مدیر کل آموزش وپرورش لرستان خبرداد:

آغاز ثبت نام ۳۰هزار دانش آموز پایه اول دبستان از اول خرداد ماه سال جاری

۱۳۹۵/۰۲/۲۹ - ۰۹:۱۷:۲۶
کد خبر: ۴۰۶۵۰۸
آغاز ثبت نام ۳۰هزار دانش آموز پایه اول دبستان از اول خرداد ماه سال جاری
مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در اولین جلسه استانی ستاد ثبت نام از آغاز ثبت نام 30هزار دانش آموز پایه اول دبستان از اول خرداد ماه سال جاری خبر داد

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در اولین جلسه استانی ستاد ثبت نام از آغاز ثبت نام 30هزار دانش آموز پایه اول دبستان از اول خرداد ماه سال جاری خبر داد و گفت : ثبت‌نام دانش آموزان سایر پایه ها هم پس از پایان امتحانات آغاز می‌شود وتا ۳۱تیر ادامه دارد. وی تاکید کرد : مدارس دولتی عادی برای ثبت‌نام شرط معدل ویا آزمون ورودی ندارند

کریمی فر با توجه به نزدیک شدن زمان ثبت نام دانش آموزان، بر اجرای ضوابط و مقررات ثبت نام که رضایت دانش آموزان، خانواده‌ها و مسئولان را درپی خواهد داشت،‌ تأکید کرد و افزود :  شایسته است با تدبیر و اهتمام کافی و به‌کارگیری همه‌ امکانات و سازوکارهای لازم ترتیبی اتخاذ شود تا در فرآیند ثبت نام مدیریت شود .

وی در ادامه بر  اولویت یک‌نوبته بودن مدارس تاکید کرد و گفت : برای آرامش بیشتر دانش آموزان خانواده‌ها  و مدیریت درست اوقات فراغت دانش آموزان ضروری است فضاهای آموزشی طوری مدیریت و ساماندهی شوند تا بتوان از زمان فراغت دانش آموزان برای ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش استفاده کرد .

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان بر این نکته تاکید کرد که ثبت نام از دانش‌آموزان میان‌پایه بدون نیاز به حضور خانواده‌ها و توسط مدیر مدرسه صورت خواهد گرفت و افزود : ثبت نام از هنرجویان هنرستان‌ها بدون لحاظ محدوده جغرافیایی و براساس ضوابط انجام خواهد شد.

کریمی فر به توسعه متوازن رشته های تحصیلی با توجه به نیاز جامعه و بازار کار اشاره کرد و گفت : باید تلاش شود تا دانش آموزان به سمت تحصیل در رشته های فنی حرفه ای ترغیب شوندو مهارت آموزی در کنار تحصیل در اولویت قرار گیرد .

وی ادامه داد : مسئولیت ثبت نام دانش آموزان به‌عهده‌ مدیران مدارس است وباید  به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا با حضور فعال مدیران و توجیه دقیق عوامل اجرایی مدارس، این فرآیند با رعایت کامل احترام به مراجعین و والدین دانش آموزان صورت پذیرد.

 

کریمی فر منبع اطلاعات تعداد دانش آموزان ثبت نامی را سامانه سناد اعلام کرد و افزود :  ثبت نام تمام دانش‌آموزان مدارس دولتی و غیردولتی صرفاً از طریق سامانه ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان (سناد) انجام خواهد شدو مدیران مدارس باید  زمینه‌های لازم برای تحقق این موضوع مهیا کنند و از ثبت نام دستی دانش آموزان اجتناب کنند .

وی در ادامه به  راه اندازی سامانه الکترونیکی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان هم اشاره کرد و گفت : تدابیر لازم در نظر گرفته شده تا سنجش سلامت  نوآموزان بدو ورود به دبستان در پایگاهها صورت گیرد

کریمی فر اضافه کرد : ثبت نام دانش آموزان تمام پایه‌های تحصیلی در مدارس دولتی عادی بدون برگزاری آزمون ورودی، مصاحبه، شرط معدل و ... صرفاً براساس محدوده جغرافیایی مدارس صورت می‌پذیرد و با مدیرانی که بدون توجه به دستورالعمل شرط معین کنند برخورد خواهد شد . وی هم چنین به اولویت های در نظر گرفته شده برای فرزندان فرهنگیان هم اشاره کرد و گفت : فرهنگیان بدون در نظر گرفتن هر گونه مخدودیتی  می توانند فرزندان خود را در مدارس عادی دولتی و هیات امنایی  ثبت نام کنند . وی دریافت  هر گونه وجه نقد و چک  را هنگام ثبت نام در تمام مدارس به جز پول کتب و بیمه ممنوع اعلام کرد و گفت : دریافت شهریه ثابت از فرزندان همکاران فرهنگی در مدارس شاهد، نمونه دولتی، هیات امنایی و استعدادهای درخشان ممنوع است  کریمی فر خاطر نشان کرد : در راستای طرح تکریم ارباب رجوع و لزوم اطلاع اولیا از وضعیت آموزشی و پرورشی مدارس ضرورت دارد ستاد مرکزی نظارت بر ثبت نام ادارات، در ایام هفته برای معرفی مدارس و پاسخگویی به سؤالات دانش آموزان و والدین تا پایان ثبت نام  حضوری فعال داشته باشد .

وی در ادامه به ورود 700دانشجوی فارغ التحصیل دانشگاههای فرهنگیان در سال تحصیلی آینده به آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت : اولویت به کارگیری در مدارس  علاوه بر معلمان رسمی ، دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاههای فرهنگیان است و چنانچه پس از سازماندهی نیروی جدیدی نیاز باشد از سایر نیروها استفاده خواهد شد .

کریمی فر ساماندهی بهینه نیروی انسانی را مهمترین چالش پیش روی آموزش و پرورش برشمرد و گفت : باید در قالب رعایت نرم و تراکم دانش آموزی ،تجمیع مدارس زیر نرم و اجرای طرح روستا مرکزی به ساماندهی بهینه نیروی انسانی کمک کرد .

وی در ادامه به عدم استمرار خدمت نیروهای بازنشسته اشاره کرد و گفت : نیروهایی که به سن بازنشستگی رسیده اند ، بازنشست می شوند و از وجود نیروهای جدید فارغ التحصیل در دانشگاههای فرهنگیان استفاده خواهد شد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز