انتقاد مدیرکل دادگستری لرستان از تحرکات افراد دولتی وغیر دولتی در فضای مجازی :

سیاسیون بی عمل در فضای مجازی وقت وانرژی جامعه را می گیرند/مدیران از نقد رسانه ها نهراسند

۱۳۹۵/۰۲/۲۷ - ۰۹:۳۴:۰۲
کد خبر: ۴۰۵۶۲۰
سیاسیون بی عمل در فضای مجازی وقت وانرژی جامعه را می گیرند/مدیران از نقد رسانه ها نهراسند
قرار نیست برخی سیاسیون بی عمل و بیکار وقت و انرژی جامعه را بگیرند ودر این خصوص مدیران بایستی آستانه تحمل خود را بالا ببرند و از نقد شدن نهراسند

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،مدیرکل دادگستری لرستان ضمن سپاسگذاری از عملکرد اعضای هیئت منصفه مطبوعات استان با انتقاد از حرکات برخی از افراد دولتی وغیردولتی درفضای مجازی تاکید کرد:این اعمال و رفتار ها باعث بی اعتمادی مردم خواهد شد و این حرکت خوبی نیست که اختلافات سیاسی و سلیقه ای که اکثرا" به منظور کسب پست و مقام ومقاصد سوء دیگر صورت می گیرد به فضای مجازی و مطبوعات کشیده شود.

جعفر بدری که در نشست  مشورتی هیئت منصفه مطبوعات لرستان سخن می گفت با بیان این مطلب افزود::نقد اساس پیشرفت کشور است ولیکن نقد سازنده و بدون غرض، انتقاد از دولتها بایستی منصفانه و مستند باشد، نمی شود با ادعا کسی را محکوم کرد، منتقدان هم باید آنقدر شجاعت داشته باشند که برای گفتن حقیقت از هیچ شخص و مقامی نترسند، نقد غیر منصفانه وغیر مستند چیزی جز بی اعتمادی را عاید مردم نمی کند.

رییس شورای قضایی استان لرستان با بیان  بر اینکه نقد و تخریب دو مقوله متفاوت هستند  اظهار داشت: نباید اجازه دهیم محیط اجتماعی و فردی متشنج شود، مردم به اندازه کافی دچار مشکلات روزمره خود هستند.

بدری تصریح کرد:  قرار نیست برخی سیاسیون بی عمل و بیکار وقت و انرژی جامعه را بگیرند ودر این خصوص مدیران بایستی آستانه تحمل خود را بالا ببرند و از نقد شدن نهراسند زیرا قانون حق اعاده حیثیت افراد را محترم شمرده است و هرگاه کسی به فرد دیگری افترا، بهتان، تهمت، دروغ و... نسبت دهد در قانون مجازات برایش تعیین شده است،

وی ادامه داد:مدیران اسلامی نباید سریعا" در مقابل انتقادات سازنده جبهه گیری نمایند و در مقابل مطالب درج شده در جراید و روزنامه ها عکس العمل نشان دهند و جرأت قلم زدن به رسانه ها و خبرگزاریها را ندهند، البته در مواردی هم مشاهده می شود که روزنامه ها مرزها را رعایت نمی کنند و این باعث بروز مشکلات خواهد شد.

بدری تاکید کرد:اساسا" فلسفه وجودی تشکیل هئیت منصفه مطبوعات هم همین موضوع است در این باره منبع خبر بایستی معتبر و مستند باشد و در دنیای رسانه ای بایستی در بیان مطالب دقت کافی صورت پذیرد، استناد به استناد گفته ها محکمه پسند نیست، چنانکه آبروی افراد در تعالیم دینی ما مسلمانان از حرمت کعبه بالاتر است.

مدیرکل دادگستری لرستان خاطر نشان ساخت: بیشترین خبرهای موجود در کشور خبر سوء استفاده برخی از مدیران دولتی است که باعث سلب اعتماد مردم می شود و از طرفی دیگر هم نمی توان عملکرد مدیران را به حال خود واگذاشت، لیکن بایستی به نحو هدفمند وسنجیده عمل شود تا مشکلات سیاسی به زندگی مردم ورود پیدا نکند.

جعفربدری  تصریح کرد: در حوزه مطبوعات بایستی براساس رسالت خود انجام وظیفه نمایند و از هرگونه تملق و چابلوسی نیز بپرهیزند، مطبوعات نماینده افکار عمومی جامعه بوده و چه در طبع و نشر و چه در فضای مجازی صاحب کرسی نظر می باشند.

گفتنی است که این جلسه با حضور رییس کل دادگستری استان ، معاون فرهنگی دادگستری لرستان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اعضای هیئت منصفه مطبوعات و شورای حل اختلاف مطبوعات برگزار گردید.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز