وزیر ارشاد در مشهد:

بنیاد فرهنگی حکیم ابوالقاسم فردوسی پایه‌گذاری شد

۱۳۹۵/۰۲/۲۵ - ۰۲:۲۰:۳۶
کد خبر: ۴۰۴۶۱۳
بنیاد فرهنگی حکیم ابوالقاسم فردوسی پایه‌گذاری شد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هر ایرانی بالندگی زبان و هویت خود را مدیون حکیم توس است، در واقع زبان فارسی برای بقای خود نیاز به قهرمانان نامیرا دارد که فردوسی به خوبی در اثر خود به رسالت جامه عمل پوشانده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد ، علی جنتی در افتتاحیه همایش علمی پژوهشی شاهنامه و پس از شاهنامه که در محل دانشکده علوم پایه دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: فردوسی معانی و تعابیر فلسفی، اجتماعی و اخلاقی را به ظرافت بیان کرده که جذابیت این کتاب را دوچندان کرده و در واقع هریک از پندهای آموزنده آن نشانگر این است که شکوه جهان گذرا است.

وی با بیان اینکه در شاهنامه فردوسی نگاهی یکسان به باورهای شیعی و سنی داشته است افزود: فردوسی بارها در اثر خود از عناوینی که بار دینی دارند نظیر یزدان، ایزد، خدا و دادار استفاده کرده و فارغ ار اینکه در جرگه مذهب و فرقه خاصی قرار‌گیرد به یکتایی خداوند اعتقاد دارد.

جنتی تصریح کرد: هر ایرانی بالندگی زبان و هویت خود را مدیون حکیم توس است، در واقع زبان فارسی برای بقای خود نیاز به قهرمانان نامیرا دارد که فردوسی به خوبی در اثر خود به رسالت جامه عمل پوشانده است.

وی با اشاره به نقش آثار نوابغ و فرهیختگان زبان و ادب فارسی در دیپلماسی فرهنگی ایران گفت: در راستای ایفای نقش تاثیرگذار دیپلماسی فرهنگ ایران کوشش شاهنامه پژوهان معاصر باید تکمیل شود که افزودن رشته شاهنامه پژوهی در دانشگاه‌ها اقدامی موثر بوده و به اعتقاد من با توجه به اشتیاق جهانی نسبت به فردوسی تاسیس این رشته امری ضروری است.

جنتی خاطرنشان کرد: بنیاد فرهنگی حکیم ابوالقاسم فردوسی با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی و با هدف توسعه فرهنگ شاهنامه  پایه گذاری شده که امیدواریم با حضور اندیشمندان و فردوسی شناسان گام بزرگی در راستای معرفی فردوسی و شاهنامه برداریم.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز