معاون استاندار اردبیل:

تشکل‌های غیردولتی و مردم نهاد در بیان ضعف‌ها و مطالبات واقعی دچار لکنت زبان نشوند

۱۳۹۵/۰۲/۲۱ - ۱۵:۳۱:۱۳
کد خبر: ۴۰۳۳۸۷
تشکل‌های غیردولتی و مردم نهاد در بیان ضعف‌ها و مطالبات واقعی دچار لکنت زبان نشوند
سازمان‌های غیردولتی باید رگ حیاتی آنها به دولت وابسته نباشد چراکه وابستگی این سازمان‌ها بسیاری از عوارض نامناسب و نامطلوب را به به همراه داشته و چنین مجموعه‌هایی نمی‌توانند مدافع حق و حقوق مردم باشند.

به گزارش برنا،طاهر شریفی پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه دومین نمایشگاه توانمندی‌های تشکل‌های مردم نهاد در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی اردبیل اظهار کرد: سال گذشته برگزاری این نمایشگاه در استان اردبیل با کمبودها و نقص‌های واقعی همراه بود ولی امسال شرایط بهتری را در برگزاری نمایشگاه شاهد بودیم که این نشان می‌دهد هر چند دولت بودجه‌ای به این تشکل‌ها نداده اما اعتقاد راسخ به باز بودن فضا برای فعالیت این سمن‌ها وجود دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: نباید تشکل‌های غیردولتی و مردم نهاد در بیان ضعف‌ها و مطالبات واقعی دچار لکنت زبان شوند.

شریفی عنوان کرد: این نهادهای غیردولتی نباید ترس و واهمه‌ای از ضد دولتی بودن خودشان و بیان حقایق داشته باشند بلکه ضرورت دارد این تشکل‌ها به مرحله‌ای از رشد و بالندگی برسند که با جسارت و قوت تمام پیگیر مطالبات واقعی مردم و پیشبرد اهداف واقعی نظام اسلامی باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل در تبیین فلسفه تشکیل این سازمان‌ها به عنوان یک نهاد غیردولتی گفت: عده‌ای معتقد نیستند که مجموعه‌های غیردولتی با یک فرایند طبیعی و یا تاریخی بخواهند بر فعالیت مجموعه‌های دولتی نظارت داشته باشند در حالی که ضروری است چنین مجموعه‌هایی خواسته‌های واقعی مردم را پیگیری کرده و مطالبه کنند و از همسویی و همراهی با فعالیت‌های دولتی اجتناب کرده و خودشان بهترین نقاد فعالیت‌های دولت باشند.

شریفی ادامه داد: در طول تاریخ ما گرفتار نوعی سیاست‌زدگی دولتی شدیم به طوری که در مقطعی دولت رفاه و یا سیاست‌گذار سعی کرده تا همه امور مردم را خود انجام دهد در حالی که واگذاری کار به خود مردم بهترین شیوه و روش است.

وی به فعالیت سازمان شفافیت در دنیا و تاکید این سازمان بر شفاف و روشن بودن فعالیت‌ دولت‌ها اشاره کرد و گفت: عده‌ای بر این عقیده‌اند که دولت باید بدون پنهان‌کاری با شفافیت تمام اعلام کند که منابع درآمدی کشور را به همراه دلارهای وارد شده به کشور در کجا خرج شده و این خرج کردن‌ها چه نتایجی را به همراه داشته است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل تصریح کرد: سازمان‌های غیردولتی باید رگ حیاتی آنها به دولت وابسته نباشد چراکه وابستگی این سازمان‌ها بسیاری از عوارض نامناسب و نامطلوب را به به همراه داشته و چنین مجموعه‌هایی نمی‌توانند مدافع حق و حقوق مردم باشند.

وی عنوان کرد: عده‌ای ذهنیت بد پیدا کردند که همه کارهای بد و نامناسب را از دولت می‌بینند و همواره درصدد متهم کردن دولت هستند در حالی که با فعالیت تشکل‌های غیردولتی این مجموعه‌ها می‌توانند نقش تاثیرگذاری را در حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌های دولتی نشان دهند و نقص‌ها و ضعف‌ها را به صورت شفاف بیان کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل یادآور شد: در استان اردبیل ما در تشکیل و فعالیت این سازمان‌های غیردولتی با خلأهایی روبه‌رو بودیم به طوری که در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی چندان تحرکی را به دلیل ضعف در ساختار این تشکل‌ها و احزاب نظاره‌گر نبودیم.

شریفی گفت: در عرصه سیاسی باید احزاب نقش‌آفرینی کنند اما در استان اردبیل احزاب ریشه‌دار و استخوان‌دار نداریم و نبود احزاب خلاهای بسیاری را در انتخابات نمایان می‌کند.

وی اظهار کرد: دولت یازدهم تلاش کرده است تا در عمل میدان فعالیت و رقابت را برای تشکل‌های مردم نهاد فراهم آورد به طوری که باید این تشکل‌ها بدون لکنت زبان ضعف آشکار دولتمردان را بیان و در کنار آن توانمندی‌ها را نیز بازگو کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل اظهار امیدواری کرد با حمایت‌ها و بها دادن به سمن‌ها و تشکل‌های غیردولتی دیگر نگاه طفیلی به این مجموعه‌ها از بین برود و قطعا جایگاه این تشکل‌ها بیش از گذشته اعتلا و ارتقا می‌یابد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز