فرماندار محمودآباد خبر داد:

راه اندازی موزه تاریخی در شهر محمودآباد

۱۳۹۵/۰۳/۲۷ - ۱۵:۵۰:۲۰
کد خبر: ۴۱۸۴۵۴
پیش از ظهر امروز پنج شنبه فرماندار محمودآباد طی سخنانی در کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری این شهرستان از راه اندازی موزه تاریخی در شهر محمودآباد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از محمود آباد؛ کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان محمودآباد پیش از ظهر امروز و با حضور یحیی یوسف پور، فرماندار این شهرستان، ایزدی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان مازندران، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر محمودآباد و سایر اعضای این کمیته در محل فرمانداری محمودآباد تشکیل شد.

فرماندار محمودآباد طی سخنانی در این جلسه با اشاره به قابلیت ها و فرصت های خوب و مستمر شهرستان محمودآباد در حوزه گردشگری گفت: ایجاد زیر ساخت و بستر های مناسب گردشگری برای توقف و جذب توریست از محوری ترین رویکردهای این شهرستان در تدوین و برنامه ریزی شهری می باشد.

وی با اشاره به نیاز شهروندان و مسافران به مراکز فرهنگی به منظور غنی سازی اوقات فراغت و آشناسازی افراد جامعه با هویت ملّی و تاریخی خود درصد راه اندازی موزه تاریخی در شهر محمودآباد هستیم.

وی گفت: سه بنای تاریخی واقع در پارک طاهباز شهر محمودآباد که قدمت آن به دوره پهلوی باز می گردد و دارای ثبت ملّی آثار تاریخی می باشد به عنوان محل موزه شهر محمودآباد انتخاب شده است.

فرماندار محمودآباد گفت: برابر رایزنی های بعمل آمده با اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان مازندران  این موزه با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال توسعه و تجهیز خواهد شد.

یحیی یوسف پور گفت: عملیات عمرانی و مرمت ساختمان موزه در چند فاز  بزودی آغاز شده و امید به آن می رود تا پایان سال 96 راه اندازی و به بهره برداری برسد.

در بخش دیگر این کارگروه مهدی ایزدی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان مازندران طی سخنانی با اشاره به اهمیت راه اندازی این موزه و توسعه و تجهیز آن گفت: رویکرد سازمان ایجاد مراکز فرهنگی برای حفظ هویت و تمدن مردم این دیار است.

وی گفت: موزه تاریخی شهر محمودآباد در سه قالب مردم شناسی، باستان شناسی و معاصر راه اندازی خواهد شد و تاسیس این موزه یک مطالبه عمومی و یک فرصت و اتفاق خوب برای توسعه فرهنگی شهر محمودآباد خواهد بود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت: در حال حاضر 14 موزه در استان مازندران دایر می باشد که 4 موزه از طریق بخش خصوصی مدیریت و نگهداری می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز