مدیرکل ورزش و جوانان استان قم:

وقت هیئت‌ها به‌جای کشف استعدادها نباید صرف سالن داری شود

۱۳۹۵/۰۳/۳۰ - ۱۲:۵۹:۲۵
کد خبر: ۴۱۹۶۴۶
وقت هیئت‌ها به‌جای کشف استعدادها نباید صرف سالن داری شود
مدیرکل ورزش و جوانان قم گفت: این سیاست ماست که وقت هیئت‌های ورزشی صرف کشف و پرورش استعدادها بشود به‌جای این‌که به سالن داری بپردازد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حسن عابدی در مجمع سالانه هیئت هندبال که با حضور سید ابوالحسن مهدوی رئیس این فدراسیون ورزشی در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان قم برگزار شد، به ایراد سخن پرداخت و اظهار داشت:

براساس تفاهم‌نامه‌ای که بین اداره کل ورزش و جوانان و آموزش و پرورش درزمینهٔ استفاده از امکانات و نیروهای انسانی هردو دستگاه در سال گذشته داشتیم، در حد توان همکاری لازم را داشتیم و خوشبختانه این امر به‌خوبی محقق شد و نتایج قابل قبولی نیز در برداشت.

تعداد ملی‌پوش بانوان بیشتر از آقایان است

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم بیان کرد: در خصوص برگزاری مسابقات قهرمانی استان در هیئت هندبال در طول سال گذشته شاهد این بوده‌ایم که تعداد برگزاری مسابقات در بخش آقایان بیشتر از بانوان بوده ولی از سوی دیگر شاهد این هستیم که تعداد عضویت بانوان درتیم ملی بیشتر از آقایان است که این جای بسی تأمل و آسیب‌شناسی دارد.

پرداخت 105 میلیون اعتبارات به هیئت هندبال در سال 94

عابدی تأکید کرد: در سال گذشته 105 میلیون اعتبار به هیئت هندبال که تنها 251 نفر بیمه‌شده دارد واگذارشده و هیئتی ورزشی که نزدیک به 2500 نفر آمار ورزشکار سازمان‌دهی شده‌ دارد و تنها 20 میلیون دریافت کرده است که این امری است که باید دنبال دلیلش بود.

کشف و پرورش استعدادها به‌جای سالن داری

وی عنوان کرد:‌ این سیاست ما در ادراه کل است که هیئت دنبال کشف استعدادها و پرورش نیروهای نخبه باشد نه دنبال سالن داری و این به خود ورزش آسیب می رساند که هیئت تمام‌وقتش را صرف تأمین دخل و خرج سالن کند، لذا هیئت‌های ورزشی را دیگر به سمت سالن داری سوق نخواهیم داد.

واگذاری سالن نرگس به‌واسطه حمایت از هدف پویان

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم تصریح کرد: واگذاری سالن نرگس به این هیئت ورزشی تنها به خاطر حمایت از تیم بانوان هندبال باشگاه هدف پویان جوان بوده است و با علم بر این‌که سالن ثامن نیز در اختیار آقایان بوده، دوستان نتوانستند استعدادهای خود را بروز دهند.

آمار نشان می دهد که سالن داری به نفع هیئت‌ها نیست

عابدی افزود: براساس آمار مالی ارائه‌شده، تراز مالی سالن ثامن صفر بوده است یعنی هزینه‌ها با درآمدها تقریباً یکسان بوده است، حال این سؤال پیش می آید که این سالن داری چه سودی برای این هیئت داشته است جز صرف انرژی؟ لذا می‌توان گفت که سالن داری به نفع هیئت‌های ورزشی نیست.

برنامه محور اعتبارات هزینه می شود

وی ادامه داد:‌ سالن‌ها از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار می شود و درآمدش صرف خود هیئت‌ها می شود و این امر براساس برنامه‌های که از سوی خود هیئت‌ها ارائه می شود منابع مالی در اختیار آن‌ها قرار می گیرد.

اماکن ورزشی ما محدود‌است

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم خاطرنشان کرد:‌ خیلی از هیئت‌های ورزشی متقاضی گرفتن سالن هستند اما اماکن ورزشی ما محدود‌است و نمی توانیم تمامی خواسته‌های هیئت‌ها را در این زمینه برآورده کنیم لذا در مورد واگذاری سالن به هیئت‌ها معذورات فراوانی داریم.

اهتمام در برگزاری کلاس داوری

عابدی گفت: با توجه به این‌که در عملکرد هیئت هندبال در سال گذشته هیچ‌گونه کلاس داوری دیده نمی شود شایسته است در طول سال جاری در تدوین و برنامه‌ریزی برای برگزاری آن اهتمام جدی صورت بگیرد.

وی با اشاره به این‌که باید برگزاری مسابقات استانی دربخش بانوان توسعه یابد بیان کرد: سال گذشته هیئت هندبال تنها یک دوره کلاس مربی‌گری در بخش آقایان برگزار نموده که این تعداد برای این بخش کافی نیست.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با طرح این موضوع که درزمینهٔ برنامه‌های فرهنگی سقف اعتباری نداریم افزود:‌ هیئت هندبال درزمینهٔ فعالیت‌های فرهنگی اقدامات شایسته‌ای داشته که این خود جای تشکر ویژه دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز