افزایش سهم اشتغال پروانه های صنعتی استان ایلام در سال ۹۴

۱۳۹۵/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۶:۳۶
کد خبر: ۳۹۶۰۵۰
افزایش سهم اشتغال پروانه های صنعتی استان ایلام در سال ۹۴
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام از افزایش سهم اشتغال پروانه های بهره برداری صنعتی در طی سال 94 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام-یاراله نصیری در جلسه شورای معاونین سازمان اظهار کرد: سال 94 تعداد 30 فقره پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری ثابت 16 هزار و 590 میلیارد ریال و اشتغالزایی اسمی 787 نفر صادر شد. 
وی با اشاره به رشد خیره کننده حجم سرمایه ثابت پروانه های صادره در سال یاد شده افزود: بر اساس آمارهای موجود میزان سرمایه ثابت پروانه های صادره در سال 93 رقم 310 میلیارد ریال ثبت شده اما در مقابل حجم سرمایه گذاری پروانه های بهره برداری سال 94 که 16 هزار و 590 میلیارد ریال بوده از رشد بسیار بالایی برخوردار می باشد. 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام ادامه داد: علاوه بر آن تعداد اشتغال اسمی پروانه های صادره نسبت با مدت مشابه سال ماقبل (سال 93) با رشد 39 درصدی همراه بوده است. 
نصیری تاکید کرد: بررسی وضعیت مجوزهای صادره در طی سال گذشته حاکی از به ثمر نشستن طرح های بزرگ و شاخص سال های ماقبل بوده و این امر نویدبخش ظهور واحدهای بزرگ با حجم سرمایه گذاری های کلان و میزان اشتغالزایی بالا در استان است. 
وی با اشاره به آمار اشتغال اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران ادامه داد: سال 1394 نرخ مشارکت اقتصادی در استان ایلام معادل 36.5 درصد بوده که از متوسط کشوری 1.7 درصد کمتر بوده اما نسبت به سال 1393 معادل 7 درصد افزایش داشته است. 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام یادآور شد: بر اساس همان منبع (مرکز آمار ایران)؛ در این سال معادل 48.6 درصد از شاغلین در بخش خدمات، 26.7 درصد در بخش صنعت و 24.7 درصد در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت بودند که شاهد افزایش سهم بخش صنعت و خدمات از اشتغال استان بودیم. 
نصیری با اشاره به وضعیت جوازهای تاسیس صادره در طی همین سال اعلام کرد: 153 فقره جواز تاسیس در سال 94 صادره شد که در مقایسه با سال 93 با رشد 61 درصدی همراه می باشد. 
وی ابراز امیدواری کرد افزایش تعداد جوازهای تاسیس صادره نشان دهنده تغییر مسیر سرمایه گذاران و ترغیب آنها به سمت فعالیت های صنعتی بوده است. 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: در صورت تدوین بسته های حمایتی و مساعدت و همکاری بانک های عامل برای واگذاری تسهیلات، پیش بینی می شود سال 95 شاهد رونق کسب و کار جدید و اشتغالزایی پایدار از طریق راه اندازی واحدهای صنعتی و معدنی باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز