استاندار چهارمحال و بختیاری :

منع دستگاههای اجرایی از طرح دعاوی حقوقی علیه یکدیگر

۱۳۹۵/۰۲/۰۳ - ۰۲:۰۴:۰۵
کد خبر: ۳۹۵۲۲۲
منع دستگاههای اجرایی از طرح دعاوی حقوقی علیه یکدیگر
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: دستگاه های اجرایی حق طرح دعاوی حقوقی علیه یکدیگر را ندارند.

به گزارش برنا از شهرکرد؛  قاسم سلیمانی در نشست با اعضای شورای قضایی چهارمحال و بختیاری، روسای حوزه های قضایی و اعضاء شورای معاونین دادگستری استان اظهار داشت: دستگاه های اجرایی این استان حق ندارند برای مسایل حقوقی علیه یکدیگر در دادگستری تشکیل پرونده دهند.

سلیمانی افزود: هر گونه اختلاف حقوقی در این زمینه باید در شورای حل اختلاف دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری به ریاست استاندار مطرح و رسیدگی شود.

وی تصریح کرد: آموزش حقوقی مدیران کل و نمایندگان حقوقی دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری با همکاری دادگستری استان در اولویت قرار گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان داشت: نمایندگان حقوقی دستگاه های اجرایی استان نیز باید شناسایی و صلاحیت کاری آنان بررسی شود.

وی اضافه کرد: دادگستری چهارمحال و بختیاری و مجموعه دستگاه های زیرمجموعه قوه قضائیه در استان عملکرد بسیار مطلوبی در توسعه عدالت، حفظ حقوق بیت المال، مبارزه با زمین خواری و رعایت حقوق شهروندی داشته است.

سلیمانی عنوان داشت: وجود وحدت رویه، همدلی و تعامل بین مسوولان، مردم و قشرهای مختلف چهارمحال و بختیاری در دو سال و نیم گذشته نقش مهمی در سرعت بخشی به روند اجرایی امور در یخش های مختلف ایفا کرد.

وی اظهار کرد: دولت یازدهم در مدت فعالیت خود تحول اساسی در ارتقای شاخص های توسع های حوزه های مختلف چهارمحال و بختیاری مانند راهسازی، آبرسانی، بهداشت و درمان، اقتصاد و فرهنگ داشته است.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پرهیز از تعصبات، سلیقه ها و نظرات شخصی و جناحی شتاب بخشی به اجرای فعالیت های مختلف توسعه ای را به دنبال دارد.

وی بیان کرد: با موفقیت تیم مذاکره کننده و به نتیجه رسیدن برجام، شرایط کشور و چهارمحال و بختیاری در سال جاری متحول می شود.

سلیمانی یادآور شد: دولت در سال گذشته شرایط سخت مالی و اقتصادی را پشت سر گذاشت اما با برنامه ریزی مدیریت ارشد چهارمحال و بختیاری اعتبارات مناسبی از ردیف های مختلف ملی جذب و کمبود بودجه استان در بخش های گوناگون جبران شد.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: دادگستری برای آموزش حقوقی مدیران کل و نمایندگان حقوقی دستگاه های اجرایی استان همکاری می کند.

سید عبدالله موسوی عنوان کرد: طبق توافق با دولت سابق، مقرر شد تا ساختمان دادگستری در بخش های بازفت، لاران، میانکوه، بلداجی و ناغان به صورت مشارکتی بین قوه مجریه و قوه قضائیه احداث و بهره برداری شود.

وی اظهار داشت: براساس این توافق احداث از ساختمان دادگستری بخش های بازفت، لاران و میانکوه به قوه قضائیه سپرده و به طور کامل اجرا و بهره برداری شد.

موسوی خاطرنشان کرد: هنوز تعهد دولت مبنی بر احداث ساختمان دادگستری در بخش های بلداجی و ناغان محقق نشده و درخواست های مردمی فراوانی در این راستا موجود است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری هم در این نشست گفت: برای اجرای تعهدات دولت هیچگونه مشکلی وجود ندارد.

اسماعیل عامری گلستان تأکید کرد: احداث ساختمان دادگستری در بخش های بلداجی و ناغان که جزو تعهدات دولت سابق بوده، طبق یک برنامه زمان بندی در دستور کار قرار می گیرد.

به گزارش برنا، اعضای شورای قضایی چهارمحال و بختیاری، روساء حوزه های قضایی و اعضاء شورای معاونین دادگستری استان نظرات، پیشنهادات و دیدگاه های خود را درباره تعامل دولت با این قوه ارائه کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز