رییس صنف برنج فروشان گرگان:

امسال افزایش قیمت برنج نخواهیم داشت

۱۳۹۵/۰۲/۲۶ - ۱۲:۵۱:۳۱
کد خبر: ۴۰۵۲۷۵
امسال افزایش قیمت برنج نخواهیم داشت
رییس صنف برنج فروشان گرگان گفت: امسال حداقل دو برابر سال گذشته، کشت شالی داریم و زمان برداشت محصول هیچ افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ تقی سلامت  گفت : در خصوص میزان عرضه و تقاضا در بازار برنج اظهار کرد:  مشکل اصلی بحث عرضه و تقاضا در بازار برنج، به مسائل طبیعی ارتباط دارد که در طول سال اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: به طور کلی زمانیکه مردم احساس می کنند برنج در بازار کم شده، تقاضایشان بیشتر میشود. این در حالیست که مردم باید در خریدهایشان مراعات کنند تا قیمت ها افزایش پیدا نکند..

وی افزود: متاسفانه سال گذشته، کشت برنج خیلی محدود شده بود و کمبود آب را هم در آبهای سطحی و هم در چاه های زیرزمینی داشتیم. به همین دلیل، کشت برنج توسط شالیکاران، کاهش یافت و کشت برنج در سال قبل نسبت به امسال، حدود 30  الی 40 درصد  کمتر بوده است.

سلامت  با بیان اینکه امسال کشاورزان حتی بذر خوب هم نمی توانند تهیه کنند، خاطر نشان کرد: با وجود اینکه امسال به دلیل کمبود آب های سطحی و زیرزمینی، محدودیت هایی برای کشت شالی ایجاد کرده بودند، اما با توجه به بارش های اخیر، پیش بینی می شود امسال سطح زیر کشت برنج 2 برابر سال گذشته شود و علاوه بر اینکه در زمان برداشت محصول افزایش قیمت نخواهیم داشت ، بلکه کاهش قیمت نیز خواهیم داشت.

وی افزود: در حال حاضر، برنج های وارداتی هندی یا پاکستانی، حدود 60 تا 70درصد مصرف مردم را تشکیل می دهد.  90 درصد رستوران ها برنج هندی یا پاکستانی پخت می کنند و در مجموع به دلیل ارزان بودن برنج های خارجی، مردم تمایل بیشتری برای مصرف این برنج ها دارند.

رییس صنف برنج فروشان گرگان قیمت برنج های ایرانی موجود در بازار را به این صورت اعلام کرد: قیمت انواع برنج ایرانی برای مصرف کننده به ازای هر کیلو، فجر ممتاز درجه یک 7000 تا 7500 تومان، دم سیاه و طارم درجه یک 9000 تا 9500 تومان، شرودی 5700 تا 6000 تومان، طارم فریدون کنار برای هر کیلو 10000 تومان است

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز