مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین خبر داد:

مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی اصناف و مشاغل تا ۳۱خرداد ماه

۱۳۹۵/۰۳/۰۴ - ۱۲:۱۸:۰۹
کد خبر: ۴۰۸۶۶۹
مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی اصناف و مشاغل تا ۳۱خرداد ماه
مصطفی پورامیدی گفت: مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی برای اصناف و مشاغل به دلیل اصلاح قانون مالیات مستقیم تا 31 خردادماه تعیین شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، مصطفی پورامیدی مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین روز دوشنبه درجمع اصحاب رسانه استان که در محل اداره مالیات قزوین برگزار شد، اعلام کرد: زمان ارائه اظهارنامه مالیاتی برای اصناف و مشاغل به دلیل اصلاح قانون مالیات مستقیم از تیرماه به خرداد ماه موکول شد که اصناف باید  تا 31 خرداد ماه اظهارنامه مالیاتی خود را به این اداره تقدیم کنند.

پورامیدی ضمن اشاره به نامگذاری امسال از جانب مقام معظم رهبری به نام " اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" گفت: شاخص محوری این نامگذاری بحث های مالیاتی است و نگاه مقام معظم رهبری در خودکفایی کشور اتکا به مالیاتها می باشد و ما نیز در تلاشیم تا در هزینه های جاری خودکفا شویم و علاوه بر آن با همراه کردن مودیان و مردم، عدالت مالیاتی را در استان محقق کنیم.

وی ضمن اشاره به جایگاه و نقش رسانه ها در شکل گیری افکار مردم و رویکرد ویژه  اداره مالیات به بحث تبلیغات عنوان کرد: رسانه ها در فرهنگ سازی نقش موثری دارند و از خبرنگاران نشریات، صدا وسیما، خبرگزاری ها و روزنامه های محلی و سراسری انتظار داریم در این راه همراهی لازم را داشته باشند و با ارئه راهکارها  و نقطه نظرات شفاف در پرداخت به موقع مالیات، ما را در این امر خطیر یاری کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان در ادامه افزود: در سال94 با تمام فراز و فرودهایی که در زمینه اقتصاد داشتیم شاهد رکود مطلق بودیم اما با این حال با نگاه مثبت به اشتغال زایی در استان به فعالیت خود ادامه دادیم و نتیجه این نگاه، رشد 23درصدی درآمدهای مالیاتی نسبت به سال 93 بود.

پورامیدی ادامه داد: در سال گذشته ۸۸۰میلیارد تومان درآمد مالیاتی در استان جمع آوری شد یعنی حدود 93درصد تحقق دریافت مالیات را در استان شاهد بودیم که از این میزان،۲۹درصد مربوط به اشخاص حقوقی غیردولتی،۵۴ درصد سهم مالیات کالا و خدمات (ارزش افزوده)، 3 درصد اصناف، 6درصد بخش خصوصی و 2درصد سایر منابع می باشد.

وی همچنین بیان کرد: امسال با همه اتحادیه ها و اصناف استان توافق کرده ایم تا با بیان درآمدهای واقعی و ارسال اظهارنامه ما را کمک کنند تا عدالت مالیاتی را محقق کنیم و بدون اینکه فشاری به مودیان وارد شود بتوانیم حقوق دولت را گرفته و در عمران و آبادانی کشور هزینه کنیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین افزود: با این اعتماد اگر افرادی از بیان واقعیتهای درآمدی خودداری و یا سندسازی کنند این کارجرم تلقی شده و ضمن قطع معافیت و تشویق های مالیاتی برای این افراد، مجازات حبس از شش ماه تا دو سال هم پیش بینی شده است.

پورامیدی تشریح کرد: در شرایط تنگنای اقتصادی و کاهش درآمدهای نفتی باید به مالیات اتکا و کشور را با این درآمدها اداره کنیم لذا انتظار داریم با اعتمادی که دولت به مردم کرده در اظهارنامه ها واقعیت بیان شود تا ما نیز با تعامل بتوانیم حقوق دولت را دریافت و در عمران و آبادانی کشور بکار گیریم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: وصول مطالبات دولت، رونق و فعالیت مداوم بخش صنعت، عمران و آبادانی استان را به دنبال خواهد داشت.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز