همزمان با بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)؛

رهبران صوفی هندوستان به حرم مطهر رضوی مشرف شدند

۱۳۹۵/۰۳/۱۴ - ۲۳:۵۷:۳۱
کد خبر: ۴۱۳۰۹۸
رهبران صوفی هندوستان به حرم مطهر رضوی مشرف شدند
همزمان با بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، رهبران صوفی هندوستان به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، در حاشیه این تشرف، وزیر ایالات گجرات هندوستان ضمن تاکید بر وحدت و اتحاد بین مسلمانان و لزوم مقابله جدی با گروه های تکفیری، تاکید کرد: متاسفانه جریان تکفیری و تروریستی در جهان در حال گسترش است و سردمداران آن به ویژه عربستان هزینه های بسیار بالایی را برای گسترش و پیشبرد اهداف خود دنبال می کنند.

«امتی چشتی» با اشاره به اینکه گروه‌های تکفیری در هندوستان در حال گسترش هستند، افزود: ما تلاش داریم تا با ایجاد ارتباط و همبستگی بین مسلمانان مانع فعالیت های این گروه¬ها شویم و دغدغه اصلی ما جلوگیری از گسترش اهداف این جریان نه فقط در هندوستان بلکه در سایر کشورهای اسلامی است.

وی با بیان اینکه حکومت هند به خصوص حکومت قبلی، مستقیم و غیر مستقیم از جریان تکفیری حمایت بسیار می کرد، گفت: ما فعالیت ها و تلاش های بسیاری برای آگاه سازی «نارندرا دامورداس مودی» نخست وزیر فعلی هند نسبت به جنایت های تروریستی انجام دادیم و خوشبختانه ایشان در حال حاضر بر حمایت دو گروه شیعه و صوفی تاکید و دیدگاهی ضد وهابی و تکفیری دارند.

وزیر ایالات گجرات هندوستان اظهار کرد: مهم ترین اشتراک بین شیعه و صوفی محبت اهل بیت(ع) است. با این اشتراک می توانیم دشمنی ها را دور کنیم و با یکدیگر یک دل و متحد شویم و هدفی جز پیشبرد اهداف مکتب اهل بیت(ع) و عقب راندن جریان تکفیری و وهابیت نداشته باشیم.

این رهبر صوفی که برای نخستین بار به ایران و حرم مطهر رضوی مشرف شده است، ابراز کرد: سلسله نسبی ما به حضرت رضا(ع) می رسد. معنویت و فضای روحانی این مکان من را متاثر کرد و در  اینجا به آرامش قلبی رسیدم و بی اختیار اشک شوق از چشمانمان جاری شد و از خداوند خواستم که به فضل این امام بزرگ مشکلات مسلمانان را برطرف کند و صلح و آرامش را برای امت اسلامی به ارمغان بیاورد.

لازم به یادآوری است؛ این  گروه 11 نفره به رهبری «سبتین البرکاتی»؛ مدیر حوزه های علمیه صوفیه در هندوستان برای تعاملات بیشتر به مشهد مقدس سفر و با تولیت آستان قدس رضوی دیدار و گفت¬وگو کردند.

مدیر کل هیئت علمای لبنان در حاشیه تشرف به حرم مطهر رضوی:

ارتباط صمیمی خادمان بارگاه منور رضوی با زائران خارجی مثال زدنی است

مدیر کل هیئت علما کشور لبنان در حاشیه تشرف به حرم مطهر رضوی گفت: ارتباط نزدیک و صمیمی خادمان بارگاه علی بن موسی الرضا(ع) با زائران غیر ایرانی، در مقایسه با سایر اماکن متبرکه، بی نظیر و مثال زدنی است.

به گزارش آستان نیوز، شیخ یوسف الغوش همراه گروهی 30 نفره از روسای احزاب سیاسی و اعضای حزب الله کشور لبنان به حرم مطهر رضوی مشرف و پس از توفیق زیارت، از ویژه برنامه های متنوعی که به همت اداره امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی، در رواق دارالرحمه حرم مطهر رضوی برای آنان تدارک دیده شده بود، بهره مند شدند.

این عالم اهل سنت، با اشاره به اینکه در زیارت قبور اولیای الهی و ائمه اطهار(ع)  بین شیعیان و اهل تسنن اتفاق نظر وجود دارد، عنوان کرد: مسلمانان همواره به زیارت اعتاب مقدسه پیامبران الهی، ائمه معصومین(ع) و صحابه رسول مکرم اسلام(ص) می شتابند و در تمام امور  به آن بزرگواران متوسل می شوند.

مدیر کل هیئت علمای لبنان، به فواید و برکات زیارت امام رضا(ع) اشاره و اظهار کرد: احادیث و روایات فراوانی در فضیلت و پاداش زیارت این امام بزرگوار از حضرت رسول مکرم اسلام(ص) نقل شده است، از این رو علما و بزرگان اهل سنت، شیعیان، شعرا و نویسندگان این دو مذهب اسلامی، همواره نسبت به مقام شامخ حضرت امام رضا(ع) و زیارت بارگاه ملکوتی این بزرگوار عرض ادب و ارادت داشته اند.

وی اضافه کرد: در دوران مختلف و در طول تاریخ، بارها و بارها دیده و شنیده شده است که پیشوایان، بزرگان و علما اهل سنت به خاندان پیغمبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) توسل جسته اند و با ارادت، عشق و علاقه به زیارت آن بزرگواران مشرف شده و در وصف و عظمت آن بزرگواران سخن ها گفته اند.

این عالم اهل سنت، با اشاره به احساس خود هنگام حضور در حرم امام رضا(ع)، اظهار کرد: هنگامی که در حرم مطهر رضوی حضور می یابم و به راز و نیاز با امام رضا(ع) می پردازم، احساس پاک بودن می کنم و معتقدم تمامی  مسلمانان با توکل به خداوند متعال و توسل به این امام همام به تمام خواسته ها و آرزوهایشان می رسند.

الغلوش، به بیان زیبایی های مجموعه حرم مطهر رضوی پرداخت و افزود: زیبایی ها و نظم و انضباط در جای جای این مکان مقدس بی نظیر است و مهربانی، میهمان نوازی و احترام و توجه خادمان حرم علی بن موسی الرضا(ع) به زائران غیرایرانی، بی نظیر و غیر قابل توصیف است.

 این زائر اهل سنت گفت: 10 سال پیش همزمان با سالروز ارتحال امام خمینی(ره) به شهر مقدس مشهد و حرم علی بن موسی الرضا(ع) مشرف شدم و بسیار خوشحالم که یک بار دیگر همزمان با گرامیداشت یاد و خاطره رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران، به این کشور سفر کردم.

وی در خصوص شخصیت امام خمینی(ره) گفت: بنیانگذار انقلاب اسلامی، یک شخصیت بارز انقلابی بودند و نسبت به سخنانی که به زبان می آوردند، ایمان داشتند. یکی از بارزترین ویژگی‌های بینانگذار انقلاب اسلامی ایران، عبودیت خداوند متعال و اخلاص و بندگی بوده و  این ویژگی همواره در اعمال و رفتارشان مشهود بوده است.

لازم به یادآوری است؛ سخنرانی با موضوعات شناخت امام رضا(ع)، زندگینامه و شیوه شهادت این امام بزرگوار و تقریب مذاهب، نمایش فیلم و پخش کلیپ، اهدای بسته های فرهنگی و بهره مندی از غذای متبرک حضرت رضا(ع) از جمله برنامه های تدارک دیده شده ویژه این گروه از زائران بود.

تشرف رهبران مذهبی حاضر در مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال امام خمینی، به حرم مطهر رضوی

400 میهمان خارجی مراسم بیست و هفتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) به حرم مطهر رضوی مشرف شدند و پس از زیارت این بارگاه نورانی، با تولیت آستان قدس رضوی دیدار کردند.

به گزارش آستان نیوز، حدود 400 تن از میهمانان خارجی مراسم بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) از 32 کشور جهان، پس از زیارت مرقد بنیانگذار انقلاب اسلامی و شرکت در مراسم ویژه 14 خرداد، صبح امروز شنبه 15 خرداد ماه به حرم مطهر رضوی مشرف شدند و پس از زیارت بارگاه مطهر حضرت شمس الشموس علیه‌السلام، با حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی؛ تولیت آستان قدس رضوی دیدار و سپس نماز ظهر و عصر را به امامت ایشان اقامه کردند.

در حاشیه این تشرف معاون هماهنگی و مدیر امور زائران استانداری خراسان رضوی در گفت¬وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه همه ساله به مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی(ره) و گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد، مشهد میزبان میهمان خارجی شرکت کننده در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) است، گفت: امسال نیز 400 نفر از میهمانان خارجی مراسم سالگرد وفات حضرت امام(ره) که عموما نخبگان، اساتید دانشگاه، فعالان فرهنگی و روزنامه‌نگارانی هستند، به مشهد مقدس مشرف شدند.

محمد حسن واحدی 77 نفر از 400 میهمان خارجی را نخبگان خواهر کشورهای اسلامی معرفی کرد و ادامه داد: این  میهمانان عموما از کشورهای پاکستان، فرانسه، ایتالیا، عمان، مراکش، پاکستان، عراق، هند، سریلانکا، بنگلادش، آفریقای جنوبی، سوریه و لبنان هستند که به حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) مشرف شدند.

وی با بیان اینکه این میهمانان امشب مشهد را به مقصد تهران ترک خواهند کرد، گفت: بازدید از باغ گیاه شناسی مشهد، زیارت بارگاه حضرت رضا(ع) و دیدار با تولیت آستان قدس رضوی، شرکت در همایش تشریح خدمات امام (ره) به جهان اسلام و نقش ایشان در بیداری اسلامی و حضور در مساجد شاخص مشهد از برنامه‌های این گروه در مشهد مقدس است.

گفتنی است، میهمانان خارجی سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) پس از شرکت در نماز ظهر و عصر و دیدار با تولیت آستان قدس رضوی بر سفره بابرکت علی بن موسی الرضا(ع) حاضر شدند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز