مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

نهادینه کردن وتوسعه فعالیتهای فرهنگی هنری وولایی ازاهداف برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا است

۱۳۹۵/۰۱/۳۱ - ۱۴:۵۷:۴۶
کد خبر: ۳۹۴۶۱۱
نهادینه کردن وتوسعه فعالیتهای فرهنگی هنری وولایی ازاهداف برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا است
گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ولایی مرتبط با سیره ائمه معصوم (ع) به‌ویژه امام رضا (ع) و نهادینه کردن آن در جامعه از اهداف برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) است.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ولایی مرتبط با سیره ائمه معصوم (ع) به‌ویژه امام رضا (ع) و نهادینه کردن آن در جامعه از اهداف برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) است.

حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان با اشاره به نقش ارزنده و والای هنر ازنظر زیباشناختی و درک موهبت‌های الهی، گفت: در این میان تله‌فیلم به‌عنوان هنری که سینما و تلویزیون را در یکدیگر ترکیب کرده، با انتخاب موضوعات مناسب، با برانگیختن عواطف انسان باعث ارتقای معنویت در آدم‌ها می‌شود.

حنان با اشاره به اهمیت نقش هنرمندان شامل شاعران، نویسندگان، طراحان و خوشنویسان در معرفی فرهنگ اهل‌بیت (ع)، به‌ویژه فرهنگ رضوی، افزود: یک هنرمند می‌تواند با معرفی فرهنگ اهل‌بیت (ع) به مردم، در قالب هنر خود، آن‌چنان تأثیرگذار باشد که با سخنرانی و مطالعه کتاب نتوان به چنین اثر‌گذاری رسید.

وی بابیان این‌که جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع)، همه‌ساله به مناسبت میلاد باسعادت حضرت امام علی ابن موسی‌الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) در دهه‌ کرامت، از یکم تا یازدهم ذیقعده برگزار می‌شود، اظهارکرد: از اهداف برگزاری این جشنواره بین‌المللی که هر استان کشور نیز عهده‌دار یک بخش آن است، می‌توان به گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ولایی مرتبط با سیره ائمه معصوم (ع) به‌ویژه امام رضا (ع)، شناسایی، معرفی و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان برتر آثار فاخر فرهنگی، ادبی و هنری مرتبط بافرهنگ رضوی و کمک به تولید و انتشار گسترده‌تر این آثار اشاره کرد.

حنان با اشاره به برگزاری سیزده دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع)، تصریح کرد: برگزاری این جشنواره در سطوح مختلف ملی و بین‌المللی نقش مهمی در ترویج فرهنگ و معارف رضوی در داخل و خارج کشور دارد.

وی با بیان این‌که تحکیم پایه‌های دینی عامل مهم افزایش آمادگی در برابر ترفندهای دشمنان است، خاطر نشان کرد: برای رویارویی با تهدیدات دشمنان باید از سلاح ایمان و اخلاص بهره گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به این‌که بی‌شک زندگی ائمه اطهار (ع) دارای ابعاد ارزشمند و سیره گران‌مایه‌، الهام‌بخش جامعه است: جشنواره فوق توانسته است با برگزاری همایش‌های علمی و پژوهشی مخاطبان فرهیخته‌ای را در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به خود جلب کند و روزبه‌روز بر روند استحکام پایه‌های خود بیفزاید.

حمید رضا حنان درپایان تاکید کرد: استان لرستان از بخش‌های مختلف جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع)، در دو سال اول عهده‌دار بخش «آواها و نواها» با موضوع امام رضا (ع) بود که در سال سوم از آواها و نواها به نماهنگ رضوی تغییر داده شد و تا هفتمین دوره با این عنوان برگزار شد و قرار است در هشتمین دوره که مردادماه سال ٩٥ برگزار می‌شود لرستان عهده‌دار برگزاری جشنواره تولیدات تلویزیونی رضوی خواهد بود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز