معاون دادستان عمومی و انقلاب کرمان:

استفاده از مجازات های جایگزین حبس ضرورت دارد

۱۳۹۵/۰۳/۰۵ - ۱۵:۳۳:۰۳
کد خبر: ۴۰۹۲۴۷
استفاده از مجازات های جایگزین حبس ضرورت دارد
معاون دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: قضات تا جایی که قانون و مصلحت اجازه دهد سعی می کنند محکومیت حبس برای مجرمان حاصل نشود و از ابزارهای قانونی دیگر از جمله مجازات های جایگزین استفاده می کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ امینه سالاری در جشن نسیم مهر به مناسبت روز حمایت از خانواده زندانیان افزود: بر همین اساس جمعیت کیفری کنونی زندان ها ناشی از درصد کمی از پرونده های وارده به دادگستری و مراجع قضایی است.

این مقام قضائی با اشاره به کمبود نیروی قضایی در استان کرمان گفت: بازدید از زندانها توسط قضات به صورت مستمر انجام می شود.

وی تاکید کرد: حضور قضات در زندان ها با هدف کمک به مددجویان و بررسی راهکارهای کمک به آزادی این افراد انجام می شود.

معاون دادستان عمومی و انقلاب کرمان ادامه داد: قضات در مراجع قضایی بنا به اقتضائات قانونی و سازمانی اقدام به صدور حکم می کنند و با حضور در زندان ها، احساس رافت و کمک به مددجویان بیشتر شده و زمینه های کمک به آزادی این افراد بررسی می شود.

وی خاطرنشان کرد: زندانیان نباید احساس کنند که درخواست و پیگیری های آنها از مراجع قضایی بی پاسخ می ماند زیرا همه درخواست های وارده مورد رسیدگی قرار می گیرد و اگر در مواردی اقدامی انجام نمی شود به دلیل نبود راهی برای کمک است.

سالاری گفت: زمان بر بودن رسیدگی به پرونده ها نشان می دهد که نیروی قضایی موجود در مراجع قضایی، متناسب با حجم پرونده های وارده نیست.

وی در ادامه سخنان خود گفت: اقدامات انجمن حمایت زندانیان در کمک به خانواده مددجویان و مراقبت های بعد از خروج، قابل تقدیر است.

معاون دادستان کرمان اظهار کرد: انجمن حمایت زندانیان با حجم اعتبارات کم در برابر حجم زندانیان با مدیریت مناسب اقدامات خوبی در مسیر کمک به خانواده زندانیان انجام می دهد.

وی یادآور شد: خانواده زندانیان با ورود مددجویان به زندان ها دچار مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می شوند و در این بین همسر زندانی، بیشترین فشارها را تحمل می کند تا خانواده اش دچار مشکل نشوند.

وی بر لزوم حمایت خانواده ها از مددجویان زندان ها تاکید کرد و گفت: بدترین وضعیت را زندانیانی دارند که احساس می کنند فراموش شده اند.

سالاری گفت: معتقدم تلاش خانواده ها برای کمک به مددجویان از تلاش های واحدهای قضایی اهمیت بیشتری دارد و مقدس تر است زیرا کمک های دست اندرکاران قضایی با نیت خیر و البته از باب وظیفه است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز