بازدید رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از چشمه سراب دره شهر

۱۳۹۵/۰۲/۱۸ - ۰۹:۵۳:۳۶
کد خبر: ۴۰۱۴۸۹
بازدید رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از چشمه سراب دره شهر
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بهمراه فرماندار دره شهر و جمعی از معاونین و مدیران کل استان از طرح ساماندهی سراب دره شهر و طرح توسعه شبکه فاضلاب این شهر بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام-مهندس بیرنوندی در جریان این بازدید گفت: این چشمه منبع اصلی تأمین آب دره‌شهر است که در راستای تأمین پایدار آب و افزایش کیفیت آب در این شهرستان انجام می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام اضافه کرد: فاز اول این طرح شامل: بهسازی چشمه ها،احداث کانال سیلاب رو،اجرای محوطه سازی و تعویض 300 متر خط انتقال با بیش از 90 درصد پیشرفت در آستانه بهره برداری است.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه فاز دوم این پروژه شامل ساختمان الکترولیز و خرید تجهیزات آن، خرید و اجرای تله متری، خرید خط جدید و پوشش آن، ساماندهی 6کیلومتر خط مجود، تعویض دو کیلومتر خط انتقال موجود( با پوشش )  است، تاکید کرد : تاکنون معادل 26 میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده است که برای تکمیل آن با احتساب ضریب منطقه ای، ارزش افزوده، سهم بیمه کارفرما و مشاور 34 میلیارد ریـال نیاز است و اگر اعتبارات لازم، به‌موقع اختصاص یابد پیش‌بینی می‌شود، این پروژه نیز در آینده نزدیک تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

سپس گراوند فرماندار دره شهر ضمن قدردانی از تلاشهای مدیرعامل و کارکنان شرکت آبفای استان ایلام، هدف از این بازدید را ارزیابی روند پیشرفت فیزیکی پروژه های نیمه تمام جهت پیش بینی اعتبارات از محل تملک دارائیهای سال 95 شهرستان عنوان کردند.

آنگاه دکتر صیدایی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با اشاره اینکه بازدید از زیرساختهای و پروژه های شهرستان جهت تأمین اعتبارات آنان در سال 95 در راستای تدوین برنامه ششم توسعه،تنظیم سند توسعه و مطالعه و آمایش شهرستان صورت می گیرد افزود: شرکت آب و فاضلاب یکی از دستگاه های فعال در زمینه ایجاد زیرساخت های مورد نیاز شهرستان در حوزه آب وفاضلاب است و الحمدا.. تمام پروژه های آن فعال و مردم در آینده، بیشتر از ثمرات آن بهره مند خواهند شد.

وی چشم انداز فعالیت های آب و فاضلاب در توسعه استان را روشن ارزیابی کرد و افزود: سال 95  سالی پرکار در زمینه اتمام پروژه ها و توسعه استان و شهرستانهای آن عنوان می باشد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل آبفای استان ایلام در جریان بازدید از شهر دره شهر با حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا قنبربیگی امام جمعه شهرستان دره شهر نیز دیدار و از تصفیه خانه فاضلاب این شهر نیز بازدید کردند.

مهندس بیرنوندی در بازدید از طرح توسعه شبکه فاضلاب دره‌شهر گفت: مطالعات طرح فاضلاب دره شهر از سال 1376 و عملیات اجرایی آن نیز از سال 1385 شروع شد .

وی ادامه داد : طرح تصفیه خانه دره شهر شامل: یک واحد تصفیه خانه( در دو مدول با ظرفیت هر مدول 2800 متر مکعب درشبانه روز ) 60کیلومتر شبکه اصلی و فرعی، سه باب ایستگاه پمپاژ و نصب 8000 رشته انشعاب است .

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام افزود: کارهایی که تاکنون در این زمینه انجام شده شامل: ساخت یک واحد تصفیه خانه(یک مدول اجرا شده) دو باب ایستگاه پمپاژ و اجرای 39.5 کیلومتر شبکه اصلی و فرعی که پیشرفت فیزیکی آن 67درصد می شود و از تعداد 8000رشته انشعاب که باید نصب شود تعداد 2300 رشته نصب شده و پیشرفت فیزیکی این قسمت هم28درصد می باشد.

وی تصریح کرد : کل پیشرفت طرح شامل تصفیه خانه، خطوط انتقال اصلی و فرعی ، نصب انشعابات و ایستگاه پمپاژ 73 درصد می باشد و تاکنون 127 میلیارد ریال برای آن هزینه شده و 111 میلیارد ریـال جهت تکمیل طرح نیاز است.

مهندس بیرانوند یادآور شد: هم‌اکنون پنج پیمانکار (سه پیمانکار شبکه فاضلاب و دو پیمانکار نصب انشعاب فاضلاب) در سطح این شهر در حال فعالیت هستند

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز