استاندار همدان

سرمایه گذاری ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورویی در همدان

۱۳۹۵/۰۳/۳۰ - ۱۰:۱۰:۴۱
کد خبر: ۴۱۹۴۷۳
سرمایه گذاری ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورویی در همدان
محمد ناصر نیکبخت استقبال شرکت های اروپایی برای سرمایه گذاری سه میلیارد و 200 میلیون یورویی در همدان را از نتایج برجام دانست و افزود: تحولات پسابرجام بیانگر این است که استکبار به این نتیجه رسید که باید با کشور بزرگ ایران با زبان تکریم صحبت کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان؛ استاندار همدان که در دیدار با سرمایه گذاران کشورهای آلمان، سوئیس و لیختن اشتاین در استانداری همدان، افزود: در مساله برجام حرف حق ایران به کرسی نشست و استکبار پذیرفت که حق با ایران است و مشکلات سرمایه گذاری از بین رفت.

وی افزود: کشورهای زیادی بخصوص از اروپا برای سرمایه گذاری در ایران اقدام کرده اند که کشور آلمان به عنوان همکار قدیمی ایران یکی از کشورهای بزرگی است که در نوبت سرمایه گذاری قرار دارد و ایران هم علاقه مند است با کشور آلمان بنا به دلایل بسیاری همکاری اقتصادی داشته باشد.

نیکبخت خطاب به سرمایه گذاران خارجی اظهار داشت: کشور ایران را برای سرمایه گذاری، خوب انتخاب کرده اید و در دل ایران، همدان را هم درست انتخاب کرده اید و شرکای ایرانی هم با توجه به دارا بودن تخصص و جدیت در پیگیری ، برگ برنده ای برای شما هستند.

وی با بیان اینکه برخی بدعهدی هایی دارند و بدعهدی آمریکا و برخی کشورها را باید همیشه مواظب بود اما دنیا پذیرفته است که ایران بهترین و مناسبترین کشور برای سرمایه گذاری است.

استاندار همدان خطاب به سرمایه گذاران آلمان، سوئیس و لیختن اشتاین گفت: رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور به مجموعه های اجرایی تاکید کرده اند که از همه امکانات داخلی استفاده و چشم به تکنولوژی روز دنیا داشته باشند.

وی تصریح کرد: خوشحالم که پروژه شما هم انتقال تکنولوژی و هم انتقال سرمایه به کشور ایران را دارا است و به همین دلیل نهایت همکاری در استان برای اجرای پروژه انجام خواهد شد.

وی بیان داشت: استان همدان در زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی بویژه در سرمایه گذاری خارجی با تمام توان از مدیریت ارشد تا کارشناس پایه ، همراه سرمایه گذاران بخش خصوصی است و این مهم را در اجرای پروژه متوجه خواهید شد.

استاندار همدان گفت: نمونه این همکاری سرعت در صدور جواز تاسیس است که سازمان صنعت، معدن و تجارت حداکثر شش ساعته آن را صادر می کند یا تامین زمین اگر در شهرکهای صنعتی باشد همان روز و اگر خارج از شهرک ها باشد و زمین آزاد باشد، مراحل قانونی را سریع طی می کند.

نیکبخت خطاب به سرمایه گذران خارجی افزود: چنانچه همکاری استان همدان قابل قبول بود ایران اسلامی وهمدان را به سرمایه گذارانی که قادر و مایل هستند در بیرون از آلمان، سوئیس و لیختن اشتاین سرمایه گذاری کنند، معرفی کنید.

وی گفت: استان همدان مکان مناسبی برای جذب سرمایه گذاری است وآماده همکاری با سرمایسه گذران خارجی بوژه کش.ورهای اورپایی است.

وی اضافه کرد: توصیه دوم هم این است که در اجرای این پروژه سرعت عمل هر چه بیشتر را انجام دهید زیرا وقتی در اینجا موفق باشید، همدان پایلوت صدور کار به آسیا و سایر کشورها خواهد بود به دلیل آنکه دسترسی دریایی و ریلی ایران به دنیا ، دسترسی بسیار مناسبی است.

استاندار همدان خطاب به سرمایه گذاران خارجی خاطرنشان کرد: انتظاری که از مسئولان استان همدان برای همکاری همه جانبه دارید انتظار درستی است و تمامی دستگاههای اجرایی آماده همکاری دراین زمینه هستند و مدیران اقتصادی و جذب سرمایه گذاری این روند را تسهیل خواهند کرد.

وی در پاسخ به دعوت سرمایه گذاران برای سفر به آلمان، بیان داشت: زمانی این دعوت را می پذیرم که آثار خوبی از سرمایه گذاری و کارهای شما در این استان انجام گرفته شود.

در این جلسه سرمایه گذاران خارجی که مجموعه ای از شرکتهای سرمایه گذاری، ساخت و منتقل کننده تکنولوژی تولید برق از انرژی های پاک بودند، برای سرمایه گذاری سه میلیارد و 200 میلیون یورویی طی ده سال در استان همدان اعلام آمادگی کردند.

این سرمایه گذاری در سه بخش تولید دو هزار و 520 مگاوات برق از انرژی خورشیدی، ایجاد کارخانه پنل های خورشیدی و انتقال تکنولوژی ساخت به جمهوری اسلامی ایران خواهد بود که با این کار استان همدان به عنوان پایلوت تولید انرژی پاک در کشور مطرح خواهد شد.

در این جلسه طرف آلمانی همچنین از پشتیبانی شرکت بیمه ای هرمس آلمان پس از 15 سال از سرمایه گذاری در ایران و گشایش حساب رسمی شریک ایرانی در اروپا خبر دادند.

مذاکرات با این سرمایه گذاران در روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز