استاندار چهارمحال و بختیاری تأکید کرد:

لزوم اجرای پروژه‌های عمرانی با حداقل آسیب به محیط زیست

۱۳۹۵/۰۳/۲۹ - ۰۰:۲۵:۵۴
کد خبر: ۴۱۸۷۶۰
لزوم اجرای پروژه‌های عمرانی با حداقل آسیب به محیط زیست
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: پروژه‌های عمرانی در دست انجام باید حداقل آسیب را به محیط زیست وارد کنند و از طرفی طرح‌های عمرانی نیز نباید به بهانه‌های زیست محیطی تعطیل شوند.

به گزارش برنا از شهرکرد؛ قاسم سلیمانی دشتکی اظهار کرد: در برخی پروژه‌ها معضلات اجتماعی یا موانع قانونی وجود دارد که این دو موضوع از عوامل بازدارنده پروژه محسوب می‌شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اگر اختلاف نظری در طرح‌های بین دستگاهی وجود داشته باشد باید در هیأت حل اختلاف استانداری بررسی شود ادامه داد: اگر باز هم دستگاه‌های مربوطه قانع نشدند موضوع به هیأت حل اختلاف ریاست جمهوری ارجاع داده خواهد شد.

وی بیان داشت: حال اگر اختلاف نظری با سایر دستگاه‌ها مثل قوه مقننه، قوه قضاییه، دادگستری، نمایندگان مجلس، سازمان بازرسی و... ایجاد شود لازم است مدیر دستگاه مربوطه قبل از هر اقدامی با استاندار هماهنگی‌های لازم را به عمل بیاورد تا موضوع از این طریق حل شود.

سلیمانی دشتکی با تأکید بر اینکه مدیران مدنظر داشته باشند در مسائل داخلی ادارات و سازمان‌ها پروژه‌هایی که حساسیت مردمی و اجتماعی ایجاد می‌کنند بدون هماهنگی با شخص استاندار نباید تعطیل یا راه‌اندازی شوند گفت: اگر در این‌گونه موارد هم‌فکری و هماهنگی وجود نداشته باشد کنترل اوضاع از دست خارج می‌شود.

این مسؤول به احتمال بوجود آمدن مناقشات در برخی از طرح‌هایی که حساسیت‌زا هستند اشاره و خاطرنشان کرد: از این رو هیچ مدیری بدون مشورت و بدون هماهنگی با مراجعی چون استانداری تصمیم‌گیری نکند.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: از مدیران دستگاه‌های دولتی می‌خواهم تحت فشار دیگران دست به تغییر در مجموعه زیر نظر خود نزنند و سعی کنند اصول قانونی را محترمانه، قانون‌مند و با حفظ کرامت و عزت سایر قوا اجرا کنند.

سلیمانی دشتکی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های مختلف حکم برای یکدیگر ندهند اضافه کرد: مدیران و دیگر مسؤولان حاکمیتی باید همه تلاش خود را انجام دهند که به مسائل چالش‌برانگیز دامن زده نشود.

وی یادآور شد: در حوزه آب، برداشت از حوزه‌های آبخیز چهارمحال و بختیاری و مسائل و مشکلاتی که در این زمینه با دیگر نقاط کشور داریم با جدیت پیگیری می‌کنیم و نمی‌گذاریم حتی ذره‌ای از حقوق استان ضایع شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه با اجرایی شدن پروژه آب‌رسانی از آتشگاه در شهرستان لردگان معضل کمبود آب در سردشت این شهرستان حل می‌شود گفت: از مدیران مربوطه چون آب و فاضلاب شهری و روستایی، آب منطقه‌ای و... می‌خواهم تا هرچه سریع‌تر راهکارهایی برای این طرح پیدا کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان این نکته که پروژه آب‌رسانی بن، شهرکرد و بروجن باید هرچه سریع‌تر و تا سال 96 تکمیل شود افزود: با اجرایی شدن این پروژه مهم کمک شایانی به تأمین آب شرب بهداشتی شهرها و روستاهای در مسیر این خط لوله که یکی از کانون‌های بحرانی ما در حوزه کمبود آب هستند می‌شود.

سلیمانی دشتکی محیط زیست این استان را مقدم بر هر پروژه‌ای عنوان و تصریح کرد: با دامداری در مناطق حفاظت شده مخالف هستیم و صدور پروانه جهت چرای دام در این مناطق از ابتدا غلط بوده است و تقاضا دارم تا این پروانه‌ها در مناطقی که تحت نظر محیط زیست چهارمحال و بختیاری است لغو شوند.

وی به لزوم مسؤولیت‌پذیری عشایر، گردشگران و مردم در قبال جنگل‌ها و مناطقی که مراتع و منابع طبیعی در آنجا قرار گرفته است اشاره و ادامه داد: پروژه‌های عمرانی که انجام می‌شوند باید حداقل آسیب را به محیط زیست وارد کنند و از طرفی طرح‌های عمرانی که تأثیر مستقیم در اشتغال دارند نیز نباید تعطیل شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز