افزایش طلاق های توافقی در شهرستان قائمشهر

۱۳۹۵/۰۳/۰۷ - ۱۵:۲۲:۳۲
کد خبر: ۴۰۹۸۳۰
افزایش طلاق های توافقی در شهرستان قائمشهر
دادستان قائمشهر با اشاره به اینکه آمار طلاق در شهرستان قائمشهر نسبت به سال گذشته رو به افزایش است گفت: باید در این زمینه اقدامات و برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قائمشهر، حسین عشقی در جلسه بررسی موضوع طلاق که در فرمانداری قائمشهر برگزار شد گفت: مبحث طلاق به یک موضوع و چالش جدی در جامعه تبدیل شده چراکه به ازای هر 4 ازدواج، شاهد یک طلاق هستیم.

وی مجموع پرونده طلاق در سال 93 را 1403 فقره اعلام کرد که این آمار در سال گذشته با کاهش 5درصدی حقوقی مواجه شده است.

دادستان قائمشهر با بیان اینکه در سال گذشته 1329 فقره پرونده طلاق به دادگاه ارجاع شد تصریح کرد: از این تعداد 909 مورد طلاق به صورت توافقی، 270 مورد به درخواست زوجین و 149 مورد به درخواست زوج بوده است.

عشقی با اشاره به اینکه طی دوماه نخست امسال از 245 فقره پرونده ای که به دادگاه ارجاع شد 150مورد طلاق به صورت توافقی بوده گفت: در 2ماه نخست امسال نسبت به دوماه سال گذشته 21درصد ورودی ما رشد پیدا کرده است.

دادستان قائمشهر افزایش پدیده طلاق را اوضاع نابسامان جامعه دانست و گفت: عدم درک متقابل زوجین، دخالت ها، توهین از جمله مواردی است که موجب بالا رفتن افزایش طلاق می شود.

وی با بیان اینکه  آموزش و پرورش می تواند با برگزاری کلاس های آموزشی نقش پررنگی در کاهش طلاق داشته باشد افزود: در سال  گذشته و طی دو ماه نخست امسال شاهد  افزایش طلاق توافقی بوده ایم که این موضوع تاسف آور است.

عشقی  در پایان گفت: با حضور در مدارس در حوزه پیشگیری از طلاق اقداماتی انجام شد که درصدد هستیم این کار را با شروع فصل تحصیلی ارتقا دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز