هک حساب های بانکی از طریق ایجاد سایت استخدام

۱۳۹۵/۰۳/۱۸ - ۱۶:۳۸:۵۹
کد خبر: ۴۱۴۳۹۹
هک حساب های بانکی از طریق ایجاد سایت استخدام
با تلاش ماموران پلیس فتا استان فردی که در فضای مجازی به بهانه استخدام افراد در مراکز دولتی و خصوصی، اقدام به هک و برداشت از حساب های بانکی افراد می کرد، دستگیر شد.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، رئیس پلیس فتا استان فارس  گفت: در این پرونده که چندین شاکی دارد، شاکیان که همگی جویای کار بودند در فضای مجازی به سایتی برخورد می کنند که مدعی می باشد با ثبت نام و پرداخت هزینه ای ناچیز در سایت مذکور لیست شرکت ها و اداراتی که در حال استخدام نیروی کار هستند در اختیار آنان قرار می گیرد.
سرهنگ "سیدموسی حسینی" ادامه داد: افراد بعد از ورود به درگاه بانک جهت پرداخت مبلغ مورد نظر، با پیام خطای "انجام تراکنش امکان پذیر نمی باشد" مواجه می شدند و پس از مدتی حساب های این افراد تخلیه می شد.
وی افزود: با قرار گرفتن پرونده در دستور کار افسران پلیس فتا، با بررسی های انجام شده  مشخص شد درگاه بانکی که افراد جویای کار به آن انتقال داده می شوند یک درگاه بانک جعلی "فیشینگ" می باشد که تمام اطلاعات حساب بانکی افراد را به گرداننده سایت منتقل می کند.
رئیس پلیس فتا استان فارس اظهار کرد: با اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا استان، آنان موفق به رمزگشایی پرونده شدند و متهم بلافاصله شناسایی و توسط ماموران دستگیر شد.
سرهنگ حسینی خاطر نشان کرد: اینترنت سرشار از مزایا و فرصت ها است به شرط آنکه امنیت در آن برقرار شود و این امنیت را در وحله اول خود فرد می بایست با کسب آگاهی نسبت به فضای مجازی و نحوه استفاده از آن برای خود و خانواده خود تامین گند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز