مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری کرمانشاه :

قانون؛ ملاک انجام کار در دفتر بازرسی است

۱۳۹۵/۰۳/۱۸ - ۰۸:۳۴:۰۳
کد خبر: ۴۱۳۶۰۲
قانون؛ ملاک انجام کار در دفتر بازرسی است
مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری گفت: ملاک انجام کار در دفتر بازرسی، قانون است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمانشاه، یکشنبه (16خرداد)، بهرام سلیمانی مدیرکل جدید دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری کرمانشاه در دفتر بازرسی حضور یافت.

وی در اولین روز کاری خود، با کارکنان دفتر بازرسی استانداری تشکیل جلسه داد.

بهرام سلیمانی در این نشست که جعفر همتی مشاور عالی استاندار، امیرشاه آبادی مدیر کل دفتر سیاسی و انتخابات، روح اله باقرآبادی مشاور امور جوانان استاندار، رضا محمودیان مدیر کل مدیریت بحران، علیرضا گودرزی معاون دفتر سیاسی و انتخابات و رستگار یوسفی معاون مدیر کل مدیریت بحران  نیز حضور داشتند؛ با اشاره به متن حکم صادره از سوی استاندار کرمانشاه گفت: استاندار در بخشی از حکمی که برای اینجانب صادر کرده اند؛ بر بازرسی های مرتب، پایش مستمر و دقیق عملکرد همه دستگاه های اداری زیر مجموعه دولت، تهیه و ارائه گزارش های منظم به ایشان به عنوان نماینده عالی دولت؛ تاکید کرده اند که واقعا سنگینی بار این مسئولیت را بر دوش خود احساس می کنم.

وی با تاکید بر نقش خطیر و اثر گذار دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی در توانمند سازی و پایش عملکرد دستگاه های اجرایی گفت: هدف این دفتر نظارت به منظور ارتقا سطح خدمات رسانی دستگاه ها به مردم استان می باشد و مچ گیری در رویکرد این دفتر جایگاهی ندارد.

سلیمانی خاطرنشان ساخت: اگر فعالیت های این دفتر مبتنی بر برنامه باشد و وظایف و مسوولیت های دستگاه ها را خوب بشناسیم، قطعا درحل و فصل و پیشرفت  امورمی تواند نقش موثری ایفا کند و ضمن آنکه این فعالیت ها، باید نشان دهنده ضعف ها و قوت های مجموعه باشد تا بتوان با آسیب شناسی برای رفع کاستی ها و تقویت نقاط قوت با هدف توسعه استان تلاش کرد.

وی تاکید کرد: ابزارهای قانونی و اجرایی مناسبی در اختیار دفتر بازرسی استانداری است که باید از این ابزارها برای جلوگیری از رفتارهای غیرقانونی استفاده کرد.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی به حساسیت کار در این حوزه اشاره کرد و گفت: تصمیماتی که اتخاذ می شود باید کاملاً مستند، مستدل و بر اساس اطلاعات متقن و درست باشد چراکه نباید با اطلاعات ناقص آبروی افراد را در معرض خطر قرار داد.

وی ادامه داد: کارسیستم اجرایی بلحاظ گستردگی کار، درعمل قطعا با نقصان ها و نارسایی هایی همراه است که نظارت و بازرسی و ارزیابی عملکرد ها با هدف جبران نقایص می تواند درپیشبرد امور ثمربخش واقع شود.

وی افزود: بازرسی نباید تنها به دنبال نقاط ضعف باشد و فقط نیمه خالی لیوان را دیده شود، لذا بایستی با احصاء نقاط قوت و ضعف بستری را برای مدیران فراهم کنیم تا مدیران بتوانند برنامه‌های خود را محقق کنند البته در صورتی که امری خلاف ضوابط و قوانین موجود صورت گیرد؛ بایستی آن را به عنوان یک تخلف اداری با حفظ شئون افراد دنبال کرد.

سلیمانی با تاکید بر ایستادگی و برخورد بدون اغماض با کسانی که عمداً در مسیر اجرای قانون خلل ایجاد می کنند؛ گفت: در جایی که احساس شود نقایصی وجود دارد، باید کمک کنیم تا این نواقص رفع شده و محیطی توأم با آرامش برای ادامه فعالیت فراهم شود لذا شناخت دقیق دستگاه های اجرایی در ارزشیابی دقیق عملکرد موثر است و اگر این شناخت کافی نباشد قطعا در ارزیابی دستگاه ها ممکن است دچار اشتباه شویم.

وی بر نهایت دقت در جمع آوری اخبار و اطلاعات تاکید کرد و گفت: ملاک انجام کار در این حوزه در نظرگرفتن قانون و عمل به آن است؛ بنابراین در قضاوت ها باید از سلایق و علایق فردی و گروهی و سیاسی پرهیز کرد و در عین حال مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی استان که بهترین خدمات را به ارباب رجوع ارائه می دهند بایستی تکریم شوند.

سلیمانی خطاب به پرسنل این دفتر گفت: ما باید رازدار و امین کارکنان و سایر مراجعین باشیم، بر همین اساس در بازرسی ها و انجام امور مرتبط باید حرمت، عزت، کرامت و شخصیت افراد رعایت شده و این به عنوان یک اصل مهم مورد توجه قرار گیرد.

سلیمانی خواستار برنامه ریزی برای ملاقات های عمومی با مردم به گونه ای شد که مردم عادی و اقشار آسیب پذیر بتوانند در ملاقات عمومی حضور یابند.

وی در پایان گفت: در نظام اسلامی مردم ولی نعمتان ما هستند و خدمت به مردم و حل مشکلات آنان مهمترین وظیفه کارگزاران نظام و دولت در تمامی بخش ها و سطوح می باشد که در دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری نیز باید ضمن یرهیز از کارهای کلیشه ای از تمامی ظرفیت ها و امکانات برای تکریم ارباب رجوع  و خدمت بهتر و بیشتر به مردم استفاده کرد؛ بنابراین باید تعامل با مردم و رسیدگی به امور آنان را سرعت بخشیم.

جعفر همتی، مشاور عالی استاندار کرمانشاه نیز در سخنانی کوتاه، ضمن تشکر از زحمات عبداله عزیزی مدیرکل پیشین دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری کرمانشاه گفت: مسئولیت ها ضمن موقت بودن، مشروط نیز هستند این مشروط بودن بستگی به میزان تلاش و کار مدیران در مناصب اجرایی دارد.

همتی با اشاره به تجارب موفق سلیمانی، تقبل مسئولیت و انجام شایسته امور محوله را نشانه ای از روحیه سخت کوشی و تلاشگری ایشان دانست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز