معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری :

دستگاههای اجرایی شهرستان در بحث صیانت از حقوق شهروندی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب ارزیابی می شوند

۱۳۹۵/۰۴/۰۲ - ۱۵:۳۳:۱۷
کد خبر: ۴۱۹۰۸۱
دستگاههای اجرایی شهرستان در بحث صیانت از حقوق شهروندی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب ارزیابی می شوند
جلسه صیانت از حقوق شهروندی و فرهنگ عفاف و حجاب به ریاست معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری و حضور اعضاء در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری برنااز گچساران؛سید مرتضی سجادپور معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری در این جلسه اظهار داشت :دستگاه ها اجرایی شهرستان باید با ایجاد فضای معنوی در راستای تعمیق باورهای دینی در حوزه عفاف و حجاب الگویی برای سایر مردم باشند.

وی بیان داشت: کارکنان دستگاههای اجرایی  باید در رفتار و نوع پوشش با حفظ ارزش های اسلامی و موازین دینی حجاب و عفاف را رعایت کنند لذا برای اینکه ترویج عفاف در جامعه صورت بگیرد باید دستگاه های اجرایی این موضوع را مورد اهتمام قرار دهند.

سجادپور با اشاره به اینکه احقاق حقوق شهروندی مختص به یک دستگاه خاص نیست، اظهار کرد: حقوق شهروندی به دلیل گسترده و همه جانبه بودن در چهارچوب وظایف و اختیارات یک دستگاه خاص نیست، بلکه همه دستگاه‌ها در این زمینه مسئول‌اند.

وی افزود: امنیت شهروندان،عفاف و حجاب مردان و زنان جامعه، نشاط و سلامتی، رفاه و بهداشت عمومی و ارتقاء معنویت از جمله موضوعاتی هستند که باید در حقوق شهروندی مورد نظر قرار گیرند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار تصریح کرد : در راستای دستورالعمل ابلاغی ریاست جمهوری در خصوص صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان ستاد صیانت از حقوق شهروند و گسترش و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در شهرستان در فرمانداری تشکیل و تمامی دستگاههای اجرایی با تشکیل این ستاد مکلف هستند در راستای اجرای این دستوراقدام لازم را بعمل آورند.

وی ادامه داد: در همین راستا بازرسان ستاد صیانت استان در حوزه عفاف و حجاب نسبت به بازرسی و ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی اعزام می شوند و بر اساس شاخص ها ارزیابی ها صورت می گیرد.و نسبت به امتیاز دهی و تعیین دستگاههای برتر اقدام می کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار از دستگاههای اجرایی خواست تا زمینه ارائه گزارش و عملکرد خود در این حوزه را به صورت مستند مهیا نموده و با بازرسان ستاد همکاری داشته باشند .

در این نشست مقرر گردید در جهت مقابله با بدحجابی و بی حجابی در جامعه دستگاهها با هماهنگی در جهت فرهنگ سازی و مقابله با این پدیده تلاش نمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز