عزت‌الله خانمحمدی تاکید کرد :

لزوم استفاده از ظرفیت‌های فکری مردم و سرمایه ای شمیرانات برای تحقق اقتصاد مقاومتی دربرش شهرستانی

۱۳۹۵/۰۳/۰۵ - ۱۲:۵۱:۲۶
کد خبر: ۴۰۹۱۲۴
لزوم استفاده از ظرفیت‌های فکری مردم و سرمایه ای شمیرانات برای تحقق اقتصاد مقاومتی دربرش شهرستانی
فرماندار شمیرانات با تاکید بر لزوم توجه به منویات مقام معظم رهبری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: باید از ظرفیت‌های فکری وسرمایه ای شهرستان شمیرانات برای تحقق این مهم بهره گرفت ودر این زمینه از هرگونه طرحهای آحاد مردم شمیرانات استقبال می کنیم.

به گزارش خبر گزاری برنا در تهران،  عزت‌الله خانمحمدی فرماندار شهرستان شمیرانات  در گردهمایی" ایثار و اقتصاد مقاومتی" در تشکل‌های صنفی گفت: استکبار جهانی و غرب پس ازپیروزی انقلاب اسلامی دسیسه‌های بسیاری علیه ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران ترتیب داد. جنگ تحمیلی اوج فشار جهانی قدرت های پوشالی علیه انقلاب وملت رشید ایران بود که در جنگ تحمیلی نیز به اهداف خود نرسید. پس از جنگ نیز کشور به سمت توسعه و پیشرفت گام برداشت و بار دیگر دشمن ناامیدتر از گذشته شدو حماسه سوم خرداد بعنوان اوج نبرد برای فرزندان رشید، مومن وشجاع ملت قهرمان بوده که آزادی خرمشهرنماد حماسه های غرورآفرین مردم در طول جنگ تحمیلی بوده است را بنام روز"ایثار و مقاومت و پیروزی"نامیده شده است.

خانمحمدی گفت:در پیروزی انقلاب اسلامی ،دوران حکومتی دفاع مقدس ،دوران سازندگی وتثبیت نظام مقدس اسلامی اقشار مختلف مردم نقش آفرین بوده اند.امروز نیز با ایجاد وفاق واتحاد ملی و بهره گیری از توان و سرمایه های همه اقشار مردمی با سربند انقلاب اسلامی ،امام خمینی (ره)و رهبر معظم انقلاب اسلامی بایستی با تقویت پایه های اقتصاد ملی و مردمی به جنگ دشمنان مردم و انقلاب برویم.

وی افزود: زمانی که استکبار جهانی متوجه شد با مبارزه نظامی و جنگ بستن ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران نمی‌شود، به سمت منفعل کردن اقتصاد کشور و جنگ فرهنگی حرکت کرد هدف قرار دادن اندیشه ناب نسل جوان کشور و فلج نمودن اقتصاد ملی از برنامه های جدی دشمنان انقلاب اسلامی بوده است  که امروز می‌توان این دو موضوع را بزرگ‌ترین تهدید کشور دانست.

فرماندار شمیرانات ادامه داد: پس از رهنمودهای مقام معظم رهبری درخصوص اهمیت اقتصاد مقاومتی، بلافاصله کارگروه ویژه اقتصاد مقاومتی در شهرستان شمیرانات با حضور کارشناسان و نخبگان اقتصادی و فنی و مسئولین دستگاههای اجرایی مرتبط  تشکیل شد تا در راستای سیاست های اصولی اقتصاد مقاومتی و اجرای برنامه های دولت تدبیر وامید در این مسیر گامهای جدی بابرش شهرستانی برداشته شود.

خانمحمدی خطاب به روسای اتحادیه های صنفی و نخبگان شهرستان تاکید کرد: از نظرات، پیشنهادات و طرح‌های مناسب در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی استقبال می‌کنیم و بی‌تردید از راهکارهای پیشنهادی، بیشترین بهره را خواهیم گرفت. امیدواریم در خلال ارائه این طرح‌ها، هم‌افزایی، هم‌گرایی و رونق اقتصادی را در سطح شهرستان شاهد باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های برجسته شهرستان شمیرانات به ویژه در حوزه گردشگری تاکید کرد: تنها در 13 روز تعطیلات نوروز، 2 میلیون و 700 هزار نفر از شهرستان شمیرانات بازدید کردند. این میزان گردشگر و بازدید کننده از ظرفیت ها و جاذبه های توریستی در شمیرانات بعضا برابری داردبا دو استان . بی‌تردید این یک فرصت عظیم است که برای شهرستان شمیرانات با جمعیت معادل 560 هزار نفر ایجاد شده است.

خانمحمدی گفت:مواهب طبیعی خدادادی ،موقعیت های ویژه بعنوان جاذبه های گردشگری،شرایط اقلیمی خاص دارای فرصت های کم نظیر برای سرمایه گذاری در راستای توسعه شهرستان می باشد.

فرماندار شمیرانات تاکید کرد:بایستی تمام دستگاههای اجرایی ومسئولین محترم فراشهرستانی برای برون رفت از شرایط انقباضی شهرستان و نیل به اهداف توسعه با راهبرد"اقتصاد مقاومتی "با ایجاد همگرایی و هم افزایی اقدامات جدی معمول دارند.

فرماندار شمیرانات با تاکید بر جذب سرمایه های بخش خصوصی در حوزه گردشگری گفت: ظرفیت‌های گردشگری شمیرانات می‌تواند زمینه رونق اقتصادی و جذب توریست را بیش از پیش فراهم کند. زمینه‌هایی که علاوه بر درآمدزایی موجب ایجاد اشتغال نیز خواهد شد.

فرماندار شمیرانات گفت:محور دیگر رشد و توانمندسازی اقتصادشهرستان توجه به تولید در خصوص محصولات باغی وکشاورزی ،حمایت از باغداران و تولید کنندگان محصولات دامی و باغی است که در این زمینه نیز بایستی اقدامات برنامه محور صورت پذیرد.

خانمحمدی در پایان گفت:شمیران گردی بعنوان یک طرح گردشگری از دیگر برنامه های اجرایی را بایستی بخش خصوصی ورود نماید و ماهمه با هم توان حمایت وپشتیبانی می کنیم .

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز