استاندار خبر داد :

تشدید برخورد با ساخت وساز غیرمجاز در حریم رودخانه های چهارمحال وبختیاری

۱۳۹۵/۰۳/۰۴ - ۱۳:۲۳:۲۲
کد خبر: ۴۰۸۷۱۵
تشدید برخورد با ساخت وساز غیرمجاز در حریم رودخانه های چهارمحال وبختیاری
استاندار چهارمحال و بختیاری از تشدید برخورد قانونی با ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه های استان خبرداد.

به گزارش برنا از شهرکرد؛  قاسم سلیمانی در شورای حفاظت کیفی زاینده رود اظهار داشت: ساخت و سازهای موجود در حریم و بستر رودخانه های چهارمحال وبختیاری باید به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد.

وی تأکید کرد: نحوه صدور مجوز برای ساخت و سازهای حریم و بستر رودخانه های استان و تخریب واحدهای ساختمانی غیرمجاز در این محدوده باید انجام شود.

سلیمانی  افزود: مسوولان دستگاه های اجرایی استان از جمله حفاظت محیط زیست، جهاد کشاورزی و آب منطقه ای، باید مانع بروز آسیب در بستر و حریم رودخانه های استان شوند.

وی تصریح کرد: فرمانداران شهرستان های 9 گانه چهارمحال و بختیاری به ویژه در حوزه زاینده رود و کارون، برای اجرای احکام قلع و قمع صادر شده از سوی قوه قضائیه، همکاری لازم را داشته باشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان داشت: تخریب مزرعه های پروری ماهی غیرمجاز واقع در حریم و بستر رودخانه های استان نیز باید توسط دستگاه های اجرایی مرتبط انجام شود.

سلیمانی عنوان داشت: تمامی کارگاه های تولیدی و اقتصادی، به منظور ادامه کار و فعالیت در راستای افزایش شاخص های توسعه ای، باید قوانین مربوط به حریم و بستر رودخانه ها را رعایت کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: جلوگیری از ورود پساب و فاضلاب به رودخانه ها، یکی از برنامه های اولویت دار این اداره کل در سال جاری است.

شهرام احمدی فارسانی بیان کرد: به همین منظور، ارائه طرح های علمی با هدف کنترل و جلوگیری از ورود فاضلاب و پساب به رودخانه های استان در دستور کار حفاظت محیط زیست استان قرار دارد.

وی یادآور شد: استفاده از پساب تصفیه خانه های استان برای استفاده در آبیاری فضای سبز، زراعت چوب و کشت گیاهان غیرمثمر، از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست و شرکت آب و فاضلاب شهری استان در حال بررسی است.

به گزارش برنا، استان چهارمحال وبختیاری سرچشمه دو رودخانه کارون و زاینده رود و بخشی از رودخانه دز است و بخش قابل توجهی از اقدامات حفاطتی این رودخانه ها در این استان اجرا می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز