معاون گردشگری و امور زانرین استانداری فارس:

شیراز شهر خلاق ادبی جهان می شود

۱۳۹۵/۰۳/۰۲ - ۱۱:۴۸:۱۵
کد خبر: ۴۰۷۵۸۱
شیراز شهر خلاق ادبی جهان می شود
معاون گردشگری و امور زانرین استانداری فارس از کاندیدا شدن شهر شیراز بعنوان شهر خلاق ادبی جهان خبر داد و افزود: شیراز، در سال 2016 بعنوان شهر خلاق ادبی جهان معرفی می‌شود و امید می‌رود که در سال ۲۰۱۷ در فهرست شهرهای خلاق یونسکو به ثبت برسد.
به گزارش خبرگزاری برنا از  فارس، شاپور رستمی، معاون گردشگری و امور زانرین استانداری فارس در جلسه ای که به منظور معرفی شهر شیراز بعنوان شهر خلاق ادبی جهان برگزار شد، اظهار داشت: شهر شیراز دارای مفاخر بزرگ فرهنگی و ادبی مانند حافظ، سعدی، اهلی شیرازی ، خواجوی کرمانی است که از نقاط قوت این شهر محسوب می شود.
وی افزود: شهر شیراز شاخص ترین شهر ادبی در کشور است که از گذشته دور دارای جایگاهی فاخر در این حوزه بوده است.
معاون گردشگری و امور زانرین استانداری فارس ادامه داد: حافظ قله بزرگ ادبیات و شعر فارسی در این شهر زیسته و وجود آرامگاه وی در این شهر به فعالیت های ادبی اعتباری خاص بخشیده است.
رستمی گفت: دیگر ادیب پرآوازه این شهر سعدی است که سهم بزرگی در رونق و گسترش ادبیات فارسی داشته و الهام بخش شاعران بزرگی در سال های متمادی شده است.
وی تاکید کرد: حمایت بیشتر از ادبیات در شهری که چراغ درخشان ادبیات در کشور است، می تواند علاوه بر دستاوردهای فرهنگی در گسترش توریسم ادبی نیز موثر باشد.
معاون گردشگری و امور زانرین استانداری فارس در پایان گفت: میراث فرهنگی و حوزه شهری به تنهایی متولی رونق و توسعه گردشگری استان نیست و همگان باید برای گسترش این صنعت در استان همت کنند و بخش خصوصی نیز درتامین زیرساخت های مناسب گردشگری استان فعال تر شود.
نظر شما