دکتر غریبانی: درمانگاه تخصصی گرمی راه‌اندازی می‌شود

۱۳۹۵/۰۱/۲۵ - ۰۹:۵۹:۳۷
کد خبر: ۳۹۱۴۲۱
دکتر غریبانی: درمانگاه تخصصی گرمی راه‌اندازی می‌شود
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گرمی از صدور مجوز برای راه‌اندازی درمانگاه تخصصی در شهر گرمی برای چندین رشته پر مراجعه در گرمی خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا مجید غریبانی در جلسه بررسی مشکلات بهداشتی، درمانی گرمی اظهار کرد: این شهرستان در مناسبت‌های مختلف و با ورود مسافران و گردشگران نیازمند تعدد مراکز بیمارستانی و درمانگاهی تخصصی است تا به هموطنان ارائه خدمات کنند.

وی تصریح کرد: در قالب طرح تحول سلامت امکانات مناسب و بسته‌های خوب بهداشتی، درمانی در این شهرستان به هموطنانمان ارائه شده ولی همچنان تلاش می‌کنیم تا بخش‌های عمومی و تخصصی مراکز بیمارستانی و درمانگاهی توسعه پیدا کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گرمی گفت: مشکل جراحی عمومی در این شهرستان برطرف شده و در روزهای آینده به صورت ثابت نیروی جدیدی را در این حوزه به کارگیری می‌کنیم.

غریبانی افزود: تاکنون از نیروهای دیگر شهرستان‌ها بهره می‌گرفتیم تا این مجموعه‌های بهداشتی‌، درمانی و بیمارستانی بدون جراح نمانند.

وی با اشاره به گسترش مراکز درمانی در شهرستان محروم و مرزی گرمی بیان کرد: برای مرکز بهداشتی، درمانی پرمهر که بدون پزشک بود با تعیین پزشک جدید به صورت ثابت در آن مرکز حضور پیدا می‌کند که بنا به درخواست اهالی و پیگیری‌ها این کار انجام شد.

غریبانی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: همچنین مجوز درمانگاه تخصصی را در شهر گرمی صادر کردیم تا در چند رشته پر مراجعه نظیر جراحی زنان و زایمان با تعرفه دولتی ارائه خدمات انجام شود.

وی با بیان اینکه از چند ماه پیش این موضوع را پیگیری کرده و سعی داشتیم از بار مراجعه و ازدحام مراجعان به بیمارستان کاسته شود، ادامه داد: در حال حاضر در حال صدور تأییدیه فنی برای درمانگاه سطح شهر هستیم.

غریبانی گفت:‌ این درمانگاه در حقیقت شعبه‌ای از درمانگاه دولتی و با تعرفه‌های مشابه بیمارستانی است.

وی در ادامه افزود: در این شهرستان قرار است حوزه خدمات بهداشتی، درمانی روستایی از مرکز شهر منفک شده تا امکان سهولت در دسترسی مردم به خدمات بهداشتی، درمانی فراهم آید.

غریبانی تصریح کرد: تلاش کردیم تا مرکز جدید خدمات شبانه‌روزی را که در مناطق شهری ارائه می‌کند، فعال کنیم که این مرکز شامل نیروهای پزشک، ماما، پرستار، کاردان‌های رابط بهداشت خانواده و بهداشت محیط است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گرمی بیان کرد: در میان روستاهایی که تحت پوشش مراکز بهداشتی نیستند، بررسی‌های فنی و کارشناسی انجام شده تا به سرعت نواقصات و ضعف‌ها برطرف شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز