پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور:

اولویت اصلی مجلس دهم؛ تدوین برنامه ششم توسعه است

۱۳۹۵/۰۱/۲۱ - ۱۴:۲۶:۴۲
کد خبر: ۳۸۹۸۳۷
اولویت اصلی مجلس دهم؛ تدوین برنامه ششم توسعه است
نماینده مردم کرمان و راور گفت: اولویت اصلی مجلس دهم تدوین برنامه جامع ششم توسعه اقتصادی کشور است.
به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دکتر محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در جمع مردم شهرستان راور ضمن تقدیر از حضور مردم در انتخابات هفت اسفند و خلق حماسه ای دیگر اظهار داشت: مردم شهرستانهای کرمان و راور با حضورحد اکثری خودشان  درانتخابات هفت اسفند پیمان مجددی با امام رهبری و شهدای انقلاب اسلامی بستند که باعث استمرار مسیر حرکت نظام جمهوری اسلامی است.
وی با اشاره به صحبت های مقام معظم رهبری مبنی بر حل مشکلات اقتصادی افزود؛ چهار سال آینده را با محوریت مباحث اقتصادی با اولویت حل مشکلات اشتغال جوانان از هفت خرداد در دستور کارمجلس دهم  قرار خواهیم داد و به عنوان یک تکلیف شرعی و صحبت های مهم رهبر معظم انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی با تمام توان در این عرصه تلاش خواهیم کرد.
وی با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه افزود؛ اولویت مجلس دهم برنامه ششم توسعه اقتصادی کشور خواهد بود که از خرداد اولین گام را برای تدوین یک برنامه جامع پنج ساله برای بخش اقتصاد در کشور که برنامه ششم توسعه است شروع خواهیم کرد.
وی با اشاره به موضوعات مهم در بودجه 95 افزود؛ با پی گیری که در مجلس انجام شد مصوبه خوبی در خصوص بیمه عشایر و روستائیان انجام پذیرفت؛ که امیدواریم با یک اعتبار ویژه در صورت تصویب در صحن علنی مجلس گام مهمی در این زمینه برداشته شود.
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه افزود؛ در کمیسون تلفیق با پیشنهادی که ارائه شد منابع خوبی برای بیمه قالی بافی درکشور اختصاص یافت که امیدواریم بخشی از ظرفیت هایی مورد  نیاز مردم منطقه راورتکمیل شود.
پورابراهیمی با اشاره به موضوع هدفمندی یارانه ها افزود؛ 70 درصد مردم در سال 95 مثل سابق یارانه خواهند گرفت و 30 درصد از پردرآمدها که متوسط در یافتی آنها از 35 میلیون تومان در سال بیشتر است، و یا کسانی که جزء افراد خاص هستنداز قبیل عضو هیئت علمی دانشگاها، نمایندگان مجلس، قضات، بازرگانان، تجار و غیره یارنه آنها در سال 95 قطع خواهد شد.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس تصریح کرد؛ منابع حاصل از قطع 30 درصد از یارانه بگیران به بحث اشتغال اختصاص خواهد یافت و در صورت تصویب در صحن علنی مجلس در بودجه سال 95 به دولت ابلاغ خواهد شد.
وی با اشاره به تقویت بنیه دفاعی کشور اظهار کرد؛ با توجه به اهمیت موضوع پیشنهادی ارائه گردید که 5 هزار میلیارد تومان منابع برای تقویت بنیه دفاعی کشور در نظر گرفته شده است که به اقتدار نظام جمهوری اسلامی کمک خواهد کرد و امیدواریم این مجموعه از اقدامات با همراهی دولت تبدیل شود به یک بخش از کارهای عملیاتی که خروجی آن در پایان سال شاخص های ارزیابی دولت را مورد ارزیابی  قرار دهد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: چشم انداز اقتصاد ی ایران  چشم انداز مثبتی است و با همت و تلاش مردم و مسئولین دهه پیشرو به دهه اقتدار اقتصادی نظام جمهوری اسلامی در منطقه تبدیل خواهد شد و این امکان پذیر است.
درادامه این سفر دکترپورابراهیمی ضمن بازدید از روستاهای فیض آباد کهنوج و ده علی از توابع شهرستان راور در جمع مردم این مناطق حضور یافت و از نزدیک مسائل و مشکلات مردم را مورد بررسی قرار داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز