شهرکرد؛

جشنواره غذای سالم در شهرکرد برگزار شد

۱۳۹۵/۰۲/۰۸ - ۰۱:۰۳:۰۴
کد خبر: ۳۹۷۴۵۶
همزمان با پنجمین روز از هفته سلامت، جشنواره غذای سالم، در دبیرستان دخترانه باب الحوائج شهرکرد برگزار شد.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان چهارمحال و بختیاری، در این جشنواره، با اشاره به شعار هفته سلامت امسال با عنوان «غلبه بر دیابت» و شیوع این بیماری در بین تمامی اقشار، گفت: مراقبت از خود، اولین گام در زمینه سلامت به شمار می رود.

دکتر مرتضی هاشم زاده،‌ افزایش خطر حملات قلبی و سکته را از پیامدهای زیان بار دیابت برشمرد و اظهار داشت: 80 درصد موارد دیابت نوع 2 با رعایت تغذیه صحیح و تحرک بدنی و بهبود شیوه زندگی قابل پیشگیری است.

وی، با بیان اینکه دیابت تبعیض نمی گذارد و تمامی اقشار و گروه های سنی را درگیر می کند، از دانش آموزان خواست به عنوان سفیران سلامت، نسبت به مضرات غذاهای فست فود و ناسالم آگاهی پیدا کرده و به سایرین اطلاع رسانی کنند.

جشنواره بزرگ غذای سالم به مناسبت هفته سلامت و با تاکید بر شعار «غلبه بر دیابت»، با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی استان چهارمحال و بختیاری، در دبیرستان دخترانه باب الحوائج شهرکرد برگزار شد.

یکصد و 20 دانش آموز دختر با شرکت در این جشنواره، ضمن آشنایی با نحوه صحیح پخت غذاهای سنتی و سالم، در ارائه یک غذای سالم با تزئینات زیبا با یکدیگر به رقابت پرداختند.

همچنین ضمن اهدای جوایز نفیس به نفرات اول تا سوم، ‌20 دانش آموز نیز به عنوان نفرات برگزیده معرفی و مورد تشویق قرار گرفتند.

اجرای برنامه های شاد و مفرح همراه با یادآوری نکات بهداشتی و تغذیه ای، موسیقی های شاد محلی و سرود توسط دانش آموزان، از دیگر بخش های جانبی این جشنواره بود.

والدین دانش آموزان دیگر مخاطبین این برنامه بودند که نسبت به مضرات فست فودها و غذاهای ناسالم اطلاع رسانی شدند.

یکم  تا هفتم اردیبهشت به عنوان هفته سلامت نامگذاری شده است.

برنامه های هفته سلامت امسال، همزمان با سراسر کشور و با شعار «غلبه بر دیابت» در استان چهارمحال و بختیاری اجرا می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز