جلسه ستاد تنظیم بازار در قائمشهر

تاکید بر کنترل قیمت اقلام مختلف در ماه مبارک رمضان

۱۳۹۵/۰۳/۲۸ - ۱۰:۲۹:۲۸
کد خبر: ۴۱۸۵۷۴
تاکید بر کنترل قیمت اقلام مختلف در ماه مبارک رمضان
نظارت بیشتر بر بازار و افزایش چشمگیر قیمت خرما، شکر و مرغ در ماه مبارک رمضان منجر به تشکیل ستاد تنظیم بازار در شهرستان قائمشهر شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قائمشهر؛ رئیس جهاد کشاورزى قائمشهر در دومین جلسه تنظیم بازار در قائمشهر گفت: این جلسه با هدف نظارت بر کنترل بازار در ماه مبارک رمضان تشکیل شده است.

وى افزود: با مقایسه قیمت هاى مواد پروتئینی، مرغ طی دو روزگذشته با افزایشی مواجه شده است که این افزایش تا عید فطر ادامه خواهد داشت.

به گفته فرزین فرهادى در حال حاضر مرغ در بازار با 500 تومان افزایش قیمت به فروش می رسد  که قیمت مرغ پرستو 6هزار و 800 تومان و مرغ متفرقه 6 هزار و 100 تومان است.

رئیس جهاد کشاورزى با بیان اینکه با افزایش 16/7 دهم درصد شکر مواجه شده ایم افزود: با  توجه به اینکه مصرف شکر در ماه مبارک رمضان زیاد است براى جلوگیری ازافزایش قیمت شکر، 70 تن شکر یکشنبه از تهران وارد این شهرستان می شود.

وی در ادامه به افزایش قیمت خرما در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: قیمت خرما توسط بخش خصوصی انجام می شود  و اتاق اصناف نمی تواند هیچ گونه نظارتی بر افزایش قیمت خرما داشته باشد  و همین امر موجب افزایش نجومی خرما در بازار شده است.

فرهادی اضافه کرد: با توجه به ایام ماه مبارک رمضان خرما در خرده فروشی ها از 9هزار تومان به 11هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

به گفته وی خرما به عنوان یکی از کالاهای اساسی مصرفی در ماه مبارک رمضان به حساب می آید و مصرف خرما در این ماه باعث افزایش درقیمت شده است.

روزانه 12تن شیر از دامداران این شهرستان دریافت می شود

رئیس اتحادیه شیر و لبنیات قائمشهر در این جلسه گفت: در ایام ماه مبارک رمضان لبنیاتی از قبیل شیر در این شهرستان افزایشی نداشته است.

وی با بیان اینکه مشکل اساسی  بحث  شیر بحث تعاونی است افزود: در حال حاضر شرکت تعاونی روزانه  12 تن شیر را از دامداران این شهرستان دریافت و به کارخانه لبنی تحویل می دهند این در حالی است که سال 74 روزانه 85 تن شیر از دامداران دریافت می شد.

مهدی دخت درباره مشکل فروش شیر گفت: متاسفانه قیمت شیر خریداری شده با نرخ تعیین شده برای علوفه هماهنگی ندارد و کار شناسی نمی شود.

به گفته وی یکی از بزرگترین شرکت های لبنی مازندران که اخیرا با کشور روسیه قرارداد تجاری بسته است حاضر نیست شیر این شهرستان را خریداری کند که این عوامل باعث گله مندی دامداران شده است.

وی گفت: این شرکت با توجه به مسافت طولانی و پرهزینه بودن حمل شیر حاضر است مواد اولیه کارخانه خود را از استان های هم جوار دریافت می کند.

ایمان پویامهر در پایان این جلسه گفت: به منظور نظارت بیشتر بر بازار و حمایت از مصرف کننده باید طوری لحاظ شود تا قشر محروم جامعه هم با قیمت مناسب محصولات خود را خریداری و دغدغه ای در این خصوص نداشته باشند.

وی افزود: مسئولان اداره صنعت، معدن و تجارت و همچنین مجمع امور صنفی باید با مدیریت کامل بر بازار  نظارت تا از افزایش قیمت جلوگیری شود.

معاون فرماندار قائمشهر بیان اینکه 54 واحد خبازی در این شهرستان نان پخت می کنند افزود: مسئولان کارگروه آرد و نان باید با نظارت بر واحدهای نانوایی در سطح شهر سلامت روزه داران را لحاظ کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز