محسنی خبر داد:

راه اندازی خط گردشگری دریایی جزیره لارک

۱۳۹۵/۰۱/۲۹ - ۱۱:۲۵:۵۶
کد خبر: ۳۹۳۱۷۴
راه اندازی خط گردشگری دریایی جزیره لارک
مدیر اداره بنادرودریانوردی شهید باهنر از راه اندازی خط گردشگری دریایی جزیره لارک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، محمد محسنی گفت: به دنبال سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری ودولت تدبیر وامید وتحقق اهداف و برنامه های توسعه دریا محور و اجرای و دستور مقام عالی وزارت و سازمان بنادرودریانوردی مبنی برتوجه به زندگی مردم پیرامون بنادرو جزایر و نقش اجتماعی سازمان بنادردر استانهاو شهرهای ساحلی،خط گردشگری دریایی جزیره لارک به منظور شناسایی ظرفیت و پتانسیل های تاریخی دریایی جاذبه دریایی، سنن و رسوم خاص نقاط جمعیتی،شرکت تعاونی گردشگری وتفریحی  بندرعباس،با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی ،فرمانداری قشم، شورای اسلامی و دهیاری روستای جزیره لارک صورت گرفت.

مدیر اداره بنادرودریانوردی شهید باهنرافزود: جزیره لارک یکی ازنقاط پر جاذبه دریایی استان می باشد که از هر لحاظ منحصر بفرد و ویژه می باشد .

وی اظهار داشت :در جزیره لارک فانوس دریایی بسیار زیبایی وجود دارد که قسمت پایین آن سطحی مستطیل شکل قرار دارد و در قسمت بالای استوانه نیز بخش اصلی فانوس می باشد .

محسنی اضافه کرد: جزیره لارک 7/48 کیلومتر در فاصله 18 مایلی بندرعباس و6 مایلی جزیره قشم می باشد که ساکنین آن در حدود 200تا 300 خانوار که گویش مردم لارک گویشی از زبان فارسی تبار به نام کُمزاری است . این گویش در جزیره مُسندم (روستای کُمزار)عمان نیز رواج دارد.  

وی در پایان خاطر نشان کرد: راه اندازی خط های جدید مسافری و گردشگری برای استفاده از ظرفیت های موجود در استان در حوزه گردشگری دریایی و استفاده از این ظرفیت برای بهبود وضعیت معیشت مردم منطقه می باشد .

ازجمله جاذبه های جزیره لارک میتوان به کشتی به گل نشسته، قلعه پرتغالیها، صخره های مرجانی، غزال ایرانی و تنوع آبزیان دریایی به خصوص ماهی های آکواریومی و... اشاره کرد.

درآخر ساکنین و شورای دهیاری جزیره لارک از نگاه ویژه سازمان بنادر و دریانوردی به زندگی ساکنین جزیره و رویکرد جدید به منظور تغییر و بهبود وضعیت معیشت مردم تشکر و قدردانی نمودند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز