رئیس سازمان بهزیستی کشور:

دولت یازدهم شاخص فلاکت در کشور را ۲۹ درصد کاهش داد

۱۳۹۵/۰۳/۳۰ - ۱۰:۲۵:۲۳
کد خبر: ۴۱۹۴۹۲
دولت یازدهم شاخص فلاکت در کشور را ۲۹ درصد کاهش داد
رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به دستاوردهای دولت تدبیر و امید گفت: با تلاش دولت یازدهم شاخص فلاکت در کشور با کاهش 29 درصدی از 51 درصد به 22 درصد رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از نوشهر؛ انوشیروان محسنی بندپی در همایش پاسداشت عملکرد دولت تدبیر و امید با عنوان «ضیافت 24 در امتداد امید» در نوشهر گفت: شاخص فلاکت که مجموع دو عدد شامل نرخ تورم و بیکاری است در شروع دولت تدبیر و امید بالای 51 درصد بود.

وی تصریح کرد: این دولت تلاش کرد در شرایط کنونی نرخ تورم را به 11 درصد و نرخ بیکاری را نیز به 11 درصد برساند و در جمع شاخص فلاکت هم در جامعه به 22 درصد رسید.

محسنی بندپی گفت: تورم در جامعه باعث توزیع نابرابر درآمدها و همچنین اختلاف طبقاتی می شود و در چنین شرایطی کاهش نرخ تورم و برگشت به مسیر انضباط مالی و کنترل تورم کار دشواری بوده است.

وی افزود: در کنار کنترل تورم ارزنده ترین اقدام دولت، اجرای هوشمندانه و کارشناسی برای انتخاب تیم هسته ای با ویژگی ها منحصر بفرد بود که توانست با گفتمان دیپلماسی و با حمایت رهبری و هدایت رئیس جمهوری مذاکرات را به سرانجام یرساند و امروز زمان آن رسیده تا اثرات خود را نشان دهد.

رئیس سازمان بهزیستی اقدامات و عملکرد دولت را در داخل کشور بسیار موفقیت آمیز توصیف کرد و گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت که مطالبه 20 ساله مردم بود و بیش از 10 میلیون جمعیت حاشیه نشین های شهرهای کشور را زیر پوشش قرار داده است، از جمله عملکردهای موفق دولت بوده است.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح از سال 93 تاکنون 99 درصد جمعیت ایران از دفترچه بیمه سلامت برخوردار شدند ، در حالی که قبل از آن به دلیل نداشتن بیمه و بار مالی هزینه های حوزه سلامت دچار مشکل شده بودند.

محسنی بندپی گفت: در راستای حمایت از بیماران 32 قلم دارو برای بیماران ناباروری و 550 قلم دارو برای بیماران صعب العلاج در بسته حمایتی قرار گرفت که این اقدام دولت باعث کاهش نگرانی این گروه از افراد جامعه شده است.

وی افزود : دولت با وجود وضعیت مالی نامناسب همراه با تحریم وعدم فروش نفت لایحه حمایت از حقوق معلولان را به مجلس ارائه کرد که در آن برای 2 میلیون معلول کشور حداقل حقوق قانون کار و معافیت مالیاتی و گسترش فضای نگهداری برای آنان در جامعه پیش بینی شده است.

محسنی بندپی تصریح کرد: از سوی دیگر رئیس جمهوری خواستار فراهم کردن لوازم تجهیزاتی و کمک توانبخشی برای تمامی معلولان کشور شد و در این راستا نیز به سازمان مدیریت و برنامه ریزی در بودجه 95 دستور 2/5 برابر کردن بودجه تجهیزات و لوازم بهزیستی کشور را برای تامین در خواست معلولان داد.

وی با اشاره به مساله اشتغال معلولان در زمان دولت نهم و دهم گفت: در این هشت سال حدود پنج درصد اشتغال فراهم شد ولی در دولت تدبیر و امید یعنی در سه سال گذشته یک میلیون و 400 هزار شغل ایجاد کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز