیه بر عقلانیت و هوشمندی به دنبال آن است که استقلال خود را حفظ کرده و با کمترین هزینه ها در جهت اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی تلاش کند و رسانه ها می توانند در این خصوص رسالت و ماموریت خود را داشته باشند.

وی در ادامه به اهمیت رسانه ها و مطبوعات در جامعه پرداخت و گفت: آموزش همگانی در تمام حوزه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی با استفاده از توان و ظرفیت رسانه ها امری لازم و ضروری است و رسانه ها در این خصوص باید با استفاده از ظرفیت کارشناسان و صاحب نظران از طیف ها و گروه های مختلف به تشریح و تحلیل موضوعات بپردازند و علاوه بر جهت دهی به افکار عمومی، نقش مشاور را برای مدیریت ارشد استان داشته باشند.

استاندار اظهار داشت: رسانه ها باید به جامعه بویژه نسل جوان امید بدهند و با وحدت و همدلی در جهت توسعه و تعالی استان بکوشند و وقت و فرصت را صرف پرداختن به دعواها و تنش های بیهوده تلف نکنند بلکه انتظاری که از جامعه رسانه ای می رود این است که جاده صاف کن تصمیمات درست و کارشناسی مدیران و مسئولان باشند و نقش راهنما را برای دستگاه ها برعهده بگیرند.

وی با تاکید بر توجه خانه مطبوعات به نقش و جایگاه رسانه ها در تحولات و تغییرات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی خاطرنشان کرد: خانه مطبوعات مرکز تجمیع ظرفیت های خبری و رسانه ای استان است که باید در هدایت و جهت دهی افکار عمومی و دستگاه ها به سمت همدلی، وحدت و توسعه استان اثرگذار باشد و دستگاههای اجرایی هم بدانند که اگر بهترین خدمت را هم داشته باشند بدون رسانه ها موفق نخواهند بود چون اگر خدمات دستگاه ها به مردم ارائه و منعکس نشود آثار مطلوب و مورد انتظار خود را در جامعه نخواهد داشت.

استاندار با بیان اینکه"رسانه ها بازوان اصلی مدیریت ارشد استان هستند." اظهار کرد: اگر مدیران در استفاده از این ظرفیت و توان غفلت کنند همه متضرر خواهند شد فلذا مدیران دستگاه ها باید سعه صدر و آستانه تحمل خود را در نحوه برخورد و مواجهه با انتقادات رسانه ها بالا ببرند.

نماینده عالی دولت در استان در پایان گفت: رسانه ها می توانند آنچه را که در کف خیابان ها و در بطن و متن جامعه می گذرد به مدیران و مسئولین منتقل کنند و بنده به عنوان نماینده عالی دولت در خیلی از مواقع  از موضوعات و مسائلی که در سطح رسانه ها مطرح می شود ایده و دستور کار گرفته و پیگیری می کنم.

سید عبدالعظیم موسوی رییس خانه مطبوعات دراین دیدار با ارائه گزارشی از رسانه های استان اظهار داشت: در حال حاضر 300خبرنگار عضو وابسته و پیوسته خانه مطبوعات استان هستند، 61نشریه از مجوز رسمی برخوردارند که از این مجموعه 30نشریه در قالب روزنامه، هفته نامه، دوهفته نامه و ماهنامه فعالیت می کنند.

وی افزود: علاوه بر آن استان قزوین دارای 20خبرگزاری و 40سایت و پایگاه خبری می باشد که تحت نظارت خانه مطبوعات هستند و بیشترین سایت ها و پایگاه های اطلاع رسانی فعال در سطح کشور طبق آمار و گزارش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متعلق به استان قزوین می باشند.

گفتنی است در این جلسه بیمه خبرنگاران، برگزاری دوره های آموزشی، راه اندازی مجتمع مطبوعات، حضور نماینده رسانه ها در جلسات شورای اطلاع رسانی و شورای فرهنگ عمومی، مسکن خبرنگاران، آبونمان و اشتراک رسانه ها توسط دستگاه ها و بزرگداشت روز خبرنگار و... از جمله موضوعات و مسائلی بود که توسط رییس و اعضای خانه مطبوعات بعنوان دغدغه ها و اولویت های جامعه خبری و رسانه ای استان مطرح شد و مقرر شد با محوریت روابط عمومی استانداری و همکاری خانه مطبوعات جلسات مشترک و مستمری در راستای پیگیری و حل مسائل مطرح شده برگزار شود و گزارشی از روند پیگیری موضوعات و نتایج حاصله در نشست فصلی خانه مطبوعات با استاندار ارائه گردد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز