استاندار خراسان رضوی:

توسعه محور شرق کشور با نگاه فرا استانی و بهره گیری از ظرفیت ها محقق می شود

۱۳۹۵/۰۲/۲۴ - ۱۰:۳۳:۳۱
کد خبر: ۴۰۴۳۷۸
توسعه محور شرق کشور با نگاه فرا استانی و بهره گیری از ظرفیت ها محقق می شود
نشست مشترک استانداران و روسای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاوری منطقه ی پنج کشور به میزبانی استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی رضا رشیدیان در این نشست با اشاره به مشترک بودن چالش ها و فرصت های استان های محور شرق کشور، اظهار داشت: باید از این توانمندی ها برای شتاب روند توسعه استفاده کرد.

وی تاکید کرد: توسعه ی این محور با نگاه فرا استانی و بهره گیری از ظرفیت ها، عملیاتی می شود که با تحقق این مهم شاهد افزایش خدمت رسانی به مردم خواهیم بود.

استاندار خراسان رضوی گفت: در کنار تقویت تعامل استانداری های منطقه ی پنج، باید سطح همکاری  به بخش خصوصی و اتاق های بازرگانی نیز توسعه یابد.

رشیدیان به حضور موفق بخش خصوصی و غیر دولتی در عرصه های مختلف اشاره کرد و افزود: دولت باید در خدمت بخش خصوصی باشد و بخش خصوصی نیز در راستای منافع ملی تلاش کند.

وی گفت: تمام تلاش دولت در سطح ملی و مدیران استانی ظرفیت سازی برای حضور موثر بخش خصوصی و افزایش مشارکت آنان در حوزه  های مختلف است.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: اگر بخواهیم شعار امسال که اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است را به گونه ای عملیاتی کنیم که اثرات آن در زندگی مردم ملموس باشد؛ باید از ظرفیت مناطق مختلف مطلع شویم و از آن به نحو شایسته ای استفاده کنیم. 

رشیدیان خاطر نشان کرد: به همین منظور تدوین بانک اطلاعاتی از فعالان اقتصادی هر استان و تعامل آن ها با یکدیگر از جمله مواردی است که باید با جدیت دنبال شود.

وی همچنین تشکیل دبیرخانه ی دائمی کارگروه استانداران منطقه ی پنج کشور را ضروری دانست و اظهار داشت: با شکل گیری آن، دستور کار جلسات، به اطلاع اعضا رسانده می شود و مصوبات آن کارشناسی، کاربردی و اجرایی تر خواهد بود.

استاندار خراسان رضوی به تجربه ی موفق خراسان رضوی در راه اندازی شبکه ی دانشگاه ها برای حل علمی معضلات استان اشاره کرد و گفت: در حوزه ی اقتصادی نیز باید از ظرفیت نخبگان بهره برد.   

 در ابتدای این نشست استانداران سیستان و بلوچستان، یزد، خراسان شمالی و همچنین سمنان که مهمان این نشست بود و تعدادی از روسای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان های مذکور به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

گفتنی است؛ کارگروه استانداران منطقه ی پنج کشور شامل خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، یزد و کرمان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز