چهره پسری که ۱۸ دختر را فریب داد

۱۳۹۵/۰۳/۲۷ - ۲۲:۲۳:۵۸
کد خبر: ۴۱۸۱۲۳
چهره پسری که ۱۸ دختر را فریب داد
پلیس ساوجبلاغ با انتشار تصویر اخاذ اینترنتی از شهروندان خواست چنانچه به صورت اینترنتی و یا از سوی این فرد اخاذی شده اند جهت شناسایی متهم و طرح شکایت به پلیس فتا مراجعه کنند.

پلیس ساوجبلاغ با انتشار تصویر اخاذ اینترنتی از شهروندان خواست چنانچه به صورت اینترنتی و یا از سوی این فرد اخاذی شده اند جهت شناسایی متهم و طرح شکایت به پلیس فتا مراجعه کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا البرز به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ احمد جبارپورگفت: موضوع یاد شده طی دریافت یک فقره شکایت با موضوع اخاذی و مزاحمت در شبکه های اجتماعی دستور کار پلیس فتای ساوجبلاغ قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد که شخص ناشناسی با ایجاد صفحات متعدد مبنی بر آشنایی و ایجاد روابط دوستانه و کاری با طعمه های خود پس از گذشت مدت زمانی از آشنایی آنها و جلب اعتماد طرف مقابل، پیشنهاد درخواست های غیر معقول همچون دریافت مبالغی وجه نقد و در صورت رد درخواست از سوی شکات اقدام به انتشار تصاویر شخصی آنها در فضای مجازی می کرد.

جبارپور ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با توجه به حساسیت موضوع به سرعت وارد عمل شدند و با رصد شبکه های اجتماعی، هویت متهم را شناسایی کردند و در تحقیقات تکمیلی مشخص شد که نامبرده ساکن شهر تهران است.

وی اضافه کرد:بلافاصله تیم ویژه ای از ماموران پلیس فتا با هماهنگی مقام قضائی جهت دستگیری متهم به محل زندگی او اعزام شدند اما پس از حضور ماموران در آنجا مشخص شد که متهم به یکی از استان های مرکزی کشور متواری شده است.

وی افزود: محل اختفاء متهم در شهر اصفهان با ادامه اقدامات پلیس، ردیابی شد و ماموران با دریافت نیابت قضائی به استان اصفهان اعزام شدند و با همکاری ماموران کلانتری 11 شهرستان مبارکه، او را در حالی که در منزل یکی از آشنایانش مخفی شده بود طی عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند؛ ضمن اینکه از محل اختفاء متهم، پنج دستگاه گوشی تلفن همراه و 10 عدد سیم کارت کشف و توقیف شد.

این مقام انتظامی گفت: متهم به دادسرای شهرستان مبارکه اصفهان ارجاع و با قرار وثیقه 600 میلیون ریالی به شهرستان ساوجبلاغ انتقال داده شد.

سرهنگ جبارپور یاد آورشد: در بررسی سوابق متهم مشخص شد که او دارای 9 فقره سابقه کیفری از جمله سرقت، مزاحمت و اخاذی است که تا کنون با این شیوه از 18 شهروند اخاذی کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان نظرآباد با توجه به احتمال اخاذی های متعدد از سوی این فرد گفت: دادیار شعبه چهارم دادسرای نظرآباد، دستور چاپ عکس بدون پوشش متهم را در رسانه های جمعی صادر کرده است، بنابراین از شهروندانی که به این شیوه و یا توسط این فرد مورد اخاذی یا مزاحمت قرار گرفته اند، درخواست می شود تا جهت پیگیری شکایت خود به پلیس فتا شهرستان ساوجبلاغ واقع در هشتگرد –خیابان مصلی –ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان ساوجبلاغ مراجعه کنند.

**باجگیری طراح سایت از مشتریان خود
رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان از دستگیری فردی خبرداد که با طراحی سایتی برای مشتریان خود به باجگیری از آنان می پرداخت.

سرهنگ سیدمحمد حسینی پور گفت: فردی به این پلیس مراجعه و اظهار کرد که مدتی پیش به منظور فروش اینترنتی محصولاتم با مراجعه به طراح ، سایتی طراحی کردم ولی اکنون پس از گذشت چند ماه امکان ورود و استفاده از سایت برایم وجود ندارد و طراح سایت طی تماس های تلفنی از من درخواست وجه به منظور بازگشایی سایت را کرده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: با انجام بررسی های تخصصی و فنی مشخص شد طراح اولیه سایت زمانی که متوجه پرفروش بودن سایت می شود، تصمیم می گیرد آن را ببندد تا برای بازگشایی دوباره از صاحب آن اخاذی کند.متهم که گمان نمی کرد توسط پلیس به دام بیفتند در حالیکه از کرده خود پشیمان بود به مراجع قضایی معرفی شد.

**خرید بازی های اینترنتی عامل اصلی سرقت اینترنتی 46 میلیونی
سرپرست پلیس فتا استان بوشهر از شناسایی و دستگیری فردی خبرداد که اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی یکی از شهروندان بوشهری به مبلغ 46 میلیون ریال کرده بود.

سرهنگ پاسدار حمیدرضا انصاری اضافه کرد: کارشناسان مبارزه با جرائم سایبری پلیس فتا بوشهر در پی شکایت فردی مبنی بر برداشت غیرمجاز به مبالغ میلیونی از حساب بانکی اش بلافاصله با تشکیل تیم عملیاتی ویژه وارد عمل شدند.

وی ادامه داد: متهم در تحقیقات گسترده انجام شده توسط مأموران مبارزه با جرائم سایبری و انجام بررسی های فنی مشخص شد، طی 2 مرحله با استفاده از نام جعلی اقدام به خرید اینترنتی کرده است.

سرهنگ انصاری تصریح کرد: کارآگاهان پلیس فتا پس از بررسی های گسترده شبانه روزی فردی را در این راستا شناسایی کردند و او را با هماهنگی های انجام شده با مقام قضائی به پلیس فتا منتقل کردند.

وی افزود: متهم که در یکی از شهرستان های اطراف بوشهر مشغول به کار بود؛ در مرحله اول منکر هر گونه جرمی شد ولی با توجه به شواهد و قرائن موجود به برداشت غیرمجاز به مبالغ میلیونی طی 2 مرحله خرید اینترنتی از حساب فرد شاکی اعتراف کرد.

سرپرست پلیس فتا استان ادامه داد: متهم در بازجویی های انجام شده توسط پلیس اظهار کرد؛ شماره کارت و رمز دوم را هنگام خرید بازی های رایانه ایی توسط فرزند شاکی به دست آوردم.

**انهدام باند سرقت های سریالی خودروهای پژو405
ماموران انتظامی استان آذربایجان غربی با مشارکت پلیس گیلان ، سارقان متواری خودروهای پژو 405 را در رشت دستگیر کردند.
سردار ناصر اصلانی اظهارکرد:رسیدگی به این موضوع در پی وقوع چندین فقره سرقت خودرو در ارومیه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود : ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی، موفق شدند سارقان را در شهرستان رشت شناسایی کنند؛ همچنین در استعلام های صورت گرفته مشخص شد که متهمان از سارقان حرفه ای و سابقه دارند.

این مقام انتظامی ادامه داد: ماموران پس از کسب نیابت قضائی ، طی یک عملیات غافلگیرانه موفق شدند متهمان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند ؛ در بازرسی از مخفیگاه آنها 11 دستگاه خودرو کشف شد.

اصلانی تصریح کرد : متهمان در بازجویی های پلیسی به 17 فقره سرقت خودرو در استان های آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی ، بوشهر ،البرز و تهران بزرگ اعتراف کردند ؛ سارقان قطعات خودروها را باز می کردند و به طرز ماهرانه ای به فروش می رساندند که در این راستا 2 متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی ، تحویل مقامات قضائی شدند.

**توقیف 4 میلیارد ریال گوشی قاچاق
فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از کشف یک محموله گوشی تلفن همراه قاچاق به ارزش چهار میلیارد ریال و دستگیری 2 قاچاقچی در این زمینه خبر داد.

سرهنگ مهدی پورغلامحسین گفت: ماموران انتظامی شهرستان کاشان با خبر شدند، 2 قاچاقچی قصد دارند یک محموله گوشی تلفن همراه قاچاق را وارد این شهرستان کنند. ماموران، پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند و قاچاقچیان را هنگام تخلیه محموله، شناسایی کردند.

پورغلامحسین افزود: در بازرسی از خودروی قاچاقچیان، 690 دستگاه گوشی تلفن همراه فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکی کشف شد.

این مقام انتظامی ارزش این محموله را چهار میلیارد ریال عنوان و اظهار کرد: 2 قاچاقچی کالا در این ارتباط ، دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

**کشف یک هزار و 400 عدد باتری قاچاق
فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان استان بوشهر از کشف یک محموله شامل یک هزار و 400 عدد انواع باتری خودرو در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ سیدجواد رضوی گفت: مأموران انتظامی شهرستان دشتستان در راستای برخورد قاطع با قاچاق، حین کنترل وسایل نقلیه عبوری در یکی از محورهای خروجی شهرستان، یک دستگاه کامیون مشکوک به حمل کالای قاچاق را متوقف کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد:در بررسی های انجام شده از وسیله نقلیه توقیفی و مدارک کالا، مشخص شد که پروانه گمرکی مربوط به چرم مصنوعی بوده است و به جای آن یک هزار و 400 عدد انواع باتری خودرو فاقد مدارک گمرکی و به صورت قاچاق در حال انتقال است.

وی افزود: ارزش برآورد شده محموله قاچاق مکشوفه 2 میلیارد و 380 میلیون ریال است که در این ارتباط دو متهم دستگیر و همراه محموله قاچاق و وسیله نقلیه توقیفی برای سیر مراحل قانونی به پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز دشتستان منتقل شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز