مشاور اجرایی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:

معلم، نقش موثری در فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی دارد

۱۳۹۵/۰۲/۲۵ - ۱۳:۱۹:۴۹
کد خبر: ۴۰۴۸۱۲
معلم، نقش موثری در فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی دارد
مشاور اجرایی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: نقش معلم به عنوان کسی که کلید انسان سازی در دستان اوست در فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی موثر و حساس است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سرور اسکندری در جمع معلمان مدارس منطقه شهداد، از معلم به عنوان مهمترین عنصر توسعه کشور نام برد و اظهار کرد: نقش موثر معلمان در تربیت نیروی انسانی کار آمد و متعهد برای آینده کشور انکار ناپذیر است.

وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی بایستی درون زا و برون زا باشد  و  پایه های اقتصادی کشور با تاکید بر تولیدات داخلی و تعامل با کشور های دیگر  باید از بنیان محکم گذاشته شود.

اسکندری خاطر نشان کرد: نقش آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی موثر است زیرا می تواند با فرهنگ سازی و گفتمان سازی در دانش آموزان چشم انداز آینده ای روشن را برای کشور ترسیم کند.

مشاور اجرایی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه توسعه هنرستان های فنی و حرفه ای و کار دانش در اولویت فعالیت های آموزش و پرورش است، گفت: هدایت دانش آموزان به سمت رشته های فنی و حرفه ای می تواند به افزایش تولیدات داخلی و ترویج فرهنگ کار و کار آفرینی در جامعه بینجامد، پس نقش موثری در پیاده سازی اقتصاد مقاومتی دارد.

سرور اسکندری با اشاره به پوشش 80 درصدی دانش آموزان  کشور های پیشرفته در مدارس فنی و حرفه ای و کار دانش بر هدایت دانش آموزان به سمت رشته های فنی و حرفه ای تاکید کرد.

وی به نقش موثر معلمان در فرهنگی سازی اقتصاد مقاومتی در جامعه اشاره کرد و گفت: برای تحقق این مهم باید« جهانی فکر و منطقه ای عمل  کنیم» و دانش آموزان را متناسب با انگیزه و علایق آنها بر اساس ظرفیت و پتانسیل مناطق به سمت رشته های فنی و حرفه ای و کار دانش هدایت کنیم.

اسکندری به اجرای طرح رتبه بندی معلمان در سال 94 نیز اشاره کرد و گفت: میانگین حقوقی معلمان در استان کرمان 80 درصد نسبت به سال 1392 افزایش داشته است.

مشاور اجرایی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه کیفیت بخشی به آموزش استراتژی اصلی آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید است بر بروز رسانی دانش و توانمندی های معلم متناسب با علم روز دنیا نیز تاکید کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز