مرکز مشاوره سلامت شهروند افتتاح شد

۱۳۹۵/۰۲/۲۵ - ۰۸:۳۱:۵۹
کد خبر: ۴۰۴۵۷۱
مرکز مشاوره سلامت شهروند افتتاح شد
مرکز مشاوره سلامت شهروند شهرداری بجنورد با حضور اعضای محترم شورای اسلامی ، مدیران دستگاههای اجرایی ، اساتید هیات علمی روان شناسی دانشگاه ، معاون بهزیستی و مرکز مشاوره موفقیت افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان شمالی، سرپرست شهرداری بجنورد باعنوان اینکه گستره فعالیت شهرداری ها آنها را از سازمانهای صرفا خدماتی به سازمانهای با فعالیتهای  فرهنگی و اجتماعی تغییر ماهیت بخشیده است، گفت: امروزه تعارضات رو به فزونی اجتماعی نشان از کمبودها و نقص های رفتاری دارد که از تعارضات روحی نشات می گیرد.

مهندس نقیب افزود: تخریب اموال عمومی ، قانون گریزی ، تضییع حقوق دیگران همه و همه نشان از عملکرد سو در کالبد شهری دارد و نقش روان شناسان برای شناخت و رفع آسیب ها بسیار چشم گیر و حائز اهمیت است.

وی یادآور شد: نقش شهرداری از تاسیس این مرکز علاوه بر ارائه خدمات مناسب مشاوره روانی ، آموزش مهارت ها و تربیت فرهنگی اجتماعی شهروندان است تا با نقش پذیری بیشتر در سرنوشت جامعه ، مدنیت و قانون پذیری را به نحو اصیل آن بیاموزند.

نقیب اضافه کرد : آموزش پرسنل شهرداری و دریافت خدمات مشاوره سازمانی و صنعتی نیز می تواند از تعارضات حاصل از کشمکش اعمال قانون در سطح شهر کاسته و روابط حسنه بین شهروندان و شهرداری برقرار شود و اعتماد سازی انجام پذیرد .

وی گفت: هم اکنون بخش عمده ای از اقدامات شهرداری در رفع سد معبر یا جلوگیری از ساخت وسازهای غیرمجاز به دلیل عدم آگاهی شهروندان از حقوق دیگران مورد کشمکش قرار گرفته و باعث بوجود آمدن تنش می شود ؛ که با آموزش نحوه مدیریت بر هیجان ها برای پرسنل و یادآموزی نحوه برخورد با آسیب های اجتماعی میتوان امیدوار بود درکنار اعمال قانون، کمترین تنش ها را بین پرسنل و شهروندان شاهد بود و سطح رضایتمندی شهروندان را بهبود بخشید.

باغچقی عضو شورای اسلامی شهر نیز ضمن ابراز خرسندی از افتتاح این مرکز گفت: امروزه عدم آشنایی با قوانین و حقوق شهروندی باعث بروز آسیبهای متعددی در شهر و جامعه شده است که نمونه آن بروز واکنش های شدید نسبت به یک واقعه یا قضاوتهای زودهنگام در برخورد با وقایع ، حواشی زیادی می سازد که ماحصل آن جز ضربه خورد در سطوح مختلف اجتماعی نیست.

سیدی دیگر عضو شورای اسلامی شهر نیز بر لزوم آموزش جوانان و مشاوره ازدواج تاکید کرد تا با حفظ بنیان خانواده و تحکیم روابط انسانی تعارضات اجتماعی را بنحو مدیریت مرکزی و خانواده درمانی کنترل کرد.

هاتفی نیز با تقدیر از اقدام شهرداری در تاسیس مرکز یادآور شد سطح اجتماع ما متاسفانه در مرز بحران بروز تعارضات قرار دارد و همت عالی می طلبد تا بتوان به آن فائق آمد و قطعا هراقدامی درجامعه هنوزکافی نیست. وی تسری بخشیدن به فعالیت مراکز روانی را به محلات و مدارس ضرورتی غیر قابل انکار توصیف کرد .

دکتر همت افزا مدیر مرکز مشاوره موفقیت به حضور اساتید صاحب تجربه و تخصص در امر مشاوره اشاره کرد وگفت: کمک این اساتید سطح کیفی خدمات را ارتقا بخشیده و باعث اعتماد سازی شهروندان می شود.

وی افزود: اگرچه مراکز مشاوره سلامت روانی تحت مدیریت دستگاههای اجرایی بهزیستی و کمیته امداد و دادگستری ارائه خدمات دارند اما تاسیس و راه اندازی مرکز مشاوره در بطن اجتماعی و فرهنگی شهرداری یک امر اجتناب ناپذیر است و با توجه به جایگاه اجتماعی شهرداری بین شهروندان واعتمادی که به خدمات کیفی و کم هزینه شهرداری بجنورد دارند و با توجه به پیشینه خوب فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی شهرداری ، تاسیس این مرکز می تواند بخش عمده ای از دغدغه شهروندان را کاسته و سطح خدماتش را توسعه بخشد.

همت افزا گفت: این مرکز با 5 دفتر فعال مشاوره کار خود را آغاز کرده و برنامه فعالیت و حضور اساتید مشاور و روان شناس به مراجعین داده خواهد شد .

خدمات قابل ارائه مرکز به گفته این مسئول شامل ارائه خدمات مشاوره در سطوح مختلف مورد تقاضا از جمله سازمانی ،صنعتی ، ازدواج ،تحصیلی ، فردی بوده و در بخش دیگر ارائه آگاهی و آموزش مباحث مختلف مورد نیاز به درخواست شهرداری بصورت گروهی ارائه خواهد شد که ازان جمله میتوان به کارگاههای آموزشی و ورک شاپ های کارگاهی اشاره کرد.

در پایان با حضور میهمانان این مرکز افتتاح شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز