استاندار قزوین:

تجلیل از معلمان باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود

۱۳۹۵/۰۲/۰۱ - ۱۰:۱۶:۲۸
کد خبر: ۳۹۴۸۹۳
تجلیل از معلمان باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود
همتی در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش گفت: تجلیل از معلمان باید به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود و همه اقشار مختلف مردم در این زمینه بسیج شوند تا منزلت و جایگاه معلم در جامعه ارتقا یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش که در اردوگاه یانس آباد قزوین برگزار شد اظهار داشت: شهیدرجایی الگوی معلمان و فرهنگیان است و همه وظیفه داریم از خدمات معلمان که تربیت آینده سازان را بر عهده دارند تشکر کنیم.

وی افزود: مدرسه و معلمی مهمترین سنگر فرهنگی است و معلمان در خط مقدم این جبهه قرار دارند و اگر بتوانیم در دوران مدرسه که فرزندان کشور به امانت سپرده شده بخوبی از این امانت نگهداری کرده و تربیت آنها را انجام دهیم آینده کشور تضمین شده است.

استاندار بیان کرد: تقدیر از معلمان وظیفه همگانی است و بهتر است مدیران ادارات به همراه کارمندان در حرکتی خودجوش با حضور در مدارس از خدمات معلمان تجلیل کنند و هر دستگاهی می تواند به صورت جداگانه از فرهنگیان تقدیر کند.

وی افزود: تقدیر از معلمان باید توام با معنویت باشد و به یک روز و هفته محدود نشود بلکه در جامعه به گونه ای نهادینه شود که تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود و همه اقشار مختلف مردم در این زمینه بسیج شوند تا منزلت و جاگاه معلم در جامعه ارتقا یابد.

استاندار قزوین در خصوص ضرورت نوسازی اردوگاه های آموزش و پرورش در قزوین، ضیاآباد و آوج اظهار داشت: یکی از مشکلات کشور این است که پروژه های زیادی را زخمی کرده ایم و دیگر نتوانسته ایم آنها را تکمیل کنیم لذا بهتر است ابتدا هر پروژه ای تکمیل شد سراغ دیگری برویم.

وی اضافه کرد: بنای دولت تدبیر و امید بر عقلانیت و انجام و اجرای تصمیمات کارشناسی شده است تا بتواند منابع و امکانات محدود را به شکل عادلانه و منطقی توزیع کند که به تبع آن رضایتمندی مردم هم حاصل خواهد شد.

همتی اظهار کرد: رهاشدن اردوگاه یانس آباد با این همه ظرفیت و سرمایه گذاری عظیم منطقی نیست و ما هم تلاش می کنیم با توزیع مناسب این منابع محدود مالی بتوانیم کارهای مهمی مانند این اردوگاه را به سرانجام برسانیم.

استاندار تصریح کرد: توزیع اعتبارات در شورای برنامه ریزی و توسعه با محوریت استفاده مطلوب از منابع باشد و از ظرفیت بخش خصوصی در اجرای پروژه ها  باید به درستی استفاده شود.

وی گفت: از منابع باید عاقلانه استفاده کنیم و سیاست دولت هم این است که باعقلانیت و نگاه کارشناسی تصمیم بگیرد و از منابع بدرستی استفاده کند.

وی با احداث دانشگاه فرهنگیان در قزوین موافقت کرد و از معاون عمرانی خواست با تشکیل جلسات تخصصی در خصوص تکمیل اردوگاه یانس آباد و احداث دانشگاه فرهنگیان و نیز وضعیت واگذاری مدارس نیمه تمام در شهرک مهرگان به بخش خصوصی البته با هماهنگی و نظارت آموزش و پرورش استان اقدام لازم صورت گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز