معاونت عملیات سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین:

آتش سوزی خیابان شهید انصاری مهار شد

۱۳۹۵/۰۲/۰۱ - ۱۱:۱۷:۵۶
کد خبر: ۳۹۴۹۳۲
آتش سوزی خیابان شهید انصاری مهار شد
قدیر موسی خانی گفت: منزلی که از آن به عنوان انبار پنبه استفاده می شد دچار حریق شد که با حضور به موقع نیروهای آتش نشانی عملیات اطفای آن با موفقیت به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، قدیر موسی خانی معاونت عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین از آتش سوزی  زیرزمین منزلی متروکه در قزوین خبر داد و گفت: طی تماس مردمی با سامانه 125 آتش نشانی قزوین در ساعت 16 و 37 دقیقه روز دوشنبه سی ام فروردین ماه، از آتش سوزی منزل متروکه ای در خیابان شهید انصاری، جنب پاساژ نبوی خبر داده شد، که بلافاصله 5 اکیپ اطفای حریق از ایستگاه های 1 ، 3 و 6 این سازمان به محل اعزام شدند که خوشبختانه با  سرعت عمل نیروها توانستیم آتش را مهار کنیم و نسبت به خروج دود از محل اقدامات لازم را انجام دهیم.

موسی خانی هشدار داد: انبارهایی که برخی از آنها در دل شهر و بافت مسکونی قرار دارند، هر لحظه ممکن است مانند توده‌ای از باروت، ایمنی شهروندان را به خطر بی اندازد.

وی یادآور شد: چنین انبارهایی گرچه در اغلب نقاط شهر به چشم می خورد اما در محدوده بازارها و مراکز خرید تجمع بیشتری دارد و این موضوع نیز خطر دیگری است که علاوه بر اهالی، قطعا جان افرادی که برای خرید به این مکان آمده‌اند را نیز تهدید می‌کند.

موسی خانی ضمن انتقاد از تبدیل منازل مسکونی به انبار اظهار داشت: متاسفانه برخی از مالکان، واحد مسکونی خود را به انبار نگهداری از اجناس تبدیل می‌کنند و زمانی که به سامانه 125 خبر از آتش سوزی یک ساختمان مسکونی داده می شود، وقتی آتش نشانان به محل می روند مشخص می‌شود که این ساختمان انبار نگهداری از اجناس بوده است.

معاونت عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین عنوان کرد: ایمنی انبارها و نحوه چیدمان اشیا در آن دارای یکسری استاندارد خاص است که باید رعایت شود که متاسفانه در اغلب انبارها به این امر توجه نمی‌شود.

موسی خانی با پرداختن به این موضوع که بسیاری از منازل مسکونی توسط برخی از افراد خریداری و به انبار مواد تبدیل شده اند، اخطار داد: شهروندان در صورت مشاهده چنین اماکنی با شماره تلفن 33554100 واحد پیشگیری سازمان آتش نشانی تماس حاصل نمایند.

وی همچنین درخصوص دیگر اقدامات سازمان آتش نشانی در حوزه پیشگیری اشاره کرد و گفت: واحد پیشگیری این سازمان در طول سال اقدام به بازدید و صدور دستورالعمل ایمنی برای اماکن پرخطر و بافت شهری پرتراکم می نماید.

موسی خانی در پایان از مراجع انتظامی و دستگاه های امنیتی استان خواست تا این سازمان را در شناسایی و ایمنی سازی این اماکن پرخطر یاری رسانند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز