به همت گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد صورت گرفت؛

رونمایی از تابلوهای تعیین حد ترخص شرعی محور مشهد – شاندیز

۱۳۹۵/۰۳/۱۷ - ۱۵:۲۸:۳۰
کد خبر: ۴۱۳۹۸۸
به همت گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد از تابلوهای تعیین حد ترخص و مسافت شرعی محور مشهد - شاندیز رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، هادی قاسم‌پور، مشاور شهردار و رییس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد در این مراسم اظهار کرد: از سه سال گذشته گروه مشاوران جوان شهرداری مطالعات و تحقیقات تعیین حد ترخص و مسافت شرعی مشهد را آغاز کرده که تا کنون دو محور قوچان و نیشابور مشخص و رونمایی شده است.

قاسم‌پور در ادامه بیان کرد: مشخص شدن حد ترخص و حد مسافت شرعی شهر، به خصوص در ماه مبارک رمضان مورد نیاز شهروندان مشهدی است لذا شهرداری مشهد در راستای خدمات مختلفی که در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی ارایه می‌کند مطالعات نصب تابلو برای این مهم را به اتمام رساند و آن را عملیاتی نمود.

وی ادامه داد: طی دو سال گذشته تابلوهای تعیین حد ترخص شرعی و حد مسافت شرعی در جاده مشهد - قوچان و جاده مشهد - نیشابور نصب شده و در حال حاضر نیز شاهد نصب تابلو در محور مشهد- شاندیز هستیم.

مشاور شهردار در امور جوانان با بیان اینکه برای نصب این تابلوها از مراجع تقلید تایید گرفته شده است، تصریح کرد: برای نصب تابلوهای حد ترخص شرعی و حد مسافت شرعی مشهد از مراجع تقلید، دفتر مقام معظم رهبری، دفتر پاسخگویی به سوالات شرعی آستان قدس رضوی و دفتر موضوع شناسی احکام فقی در قم تایید گرفته شده است.

قاسم‌پور ادامه داد: در حال حاضر همزمان با محور مشهد- شاندیز، طرقبه و سرخس نیز تحقیقات و مطالعات آن انجام شده که در روزهای آتی از تابلوهای آن محورها نیز بهره‌برداری می‌گردد.

وی اضافه کرد: در این اقدام در 1300 متر از مسیر رفت و 1350 متر از مسیر برگشت در جاده مشهد- شاندیز تابلوی حد ترخص نصب شده است.

قاسم‌پور خاطرنشان کرد: همچنین 22.5 کیلومتر از آخرین نقطه شهر مکان نصب تابلوهای حد مسافت شرعی می‌باشد.

گفتنی است: مدیر طرح این پروژه مشاور جوان سازمان تاکسی‌رانی است که مشاوران جوان مناطق دو و سه نیز در این طرح همکاری داشته‌اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز