با حضور استاندار خراسان رضوی صورت گرفت؛

امضا تفاهم نامه راه اندازی واحد بین الملل دانشگاه آزاد در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون

۱۳۹۵/۰۲/۰۷ - ۱۵:۱۹:۲۵
کد خبر: ۳۹۷۵۴۶
امضا تفاهم نامه راه اندازی واحد بین الملل دانشگاه آزاد در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون
با حضور استاندار خراسان رضوی و در جلسه ی شورای اداری تایباد، تفاهم نامه ی راه اندازی واحد بین الملل دانشگاه آزاد در منطقه ی ویژه ی اقتصادی دوغارون امضا شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تایباد، همچنین در این جلسه تفاهم نامه ی انسجام بخشی مبادلات مرزی با هماهنگی منطقه ی ویژه ی دوغارون و کمرکات استان به امضا رسید.

علی رضا رشیدیان با اشاره به موقعیت ویژه ی جغرافیایی تایباد، اظهار داشت: این شهرستان اهمیت بالا و راهبردی در استان و کشور دارد.

وی با اشاره به مرزی بودن شهرستان و فعالیت منطقه ی ویژه ی اقتصادی، تاکید کرد: دولت یازدهم نگاه خاصی به این گونه مناطق در راستای توسعه ی اقتصادی دارد. 

استاندار خراسان رضوی گفت: منطقه ی ویژه ی این شهرستان ظرفیت بسیار بالایی برای توسعه صادرات، توریسم درمانی، سرمایه گذاری و اشتغال دارد که باید از این مزیت ها استفاده شود.

رشیدیان با بیان این که اهتمام دولت تدبیر و امید، توسعه ی متوازن امکانات و رسیدگی به مناطق کمتر توسعه یافته است؛ خاطر نشان کرد: شاهد این مدعا این است که سال گذشته علی رغم تمام تنگناهای مالی دولت، بودجه ی عمرانی شهرستان تایباد به عنوان یک منطقه ی مرزی، 120 درصد رشد داشت.

وی گفت: تحقق توسعه ی  اقتصادی و عملیاتی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی در گرو استفاده از توانمندی های داخلی، اصلاح ساختارهای موجود، جلوگیری از قاچاق کالا، اتخاذ سیاست های حمایت از بخش، است.

استاندار خراسان رضوی با مطلوب ارزیابی کردن روند توسعه و خدمت رسانی به شهرستان تایباد، وجود بازارچه ی مرزی را مزیتی منحصر به فرد برای مردم منطقه دانست و گفت: تعاونی های مرزنشینان، ظرفیت لازم را برای فراهم آوردن زندگی با عزت روستائیان را دارد.

رشیدیان بر لزوم تامین زیر ساخت ها برای حمل و نقل ایمن در مزر تاکید کرد و افزود: باید زمینه  تسهیل تردد و توسعه ی مراودات بین دو کشور بیش از پیش فراهم شود.

گفتنی است؛ همزمان با حضور استاندار خراسان رضوی در شهرستان تایباد، پنل خورشیدی فرمانداری که برای تامین انرژی مورد نیاز این محموعه احداث شده بود نیز به بهره برداری رسید.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز