استاندار آذربایجان غربی در بزرگداشت هفته کارگر:

با توصیه‌‌های اخلاقی کار در کشور صورت نمی‌گیرد

۱۳۹۵/۰۲/۰۶ - ۱۰:۰۲:۵۶
کد خبر: ۳۹۶۷۳۰
با توصیه‌‌های اخلاقی کار در کشور صورت نمی‌گیرد
استاندار آذربایجان غربی : شناسایی و رفع قوانین مزاحم برای حل مشکلات توسعه ای استان یک ضرورت است.

استاندار آذربایجان غربی گفت: شناسایی و رفع قوانین مزاحم برای حل مشکلات توسعه ای استان یک ضرورت است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، مهندس سعادت در جشنواره امتنان از نمونه‌های جامعه کار و تولید که با حضور کلانتری معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از کارفرینان و کارگران نمونه استان در سالن همکف استانداری برگزار شد، گفت: با توصیه‌‌های اخلاقی کار در کشور صورت نمی‌گیرد و باید به سمت عملی کردن اهداف حرکت شود.

وی بر لزوم شناسایی و اصلاح قوانین مزاحم و زائد در راستای تولید تاکید کرد و افزود: قوانین مزاحم و زائد از جمله موانع تولید به شمار می‌رود و با شناسایی این قوانین و رفع آن امیدواریم بتوانیم در راستای حمایت از تولید کنندگان و کارآفرینان قدم برداریم.

سعادت با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی مختص تمام آحاد جامعه است و همه باید در جهت تحقق آن تلاش کنند، ادامه داد: باید قوانین مزاحم اصلاح شود و در رابطه با تولید جرات برای تصمیم‌گیری لازم است و باید تصمیمات عملیاتی شود.

استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود بر ایجاد تعاونی‌های دانش‌بنیان در سطح استان تاکید کرد.

وی ادامه داد: زمینه‌های رشد تعاونی در استان فراهم بوده و با توجه به تلاش‌هایی که در حوزه فناوری‌های نوین صورت می‌گیرد ایجاد تعاونی‌های دانش‌بنیان در استان از ضرورت‌های جدی است و به صورت جدی از تشکیل این تعاونی ها در استان حمایت و پشتیبانی می کنیم.

استاندار آذربایجان غربی بر ارتقای بخش کشاورزی استان تاکید کرد و ادامه داد: اگر بخش کشاورزی استان ارتقا یابد درآمدها نیز افزایش و شاهد رونق اقتصادی خواهیم بود و در این راستا باید ارتقای بخش کشاورزی مدنظر قرار گیرد.

سیدحمید کلانتری معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم، با تشریح وضعیت عمومی اقتصاد و فضای کسب و کار کشور گفت: رکود و تورم در دوره دولت گذشته آثار زیانباری را بر اقتصاد مملکت تحمیل کرد اما به فضل خدا در دولت یازدهم تورم 45 درصدی تا حدود 10 درصد کاهش یافت.

وی افزود: تا دو سال پیش رکود در بخش‌های صنعتی مختلف کشور وجود داشت اما دولت تدبیر و امید با توفیق یابی در مذاکرات هسته‌ای، امیدواری را به دل فعالان اقتصادی بازگرداند و هم اینک تحریم‌های ظالمانه یکی پس از دیگری در حال رفع شدن هستند.

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همانگونه که با همدلی و همزبانی و با وحدت دولت و ملت خسارت 1000 میلیارد دلاری دوران جنگ به نوعی جبران شد هم اینک نیز می‌توان با وحدت و تلاش در عرصه اقتصاد مقاومتی تحول تازه‌ای در کشور ایجاد کرد.

کلانتری گفت: رشد و توسعه کشور با رشد سرمایه‌های اجتماعی امکان پذیر می‌شود بنابراین همه مسئولین در رده‌های مختلف دولتی و نهادهای عمومی باید خود را به تکریم مردم و حل مشکلات آنان متعهد بدانند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی در این مراسم با بیان اینکه کارگران سربازان تولید و ستون فقرات تولید کشور محسوب می‌شوند، اظهار داشت: کارگران در عرصه اقتصاد مقاومتی با اقدام و عمل نقش به سزایی در تولید و توسعه کشور ایفا می‌کنند.

رضا نقی‌زاده، اجرای طرح بیمه همگانی و رایگان، افزایش تعدد داروهای مشمول یارانه، حمایت از خانوارهای نیازمند و تامین مسکن به تعداد 45 هزار واحد مسکونی، توسعه بیمه کشاورزان و اقشار زحمت‌کش، کمک به رشد مزد واقعی، توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به مددجویان و... را از جمله دستاوردها در بخش کشوری به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: کسب رتبه تلاشگر نمونه، دریافت تقدیرنامه در اجرای طرح بررسی کیفیت زندگی، کسب رتبه برتر کشوری در اخذ پایان‌نامه‌های برتر در بخش تعاون، رتبه سوم کشوری در حوزه حمایت از مشاغل، افتتاح ساختمان جدید اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در دهه فجر، برگزاری 15 سمینار در حوزه کارآفرینی و... از جمله دستاوردها در استان است.

در پایان این مراسم ضمن معرفی کتابچه شهدای کارگری استان آذربایجان غربی از کارآفرینان زن و مرد نمونه استان، کارگران و کارفرمایان نمونه، مدیران واحدهای صنعتی برتر و فعالان رسانه‌ای عرصه کار و تعاون آذربایجان غربی نیز تجلیل به عمل آمد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز