استاندار:

گیلان آماده اجرای برنامه های وزارت کشور در خصوص نقش زنان در اقتصاد مقاومتی است

۱۳۹۵/۰۲/۱۳ - ۱۵:۱۸:۳۷
کد خبر: ۳۹۸۹۷۹
گیلان آماده اجرای برنامه های وزارت کشور در خصوص نقش زنان در اقتصاد مقاومتی است
استاندار گیلان در دیدار مشاور وزیرکشور در امور زنان وخانواده در رشت گفت : گیلان برای اجرای برنامه های جدید وزارت کشور در خصوص نقش زنان در اقتصاد مقاومتی آماده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، دکتر محمدعلی نجفی  امروز در دیدار با دکتر فهیمه فرهمندپور مشاور وزیر کشور در امور زنان وخانواده  که در استانداری گیلان برگزارشد گفت : بسترهای لازم در گیلان برای اجرای برنامه های  جدید وزارت کشور در خصوص نقش زنان در اقتصاد مقاومتی فراهم است.

وی با اشاره به توانمندی‌های زنان گیلان بویژه نقش زنان سخت کوش در بخش کشاورزی  اظهار داشت : باید از این توانمندی وکارآیی در جهت اقتصاد مقاومتی بهره برد و گیلان در این بخش می‌توان به استان شاخص مطرح گردد.

دکتر نجفی با بیان اینکه باید در حوزه بانوان در بخش‌های صنعتی و کشاورزی سرمایه گذاری و نگاه ویژه‌ای داشته باشیم افزود : تلاش ما این است تا از توانمندی‌ها و کارآیی زنان گیلان در راستای توسعه جامعه بهره بیشتر گیریم.

استاندار گیلان همچنین با اشاره به آسیبهای اجتماعی که حوزه زنان را تهدید می کند گفت : اداره کل های  امور اجتماعی  و امور بانوان استانداری گیلان  موظف شده اند به همراه دانشگاه گیلان در حوزه آسیبهای اجتماعی زنان در گیلان تحقیقات جامع انجام دهند .

مشاور وزیرکشور در امور زنان وخانواده نیز در این دیدار  بر ضرورت دیده شدن سهم متعادل بانوان در بهره‌برداری از اقتصاد خانواده تأکید کرد و افزود : متأسفانه در برخی موارد شاهد هستیم که نقش زنان در تولید ثروت دیده می شود  اما در بهره‌برداری از اقتصاد خانواده دیده نشده است.

دکتر فهیمه فرهمند‌پور با بیان اینکه باید نقش و سهم  واقعی زنان در توسعه دیده شود افزود : زنان سرمایه‌های ناپیدایی در تولید اشتغال دارند که می‌تواند در توسعه نقش بسزایی داشته باشد.

گفتنی است  اجلاسیه بانوان صبح روز یکشنبه(۱۲ اردیبهشت)  در راستای برگزاری کنگره ملی هشت هزار شهید گیلان فردا با سخنرانی مشاور وزیرکشور در امور زنان وخانواده  برگزار می شود .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز