معاون استاندار آذربایجان شرقی:

فصل جدیدی از روابط ایران و آذربایجان آغاز شده است

۱۳۹۵/۰۳/۰۸ - ۱۲:۲۴:۱۰
کد خبر: ۴۱۰۱۶۸
فصل جدیدی از روابط ایران و آذربایجان آغاز شده است
شبستری گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده است که برای توسعه روابط با جمهوری آذربایجان هیچ محدودیتی قایل نیست.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به پیوندهای محکم و ناگسستنی تاریخی، فرهنگی، مذهبی و جغرافیایی ایران و آذربایجان، اظهار داشت: گسترش روابط با کشور مسلمان،‌ برادر و همسایه جمهوری آذربایجان مورد تاکید مقامات عالی کشورمان بوده و جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش کرده است در هر شرایطی در کنار مردم آذربایجان و حامی آنها باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، دکتر سعید شبستری در آیین گرامی‌داشت روز ملی جمهوری آذربایجان در تبریز، ضمن تبریک این روز به دولت و ملت آذربایجان، گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان طی سال‌های گذشته در سایه خواست و اراده رهبران دو کشور همواره رو به گسترش بوده است.

وی افزود: صادرات گاز،‌ تسهیل تردد اتباع آذربایجان از مرزهای ایران،‌ افتتاح گذر مرزی پلدشت -‌ شاه‌تختی، ‌احداث پل مرزی جلفا، تلاش برای اتصال راه‌آهن دو کشور از مسیر رشت - ‌آستارا و همچنین اجرای مشترک برخی پروژه‌های نیروگاهی،‌ سدسازی و انتقال برق و دیدارهای متعدد مقامات دو کشور نمونه‌ای از تعاملات مثبت و سازنده بین دو کشور است که نویدبخش آینده‌ای روشن در روابط دوجانبه به شمار می‌رود.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به موقعیت بسیار مهم و خطیر جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در منطقه، گفت: تاکنون دستاوردهای باارزشی در جهت توسعه روابط دوجانبه فراهم شده است که لازم است هوشیاری و مراقبت در جهت پاسداری از این فرصت به دست آمده در دستور کار هر دو طرف قرار گیرد.

وی افزود: ما معتقدیم توسعه پایدار در منطقه تنها با همکاری کشورهای منطقه به دست می‌آید، چرا که قدرت‌های فرامنطقه‌ای هدفی جز تخریب روابط کشورهای منطقه و تامین منافع خود ندارند.

شبستری تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده است که برای توسعه روابط با جمهوری آذربایجان هیچ محدودیتی قایل نیست و سفرهای متقابل روسای جمهور دو کشور فصل جدیدی را  در جهت توسعه روابط بین دو کشور گشوده است.

وی با بیان این که در سایه سیاست‌های دولت به ویژه در دوران بعد از برجام شاهد ظهور افق‌های روشنی از مناسبات ایران با سایر کشورهای جهان هستیم، افزود: در این میان گسترش روابط با کشورهای منطقه به ویژه جمهوری آذربایجان از اولویت‌های اصلی جمهوری اسلامی ایران است.

شبستری خاطرنشان کرد: با چشم‌اندازی که در فضای جدید روابط بین دو کشور مشاهده می‌شود امیدوارم با بهره‌گیری از تمامی توانمندی‌های موجود بتوانیم در تقویت بیش از پیش روابط دو جانبه گام برداریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز