موسوی خبر داد:

هشت برابر شدن حجم محموله های صادراتی در بنادر قشم/ ۴.۶ میلیون نفر- سفر دریایی به ثبت رسید

۱۳۹۵/۰۳/۱۲ - ۰۹:۳۵:۰۳
کد خبر: ۴۱۱۹۴۲
هشت برابر شدن حجم محموله های صادراتی در بنادر قشم/ ۴.۶ میلیون نفر- سفر دریایی به ثبت رسید
مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ترابری 4.6 میلیون نفر- سفر و تخلیه و بارگیری 1.3 میلیون انواع کالا در بنادر این جزیره به ثبت رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، "سید باقر موسوی" در نشستی، تازه ترین آمار و ارقام از عملکرد بنادر قشم در بخش های کالا و مسافر از ابتدای فروردین ماه تا پایان اردیبهشت 95 را اعلام کرد و گفت: طی دو ماه اخیر، یک میلیون و 301 هزار و 861 تن انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی تخلیه و بارگیری شد.

وی افزود: از این رقم، یک میلیون و 282هزار و 461 تن مربوط به مواد غیر نفتی و 19 هزار  و 400 تن به مواد نفتی اختصاص داشته است.

رشد 766 درصدی  و هشت برابر شدن صادرات کالا

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم از جابجایی حدود 25هزار و 68 تن کالاهای صادراتی و وارداتی در بنادر این جزیره ، سخن به میان آورد و افزود: حجمی بالغ بر 5 هزار و 184 تن کالابه خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، رشد 766 درصدی داشته است.

وی اضافه کرد: 19 هزار و 884 تن محموله های وارداتی نیز در این بنادر تخلیه شد که عمده آن مربوط به کالاهای غیرنفتی همچون مواد معدنی و لوازم الکتریکی، لوازم خودرو و غیره بوده است.

موسوی حجم عملیات کابوتاژ کالاهای غیرنفتی در بنادر جزیره قشم از ابتدای سال 95 تا پایان اردیبهشت سال جاری را یک میلیون و 282 هزار و 461 تن اعلام کرد.

ترابری 4.6 میلیون نفر- سفر در بنادر قشم

این مقام مسئول همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت های مسافری اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ترابری 4میلیون و 646 هزار و 747 نفر-سفر در بنادر قشم به ثبت رسیده است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم گفت: طی همین مدت، جابجایی 620 هزار و 486 دستگاه خودرو از طریق بنادر انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد یک درصدی داشته است.

ثبت تردد دریایی بیش از 37 هزار شناور

وی در همین رابطه گفت: طی دو ماه نخست سال جاری، تردد بیش از 37 هزار و 280 فروند شناور به جزیره قشم به ثبت رسید که از این میزان 38 فروند شناور بالای یک هزار تن بوده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: از این تعداد، 19 هزار و 136 فروند شناور باری و 18هزار و 144 فروند شناور مسافری بوده است.

تخلیه و بارگیری 2500 TEUکانتینر

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم همچنین در پایان از تخلیه و بارگیری 2هزار و 479 TEU کانتینر طی سال جاری در بنادر بهمن و کاوه قشم خبر داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز