اعتراف به ۴۵ فقره کلاهبرداری

۱۳۹۵/۰۲/۰۱ - ۱۳:۳۸:۳۹
کد خبر: ۳۹۵۰۱۶
اعتراف به ۴۵ فقره کلاهبرداری
رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری دو کلاهبردار که از 45 نفر از اصناف مختلف کرمان با جعل چک و عناوین دولتی بیش از یک میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سرهنگ "یدالله حسن پور" با اعلام این خبر گفت: از اوایل سال گذشته پرونده هایی با موضوع کلاهبرداری از اصناف مختلف به ویژه فروشگاه های صوتی و تصویری با شگردهای مشابه به پلیس آگاهی کرمان ارسال شد.

وی افزود: شاکیان در اظهارات خود این گونه بیان داشتند که دو جوان شیک پوش با ظاهری آراسته خود را کارمند یکی از ارگان های دولتی معرفی و با ارائه چک، حکم کارگزینی و تعهد شغلی تقلبی از آنان کلاهبرداری کرده اند.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان اظهار داشت: این کلاهبرداران حرفه ای اغلب زمان غیراداری را برای خرید خود انتخاب می کردند تا امکان استعلام اصالت چک وجود نداشته باشد و فروشگاه هایی که فاقد دوربین مداربسته بودند نیز در اولویت کلاهبرداری آنان قرار داشته است.

وی گفت: اگر چه متهمان سرنخی از خود بجا نگذاشته بودند اما اقدامات فنی و اطلاعاتی کارآگاهان پلیس آگاهی کرمان سرانجام منجر به دستگیری آنان حین ارتکاب جرم شد.

سرهنگ حسن پور اضافه کرد: این کلاهبرداران در بازجویی های علمی پلیس تاکنون به 45 فقره کلاهبرداری که مبلغی بیش از یک میلیارد ریال می شود، اعتراف کرده اند.

وی دو متهم دستگیر شده را دارای تحصیلات عالیه عنوان کرد و گفت: از محل زندگی این دو جوان مقادیر زیادی اسناد جعلی، دستگاه مهرساز، پرینتر رنگی و دیگر ادوات جعل اوراق پزشکی و اسناد بانکی کشف شد.

حسن پور محدوده ارتکاب جرم از سوی کلاهبرداران را شهرستان های کرمان، سیرجان، زرند و رفسنجان ذکر کرد و افزود: شهروندان نباید به ظاهر افراد اعتماد کنند و در انجام معامله حتما باید تشخیص اصالت کارت شناسایی و چک های ارائه شده را مد نظر داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز