رییس کل دادگستری استان لرستان:

دستگاه قضایی لرستان بواسطه نیروی انسانی خوداز امن‌ترین استان‌های کشور است

۱۳۹۵/۰۲/۲۰ - ۱۳:۵۸:۴۳
کد خبر: ۴۰۲۷۹۹
دستگاه قضایی لرستان بواسطه نیروی انسانی خوداز  امن‌ترین استان‌های کشور است
دستگاه قضایی استان بواسطه نیروی انسانی متخصص، متعهد و سختکوش از جمله امن‌ترین استان‌های کشور است و با برنامه‌ریزی دولت و سرمایه‌گذاری در لرستان می‌توان اقتصاد را در اقدام و عمل متجلی کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،جعفر بدری رییس کل دادگستری لرستان گفت: امروزه در ایران ضمن اینکه قوانین حقوقی با کارشناسی‌های متعدد مورد سنجش موازین قانونی قرار می‌گیرند خود این قوانین منبعث از کتاب آسمانی قرآن است از این رو دستگاه قضایی ایران توانسته جایگاه حقوقی شاخصی را در سطح جهانی تثبیت کند.

وی که در دیدار با پروفسور جان برایت ویت استاد دانشگاه ملی استرالیا و نظریه‌پرداز حوزه عدالت ترمیمی در خصوص حوزه قضا و عدالت ترمیمی به بحث و گفت‌وگو می پرداخت، بااشاره به وضعیت قانون و استقلال دستگاه قضایی و نقش قضات در کشور،تصریح کرد: امروزه در ایران ضمن اینکه قوانین حقوقی با کارشناسی‌های متعدد مورد سنجش موازین قانونی قرار می‌گیرند خود این قوانین منبعث از کتاب آسمانی قرآن است از این رو دستگاه قضایی ایران توانسته جایگاه حقوقی شاخصی را در سطح جهانی تثبیت کند.

بدری افزود: همچنین پایبندی مردم به قانون و گسترش روبه‌رشد فرهنگ قانون‌مداری در سال‌های اخیر از جمله فاکتورهای تسهیل در روند دادرسی‌های قضایی و بسط عدالت در سطح جامعه محسوب می‌شود.

وی با اشاره  به رویکرد عدالت ترمیمی که همان روحیه صلح و سازش و میانجی‌گری بین مردم استعنوان کرد: مردم ایران و به‌ویژه مردم خطه لرستان با توجه به مکتب علوی در بسیاری از موارد توانسته‌اند ثابت کنند که حضور بزرگان و ریش‌سفیدان در دعاوی فی‌مابین که خود برگرفته از تعالیم قرآنی و منویات امامان معصوم(علیهم السلام) است دعاوی خود را حل و فصل کرده و نهایتا با وجود فرهنگ‌های مختلف طوایف لیکن در صلح و سازش زندگی کنند.

بدری یادآوری کرد: در واقع مفهوم عدالت ترمیمی در کشورهای پیشرفته دنیا برگرفته از سیستم شوراهای حل اختلاف در دستگاه قضایی کشور بوده که قرن‌ها پیش دین مبین اسلام و کتاب آسمانی قرآن کریم به آن تاکید فراوان داشته و حقیقتا قرآن کریم جامع‌ترین کتاب قانون بشری است.

وی با اشاره به ضرورت  بازنگری برخی از مفاد قانون خاطر نشان  کرد: قوانین تابع شرایط گوناگون زمانی، مکانی و فرهنگی بوده و قانونی کارآمد است که خود را با تکنولوژی و محیط جدید وفق دهد، عنصر زمان ثابت کرده برخی قوانینی که در ده‌های پیشین تدوین شده‌اند به دلیل عدم تناسب جرم با مجازات، دیگر قدرت بازدارندگی خود را از دست داده‌اند مضاف بر اینکه دامنه ارتکاب جرایم روز به روز گسترده‌تر می‌شود و جرایم جدید، پیچیده و گاها ترکیبی شکل می‌گیرند.

بدر ادامه داد: قطعا جرایمی همچون سرقت اینترنتی و هک اطلاعات سازمان‌ها در فضای مجازی در گذشته معنا و مفهومی نداشته است و با گذشت زمان برای این‌گونه جرایم مجازات متناسب در قانون تدوین و در دستگاه قضایی اجرا شده است.

رییس کل دادگستری لرستان خاطر نشان  کرد: در دنیایی که به دهکده جهانی شهرت یافته است ضرورت دارد که قوانین بین‌المللی قابلیت اجرایی داشته و به معنای واقعی جهان‌شمول شوند.

  جعفربدری با تقدیر از حضور پروفسور جان برایت ویت در خرّم‌آباد تلاش‌های ایشان در خصوص پژوهش‌های حوزه عدالت ترمیمی را ارزشمند خواند وگفت: دستگاه قضایی استان بواسطه نیروی انسانی متخصص، متعهد و سختکوش از جمله امن‌ترین استان‌های کشور است و با برنامه‌ریزی دولت و سرمایه‌گذاری در لرستان می‌توان اقتصاد را در اقدام و عمل متجلی کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز