مدیر کل آموزش و پرورش فارس:

بنیان ورزش کشور درآموزش و پرورش پایه ریزی می شود

۱۳۹۵/۰۳/۱۲ - ۱۰:۱۵:۰۶
کد خبر: ۴۱۱۹۸۷
مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: آموزش و پرورش بنیان ورزش کشور را پایه ریزی می کند ، بنا بر این ضرورت دارد که در این حوزه کار علمی و پژوهشی انجام شود
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس ، حمید رضا آذری در همایش علمی پژوهشی دبیران تربیت بدنی استان در سالن سعدی باشگاه فرهنگیان شیراز گفت: آموزش و پرورش بنیان ورزش کشور را پایه ریزی می کند ، بنا بر این ضرورت دارد که در این حوزه کار علمی و پژوهشی انجام شود
وی گفت: پژوهش و تحقیقات ، از ضروریات و نیاز های اساسی همه کشورها ست و  تفاوت کشورهای توسعه یافته با سایر کشور ها را می توان در این مقوله مشاهده کرد.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس تاکید کرد: کشور بر اساس تصمیم اداره می شود و اگر همه تصمیمات پیوست علمی و پژوهشی نداشته باشد با آسیب های زیادی روبرو خواهیم شد.
 گفت : امیدوارم موضوع پژوهش و تحقیق در کشور نهادینه شود و همه تصمیمات ما  نیز زمینه علمی داشته باشد.
آذری با تاکید بر ضرورت توجه به کیفیت انسان ها گفت:کیفیت انسان ها هست که جامعه را به شاخص های ایده آل و مورد قبول می رساند، چنانچه در ورزش دنیا شاهد هستم ، کشورهایی با جمعیت کم ، از توان بالایی در ورزش بین المللی برخوردارند که این مهم نتیجه تاکید بر کار علمی ، تحقیق و پژوهش و کیفیت بالای افراد آن جامعه است.
وی با بیان اینکه " فراز و فرود در ورزش نتیجه نداشتن پایه علمی و اصولی است" افزود :معلمان تربیت بدنی در مدارس، می توانند در زمینه استعداد یابی و هدایت دانش آموزان و همچنین تشویق  اولیای دانش آموزان  برای  امر تربیت بدنی  ، از یافته های علمی استفاده کنند.
مدیر کل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه " از دید ورزش همگانی و قهرمانی ،  بخش مهمی از عمر ورزشی افراد در طول دوران تحصیلی آنها سپری می شود " افزود : باید همه رفتار های ورزشی در مدارس  بر اساس کار علمی باشد که این مهم وظیفه معلمان تربیت بدنی است.
همایش یکروزه علمی پژوهشی دبیران تربیت بدنی  سراسر استان، با حضور  نزدیک به یک هزار و 800 تن از معاونین پرورشی و تربیت بدنی ، کارشناسان تربیت بدنی ، مسئولین انجمن های ورزشی، مدرسان میانی حرکات اصلاحی و دانشجویان مقطع دکتری تربیت بدنی برگزار شد که در آیین افتتاحیه آن نیز، از 70 تن از  دبیران تربیت بدنی پژوهنده تقدیر بعمل خواهد آمد.
این دوره آموزشی در چهار کارگاه تمرین پذیری و فعالیت بدنی توسط دکتر گائینی، اختلالات عضلانی  و اسکلتی مرتبط با معلمان تربیت بدنی توسط دکتر رهنما ، روانشناسی ورزشی توسط دکتر خبیری  و طراحی تمرینات سرعتی و چابکی توسط دکتر رجبی، از اساتید  برجسته کشوری برگزار شد.
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز