آغاز بکار پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز در آذربایجان غربی

۱۳۹۵/۰۲/۲۶ - ۰۹:۰۱:۲۸
کد خبر: ۴۰۵۰۳۲
آغاز بکار پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز در آذربایجان غربی
پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز در آذربایجان غربی با حضور دانشجویان مسوولان و مدیران کل استانی در ارومیه آغاز شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،پرویز آراسته مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در آیین آغاز بکار این جشنواره در ارومیه گفت: فیلمهای جشنواره فیلم سبز نقش مهمی در تنویر افکار عمومی دارند.

وی افزود: جشنواره فیلم سبز با هدف نهادینه سازی فرهنگ حفاظت از محیط زیست، از 24 تا 31 اردیبهشت ماه در استان و سراسر کشور برگزار می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی تصریح کرد: درراستای آشنایی مردم استان با محیط زیست و مزایای حفاظت از آن فیلمهای این جشنواره همه روزه در آمفی تئاتر اداره حفاظت محیط زیست ارومیه برای دوستداران و علاقمندان به نمایش در می آید.

آراسته گفت: برای آشنایی اقشار مختلف مردم با زیست بوم استانی بازدید از موزه تاریخ طبیعی آذربایجان غربی از روز 24 تا 31 اردیبهشت ماه همزمان با اکران فیلمهای جشنواره فیلم سبز رایگان است.

وی افزود: محیط زیست آذربایجان غربی آمادگی لازم را برای ایجاد امکانات برای ادارات استان در راستای شرکت کارکنان و خانواده های آنها برای تماشای فیلمهای جشنواره را دارا است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی تصریح کرد: ادارات علاقمند می توانند برای انجام هماهنگی های لازم با اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان و یا با اداره محیط زیست ارومیه تماس بگیرند.

آراسته گفت: فیلمهای مستند و داستانی در رابطه با محیط زیست جزو فیلمهایی است که در این ایام به نمایش گذاشته می شود.

وی افزود: فیلمهای جشنواره فیلم قرار است در دانشگاه پردیس نازلو و پارک ائللرباغی ارومیه نیز به نمایش در آیند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی تصریح کرد: امروز به این نتیجه رسیدیم که نمی توان با اسلحه از منابع زیست محیطی محافظت کرد.

آراسته گفت: مشارکت و آگاهی مردمی با بهره گیری از روشهای مختلف آموزشی و بکار گیری ابزار هنر نقش بسیار مهمی در جلوگیری از آلودگی و نابودی محیط زیست دارد.

وی افزود: اولین مبحثی که مردم باید درباره آن آموزشهای لازم را ببینند حفاظت از محیط زیست و منابع موجود است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی تصریح کرد: در صورت عدم حفاظت از منابع زیست محیطی اتفاقی که برا ی دریاچه ارومیه افتاد برای سایر منابع نیز رخ خواهد داد.

آراسته با ارائه گزارشی از وضعیت کنونی دریاچه ارومیه گفت: دریاچه هم اکنون از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده و 107 سانتیمتر ا فزایش ارتفاع دارد.

وی اضافه کرد: از مساحت پنج هزار و 700 کیلو متری دریاچه هم اکنون سه هزار کیلومتر مربع آن آبدار شده است و از 13میلیارد متر مکعب آب مورد نیاز دریاچه هم اکنون سه میلیارد آن تامین شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ارومیه اظهار کرد: امیدواریم به طو ر مستمر با تدابیر اندیشیده شده بتوانیم به هر قیمتی این زیست بوم ارزشمند را احیا کنیم.

آراسته درباره آلاینده های هوای ارومیه نیز اظهار کرد: بحث آلودگی هوا در ارومیه به تدریج به اتفاقی نگران کننده تبدیل می شود و انتظار عبور از از حد استاندارد راداریم.

وی بیان کرد: ریزگردها نیز جزو عوامل مخاطره آمیز برای استان آذربایجان غربی محسوب می شوند که باید برای رفع ان تدابیری اندیشیده شود.

آراسته گفت: با مدیریت منابع،صرفه جویی،بهبود وضعیت و استفاده از تکنولوژی های نوین میتوان گامهای مهمی در کاهش مصرف انرژی و کاهش گازهای گلخانه ای برداشت.

پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز تا سال 84 به صورت دوسالانه در کشور برگزار میشد و اکنون بعد از 10 سال توقف دوباره اجرای آن آغاز شده است.

800 فیلم این جشنواره همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی به صورت رایگان برای علاقمندان از 24تا 31 اردیبهشت ماه اکران می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز