فرمانده انتظامی لرستان:

اگر امر به معروف و نهی از منکر به درستی انجام شود، ریشه همه مفاسد از بین می رود

۱۳۹۵/۰۲/۰۷ - ۰۹:۳۳:۳۷
کد خبر: ۳۹۷۱۶۱
اگر امر به معروف و نهی از منکر به درستی انجام شود، ریشه همه مفاسد از بین می رود
مر به معروف و نهی از منکر ، یکی از مهم ترین واجبات اجتماعی دین اسلام و بهترین راه مقابله با آسیب های اجتماعی در جامعه است

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،فرمانده انتظامی استان لرستان ، گفت : امر به معروف و نهی از منکر ، یکی از مهم ترین واجبات اجتماعی دین اسلام و بهترین راه مقابله با آسیب های اجتماعی در جامعه است.

سردار "محمد قنبری " که در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر، ودرحضور معاونان و روسای پلیس های تخصصی  در سالن اجتماعات این فرماندهی سخن می گفت  با بیان اینکه ، این مهم یک جریان و رکن اصلی در دین مبین اسلام است ،تصریح کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر به درستی انجام شود، ریشه همه مفاسد از بین می رود.

قنبری  با بیان این که فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید در تمام زمینه ها جاری باشد، افزود: این امر واجب، یکی از مهم ترین واجبات اجتماعی دین اسلام است و اگر این فرهنگ در جامعه رواج پیدا کند، جرایم به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

وی خاطر نشان کرد: همکاری و همیاری در ایجاد امنیت پایدار و احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، بیش از پیش، نیاز است.

قنبری با بیان این که تلاش در سنگر تامین نظم و امنیت جامعه و کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی، اقدامی مهم در مسیر احیای فرضیه امر به معروف و نهی از منکر است، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر باید به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود، چرا که می تواند سد محکمی در پیشگیری از بروز جرایم باشد.

فرمانده انتظامی لرستان، انجام این دو فریضه را مایه سعادت و برکت دانست  و تاکید کرد: آیات زیادی در قرآن کریم درباره اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، این دو وظیفه مهم و بزرگ اجتماعی وارد شده است.

سردار محمد قنبری با اشاره به فرمایشات امام باقر « ع » که امر به معروف و نهی از منکر، راه پیامبران و شیوه صالحان است،خاطر نشان کرد: هدف از اجرای این فریضه را ترویج و توسعه فرهنگ عمومی، جلوگیری از منکرات با بهره برداری از ظرفیت های موجود دستگاه ها، هماهنگی و هدایت فعالیت های فرهنگی و دینی، گسترش معروف و کاهش منکر و تحکیم ارزش های انقلابی و اسلامی در جامعه برشمرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز