رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری:

ثبت ۶۸ اختراع در مراکز رشد و پارک های علم و فناوری / عضویت پارک علم و فناوری استان در مجمع ASPA

۱۳۹۵/۰۲/۲۶ - ۱۴:۳۵:۵۱
کد خبر: ۴۰۵۳۵۱
رئیس پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون 68 اختراع در مراکز رشد و پارک های علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری ثبت شده است.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ اسماعیلی پیر علی در نشست خود با خبرنگاران گفت : امروزه به کارگیری فناوری و تکنولوژی شالوده و اساس پیشرفت و توسعه همه جانبه در سطح بین المللی می باشد.

پیرعلی افزود : نهادینه و حمایت کردن از دانش بومی و پتانسیل بومی و تبدیل این ظرفیت ها به تکنولوژی روز یکی از مهم ترین اهداف شرکت های دانش بنیان می باشد.

رئیس پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری عضویت این پارک در مجمع آسیایی ASPA مستقر در کره جنوبی و همچنین در اتحادیه جهانی پارک علم و فناوری مستقر در کشور اسپانیا خبر داد .

پیرعلی ادامه داد: شرکت در مجمع های سالیانه این دو اتحادیه و همچنین تبادل علم و فناوری از مهم ترین نتایج و اهداف عضویت در این دو مجمع می باشد.

وی با اشاره به اینکه در سطح کشور 2 هزار و 200 شرکت دانش بنیان فعالیت می کنند ،افزود: در حال حاضر 11 شرکت دانش بنیان در استان فعالیت می کنند که امیدواریم تا پایان سال این تعداد به 20 شرکت فعال برسد.

رئیس پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه 130 شرکت و هسته فناور در استان فعالیت می‌کنند، گفت: از این مجموع 40 درصد مربوط به مرکز رشد و 50 درصد مستقر در پارک علم و فناوری استان است.

وی افزود : شرکت‌های دانش‌بنیان استان تسهیلات با بهره ۵ درصد دریافت می‌کنند.

اسماعیل پیرعلی اظهار داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری تسهیلات تا سقف 100 میلیارد ریال با بهره 5 درصد از صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت می‌کنند ، شرکت‌های فناور نیز می‌توانند از پارک علم و فناوری تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات دریافت کنند.

پیر علی ادامه داد: سال گذشته 11 میلیارد ریال تسهیلات به 35 شرکت پرداخت شد که امسال پیش‌بینی می‌شود ارائه تسهیلات تا سقف 20 درصد افزایش یابد.

رئیس پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امسال مجمع خیران فناور راه‌اندازی می‌شود، بیان کرد: در راستای کمک به شرکت‌ها و توسعه آن‌ها استفاده از ظرفیت خیران در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.

این مسؤول اظهار داشت: مرکز رشد شهرستان بروجن تا مهرماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید و در سایر شهرستان‌های این استان از جمله فارسان و لردگان نیز با در نظر گرفتن شرایط و ظرفیت آن‌ها این مرکز راه‌اندازی خواهد شد.

وی افزود: امسال عملیات ساخت ساختمان جدید پارک علم و فناوری از اواخر خردادماه با اعتبار بالغ‌بر 200 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی آغاز می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پارک علم و فناوری وظیفه هدایت، تکمیل و به‌ کارگیری ایده‌ها و تکنولوژی‌های روز را برعهده دارد، گفت: پارک‌های علم و فناوری بستر حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان، شناسایی ایده‌های نخبگان جامعه، فراهم کردن بستر و فضای فیزیکی و ایجاد فضای کارگاهی را فراهم می‌کنند.

پیرعلی تصریح کرد: تاکنون 68 ثبت اختراع در مراکز رشد و پارک علم و فناوری این استان انجام شده و این پارک در زمینه تولید گیاهان دارویی و فراورده‌های آن از جمله تولید افشرده گیاهی، قرص گیاهی و ... فعالیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: تولید مالت یکی دیگر از اقدامات مهم این پارک در چهارمحال و بختیاری است و پارک علم و فناوری در اتحادیه جهانی پارک‌های علم و فناوری عضو بوده که مقر آن در کشور اسپانیا و مجمع سالانه برگزار می‌شود که در کنار آن نمایشگاهی از دستاوردهای شرکت‌های مختلف دایر می‌شود.

پیرعلی تأکید کرد: در نیمه نخست امسال مرکز شتاب‌دهی با همکاری دانشگاه شهرکرد، بنیاد نخبگان و پارک علم و فناوری این استان راه‌اندازی می‌شود که در این مرکز دانشجویان طرح‌های خود را ارائه و مورد داوری قرار می‌گیرند که پس از اجرای داوری به مرکز رشد جذب و ایده‌های خام با انجام کار گروهی اجرا می‌شوند.

وی بیان داشت: در راستای ایجاد اشتغال، فراهم کردن زمینه‌های کسب و کار و کمک به شرکت‌ها و زیرساخت آن‌ها مجمع خیران این استان به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز