رییس کمیسون کشاورزی اتاق بازرگانی استان زنجان :

محصولات کشاورزی زنجان در جست‌وجوی راهی برای رسیدن به بازار روسیه

۱۳۹۵/۰۵/۱۸ - ۱۶:۱۷:۱۴
کد خبر: ۴۱۱۶۳۷
محصولات کشاورزی زنجان در جست‌وجوی راهی برای رسیدن به بازار روسیه
رییس کمیسون کشاورزی اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: امیدواریم با آغاز صادرات محصولات کشاورزی ایران به روسیه، محصولات کشاورزی استان ما نیز سهمی از این بازار داشته باشد.

 به گزارش خبرگزاری برنا ، عبدالمجید هاشمی گفت:‌ در حال حاضر در استان، انجمن ارگانیک کشاورزی با هدف توسعه، ترویج، نظارت و آموزش کشت و همچنین فروش کل محصولات ارگانیک تشکیل شده و این انجمن شاخه استانی از انجمن ارگانیک کشور است که در استان تشکیل شده است.

وی در رابطه با محصولات کشاورزی تولیدی استان عنوان کرد: در استان تولید محصولات ارگانیک به صورت قابل ملاحظه و در حد صادراتی انجام نمی‌شود ولی محصولات سالم در استان در حد نیاز خود استان و نیز در حد صادرات تولید می‌شود و این محصولات کشاورزی سالم نیز در سال‌های گذشته به برخی کشورها از جمله روسیه صادر شده است.

هاشمی با اشاره به محصولات سالم کشاورزی که در سال‌های قبل از استان صادر شده‌ است، خاطرنشان کرد: سیر، سیب‌زمینی و صیفی‌جات در سال‌های گذشته از استان به سایر کشورها صادر شده است و همه این محصولات در استان تولید شده و از درجه کیفی سالم برخوردارند.

وی در رابطه با سفر اخیر تیم تجاری کشور روسیه به استان، گفت: ‌در این سفر، تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسیده است و ما امیدواریم با قطع واردات محصولات کشاورزی از ترکیه به روسیه و با جانشین شدن محصولات کشاورزی ایرانی، محصولات کشاورزی سالم استان ما نیز بتواند سهمی را از این بازارها به‌ دست آورد.

هاشمی افزود:‌ بیشتر کشورهای خارجی از جمله روسیه فقط محصولات ارگانیک و سالم کشاورزی را خریداری می‌کنند و اگر محصولی سالم و یا ارگانیک نباشد و در تولید آن‌ها از کودها و سم‌ها و یا آفت‌کش‌ها استفاده شود، این محصولات امحاء می‌شوند، همان‌گونه که در سال‌های گذشته محصول پیازی که از استان به روسیه صادر شد به دلیل استفاده از کودهای شیمیایی در هنگام کشت نه تنها خریداری نشد بلکه در آن کشور امحاء‌ شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تصریح کرد:‌ هرچه بیشتر در این زمینه‌ها فعالیت داشته باشیم توفیق بیشتری را در زمینه محصولات کشاورزی به‌دست خواهیم آورد و این مهم در آینده کشاورزی استان چه در زمینه تولید داخلی و چه در زمینه صادراتی که صادرات محصولات کشاورزی در سال‌های آتی بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت، بسیار تاثیرگذار است و هرچه زیرساخت‌ها و وضعیت حمل و نقل در استان بهبود یابد این امر سریع‌تر پیشرفت می‌کند؛ همچنین اگر پس از برداشته شدن تحریم‌ها جابه‌جایی و انتقال پول ساده‌تر شود سرمایه‌گذاران بیشتر در این زمینه جذب خواهند شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز