امام جمعه معمولان :

مردم و مسئولان برای تحقق اقتصاد مقاومتی وارد عمل شوند

۱۳۹۵/۰۱/۲۴ - ۱۵:۲۲:۱۱
کد خبر: ۳۹۱۳۴۴
مردم و مسئولان برای تحقق اقتصاد مقاومتی وارد عمل شوند
امام جمعه معمولان گفت: اقتصاد مقاومتی تنها نسخه نجات اقتصاد کشور است و مردم و مسئولان برای تحقق آن وارد میدان عمل شوند.

 به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،حجت الاسلام احمد حکیمی گیلانی   در گفت و گو با خبرنگار  برنا  در پلدختربه نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل اشاره کرد وافزود: این نامگذاری می تواند نقشه راهی روشن برای عبور از مراحل رشد و توسعه و رسیدن به پیشرفت همراه با عدالت باشد.

وی گفت: اکنون دیگر نوبت اقدام و عمل است که همه به ویژه مسئولان اجرایی کشور وظیفه دارند که آن را مد نظر قرار داده و به این مهم بپردازند .

 وی افزود: در واقع اقتصاد در هر کشوری که دارای اهداف بلند مدت است و درسیاست داخلی و خارجی آن روحیه استقلال و خود اتکایی وجود دارد به روش های مختلف به آن پرداخته می شود.

وی با بیان این که اقتصاد مقاومتی با اتکا به توان داخلی محقق می شود گفت:توجه به داشته هی خود یکی از عوامل تحقق این امر مهم است که باید به معنای واقعی کلمه انجام شود .

حجت الاسلام حکیمی گیلانی  افزود:مقام معظم رهبری از حدود هفت سال پیش با پیش بینی راهبردهای دشمن در برابر انقلاب اسلامی شعارهای اقتصادی را به عنوان نام سال در دستور کار قرار دادند تا فضاهای عمومی کشور برای این شرایط ویژه فراهم شود.

امام جمعه معمولان  با بیان این که اقتصاد مقاومتی تنها با حضور مردم تحقق  می یابد گفت: حضور مردم رمز استقرار اقتصاد مقاومتی است که مسئولان باید در این رابطه به این حضور توجه کرده و اعتماد مردم را جلب کنند.

وی با بیان این که رشد اقتصاد نفتی موجب اشتغال نمی شود افزود: شکوفایی اقتصادی در گرو تحقق اقتصاد مقاومتی است و نباید به بودجه های نفتی اکتفا کرد زیرا این مهم یک طرح درون گرا است و موفقیت آن در اتکا به داشته های خود است .

وی تصریح کرد: دشمن به محض این که متوجه منابع درآمدی ما می شود  همان را نشانه می گیرد بنابر این راه مقابله با جنگ اقتصادی ، اقتصاد مقاومتی است .

امام جمعه معمولان گفت: مسئولان باید بدانند که با حرف زدن و سمینار برگزار کردن کاری از پیش نمی رود مهم اقدام و عمل است که  مقام معظم رهبری برآن تاکید داشتند بنابر این تنها حرف کافی نیست و باید به آن عمل کرد .

حجت الاسلام حکیمی گیلانی افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی همه بخش های اقتصادی یک دست شوند و این نیازمند عزم ملی و شرکت همه غعالان حوزه اقتصادی در کنار مجلس و دولت می باشد .

وی گفت: فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری با وضعیت امروز کشور تطابق دارد و لازمه آن عمل کردن به اقتصاد مقاومتی است .

وی افزود:متاسفانه  اکنون در کشور در الگوی مصرف خطی انحرافی با عنوان انتظارات برجامی گشوده شده و برای مردم انتظاراتی بوجود آمده اما به صورت عملی هیچ اتفاقی نیفتاده است .

وی خاطر نشان کرد : در حالی که نباید از آمریکا که دشمن شماره یک کشور ما است و سابقه بد عهدی و حیله گری او در تاریخ ایران بارها برای ملت ثابت شده  انتظار داشت . 

حجت الاسلام حکیمی گیلانی افزود: مقام معظم رهبری با پیش بینی راهبردهای دشمن در برابر انقلاب اسلامی در حدود یک دهه اخیر شعارهای اقتصادی را به عنوان نام سال مطرح کردند تا فضای عمومی کشور برای این شرایط ویژه فراهم  شود بنابر این دولت نیز باید برای تحقق این مهم وارد عمل شود و مراحل اجرایی آن را فراهم کند .

امام جمعه معمولان با بیان این که دولت و مسئولان می توانند بستر اجرایی مطمئنی را برای استقرار اقتصاد مقاومتی فراهم کنند گفت: مردم انتظار دارند در دوره جدید،  برنامه های ایجاد اشتغال،رشد اقتصادی و خروج از رکورد تورمی در اولویت مسئولان باشد .

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز